آلودگی هوا و مراقبت از پوست

آلودگی هوا و مراقبت از پوست

سالیانه ۳ میلیون نفر در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند که ۹۰ درصد آنان در کشورهای توسعه یافته هستند. دربعضی کشورها تعداد افرادی که در اثر همین عامل جان خود را از دست می‌دهند بیشتر از قربانیان سوانح رانندگی است. این مرگ و میر بطور خاص مربوط به آسم، برونشیت، تنگی نفس و حملات قلبی و آلرژی‌های مختلف تنفسی است.

آلودگی هوا به طرق گوناگونی می‌تواند آثار زیانبار درازمدت و کوتاه مدتی بر سلامت انسانها بگذارد. تاثیر آلودگی هوا بر افراد مختلف متفاوت است. پس باید مراقب آسیبهای احتمالی آن نیز برروی پوست خود باشیم.

بعد از اتمام فعالیتهای روزانه، حتما صورتتان را با شوینده هایی متناسب با نوع پوستتان، بشویید. می توانید از تونرها، فوم ها، ژل های شستشو یا پن استفاده کنید. فراموش نکنید محصولی را که استفاده می کنید، حتما متناسب با نوع پوستتان باشد.

2- بعد از شستشو، حتما از یک مرطوب کننده استفاده کنید. حتی اگر پوست چرب دارید، باز هم پوست شما باید آغشته به یک مرطوب کننده مخصوص پوست چرب شود. فکر نکنید که پوستهای چرب نیاز به مرطوب کننده ندارند. آبرسانی به پوست، برای هر نوع پوستی الزامی است.

3- در طول روز مایعات زیاد مصرف کنید. شیر و آب فراوان، سموم بدن را دفع می کند. یادتان باشد از آب سالم استفاده کنید. بهتر است از آب معدنی مطمئن یا آب جوشانده شده استفاده کنید.

4- در شب، از یک محصول حاوی آنتی اکسیدان بر روی پوستتان استفاده کنید. ویتامین C و ویتامین E آنتی اکسیدانهایی هستند که از پوستتان د ربرابر رادیکالهای آزاد محافظت می کنند. کرم حاوی ویتامین C یا ویتامین E به پوستتان کمک شایانی می کند .

5- قبل از در معرض نور خورشید قرار گرفتن، حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. فکر نکنید که در پاییز و زمستان لازم نیست از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. در این فصول نیز کرم ضدآفتاب را به جدیت بهار و تابستان مصرف کنید .

6- میوه ها و سبزی های تازه را بیشتر از هر موقع دیگری در برنامه غذایی خود بگنجانید. این مواد، به پوستتان کمک میکند تا در آلودگی هوا، با رادیکالهای آزاد مبارزه کند.

7- هفته ای یک یا دو بار صورتتان را با محصولات حاوی اسکراب لایه برداری خفیف کنید. این کار کمک به ساخت سلولهای تازه در پوستتان می کند.

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *