آسیب ها و خطرات رنگ کردن مو

آسیب ها و خطرات رنگ کردن مو

آسیب ها و خطرات رنگ کردن مو

آسیب ها و خطرات رنگ کردن مو: قطعا شما نیز علاقه دارید موهای خود را مثل بازیگران معروف رنگ نمایید. همچنین رنگ کردن مو سرگرم کننده بوده اما امکان دارد تاثیرات مناسبی بر روی موهای شما نگذارد. در اکثر موارد، استفاده از رنگ‌های شیمیایی حاوی عوارض جانبی بسیار خطرناکی می باشد.

علامت ها و آسیب هایی که بر اثر رنگ کردن به مو وارد شده همیشه بعد از رنگ شدن بروز نمی‌کند. ممکن است چند روز یا حتی چند هفته طول بکشد تا اثرات این مواد شیمیایی نمایان شود.

اگر موهای خود را به طور فراوان رنگ می‌کنید، شانس رخ دادن این عارضه های جانبی بیشتر خواهد بود. حالا در این مقاله می خواهیم در مورد اثرات رنگ‌های شیمیایی بر روی بدن صحبت کنیم.

ضررهای رنگ مو برای سلامت بدن:

موهای شکننده:

اگر بعضی موهای خود را بسیار زیاد رنگ می‌کنید، به دلیل مواد شیمیایی موجود در آن موها خشک خواهد شد. مواد شیمیایی که در رنگ‌ها وجود دارد موجب از بین رفتن رطوبت مو می‌شود و این کار موها را دچار شکنندگی خواهد کرد.

درخشندگی موها نیز کم کم از بین خواهد رفت. آسیبی که به موها وارد می‌شود در بعضی از موردها جدی بوده و موجب کوتاه کردن موها می شود.

حساسیت:

وقتی مایل هستید از رنگ مو برای پنهان نمودن رنگ خاکستری موهای خود استفاده کنید یا فقط برای تجربه کردن از آن استفاده می‌کنید، امکان دارد در معرض واکنش‌های آلرژیک باشید. مقصر اصلی اکثر واکنش‌های آلرژی‌زا ماده‌ای به اسم پارا-فنیلین دی‌آمین یا همان PPD می باشد.

قابل مشاهده ترین علائم آلرژی دارای خارش و سوزش پوست سر، قرمز شدن و تورم پوست، ایجاد شوره و تورم در اطراف چشم مژه ها، بینی و صورت می باشد.

سرطان:

آزمایش‌های آزمایشگاهی اثبات نموده اند که PPD توانسته به سلول‌های DNA انسان آسیب برساند و موجب ایجاد سرطان شود. اما اینکه مقادیر اندک PPD موجود در این رنگ‌ها می‌تواند موجب همچین آسیب‌هایی شود هنوز مشخص نیست.

این موضوع هنوز در بین محققان یک چالش مهم به حساب می اید. جامعه سرطان آمریکا اعتقاد دارد که تحقیقات زیادتری باید مورد بررسی قرار گیرد. رزورسینول نیز ماده شیمیایی دیگری بوده که در رنگ‌های مو موجود می باشد.

این ماده یک ماده شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز می باشد که توانسته خطر مبتلا شدن به سرطان سینه را با مختل نمودن تعادل طبیعی هورمون‌ها بیشتر کند.

آسیب ها و خطرات رنگ کردن مو
آسیب ها و خطرات رنگ کردن مو

آسم:

مطالعات گوناگون نشان داده است آرایشگرانی که بسیار زیاد با مواد شیمیایی همانند رنگ مو سروکار دارند بسیار فراوان در معرض مبتلا شدن به آسم می باشند. این اسم نتیجه قرار گرفتن در معرض PPD هایی بوده که در رنگ مو موجود است. این کار باعث می‌شود ریه‌ها حساس شده و نفس کشیدن سخت شود.

پوست تحریک پذیر:

رنگ مو امکان دارد باعث ایجاد واکنش‌های پوستی شود. بعضی از علامت ها حاوی احساس سوزش ، قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست، خارش و ناراحتی می باشد.

48 ساعت قبل از انجام رنگ بر روی مو، مناسب است آن را روی بخشی از موهای خود قرار دهید تا از نبود حساسیت اطمینان پیدا کنید. اگر ورم و خارشی بعد از قرار دادن رنگ مو مشاهده کردید و این تورم بهبود نیافت باید به یک پزشک متخصص پوست مراجعه نمایید.

راش (ضایعه پوستی):

برخی از کسانی که به رنگ‌ مو حساسیت دارند امکان دارد دچار راش (ضایعه پوستی) می شوند. راش نیز ممکن بوده در محلی ایجاد بشود که رنگ قرار داده می شود. بعد از دیده شدن این ضایعات باید حتما به پزشک مراجعه کنید.

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *