اثرات آلودگی های هوا بر پوست

اثرات آلودگی های هوا بر پوست

اثرات آلودگی های هوا بر پوست

محافظت از سلامتی پوست از مهمترین راهکار های سلامت ظاهر است زیرا پوست که اولین لایه محافظت است بر روی اعضای بدن قرار دارد. البته اشخاص نسبت به عامل های موثر در سلامتی پوست همچون شوینده های شیمیایی، نور خورشید و دیگر موارد اطلاعات زیادی ندارند. (اثرات آلودگی های هوا بر پوست)

 

?تعریف چیستی آلودگی هوا

این روزها وسعت این مسئله به قدری گسترده شده که گاهی شهر های کوچک هم درگیر می شوند. شهرهای بسیاری در جهان با این مشکل مقابله می کنند و هر سال میزان زیادی از مرگ و میر ها به این دلیل اتفاق می افتد. بخش بزرگی از مردم تصور دارند این خطر صرفا از طریق نفس کشیدن خطرناک است ولی در واقع آلودگی هوا دامنه وسیع تری دارد که نمونه آن به خطر انداختن سلامتی پوست است. پیش از پرداختن به اثرات آلودگی هوا بر پوست، باید درک بیشتری نسبت به این مفهوم پیدا کنیم. تعریف عام از آلودگی هوا منحصر به گردوغبار و دود است ولی واقعیت این است که این مفهوم مسائلی همچون ذرات شیمیایی، ترکیبات شیمیایی صنعتی را هم شامل می شود. لازم به ذکر است این خطر صرفا مرتبط به آلودگی های وسیع نیست، منطقه هوای اطراف ما هم قادر است همچون سیگار که حاوی هزاران سم است آلوده باشد و برای ما آلودگی هوا به شمار بیاید. پوست ما هر روز در برابر این آلودگی ‌ها قرار می گیرد و از خطر در امان نخواهد بود بنابراین خوب است از این مسئله آگاهی پیدا کنیم و در جهت سلامتی پوست خودمان اندیشه کنیم.

 

?بیماری‌های پوستی مرتبط

آلودگی هوا با بخش وسیعی از مشکلات پوستی ارتباط دارد و بیماری‌ بر روی سیستم تنفس افراد اثرات بسیاری دارد. یکی از این تاثیرات افزایش رادیکال‌ آزاد است. این رادیکال ها آسیب‌ بسیاری وارد می کنند و قادرند آنتی‌اکسیدان ‌هایی همچون ویتامین‌ E و C را بسیار کم کنند. توسط این کمبود آنتی‌اکسیدان‌، روند پیر شدن پوست شما شروع خواهد شد و در پایان پوست مملو از چین ‌و چروک خواهد بود.

بیشتر بخوانید:پوست مو نکات مراقبت برای انواع پوست ومو

?حفاظت از پوست

با وجود آنکه آلودگی هوا مسئله ای نیست که قادر باشیم آن را زود حل کنیم ولی چندین روش وجود دارند که قادرند آسیب‌ پوستی در مقابل آلودگی هوا را به کمترین حد برسانند، مانند مصرف محصولات شامل آنتی‌اکسیدان‌. آلودگی هوا در هر صورت بعد از مدت زمانی آنتی‌اکسیدان‌ پوست را کم می کند و برای مبارزه با این مسئله باید کرم ویتامین موضعی مصرف کنید. مصرف ویتامین‌ E و C قادر است مقدار آسیب‌ را کم کند و شدت روند پیر شدن پوست را کاهش دهد. چاره ی دیگر رعایت رژیم غذایی سالم خواهد بود، میوه‌ و سبزی‌ مملو از آنتی‌اکسیدان ها می باشند.

بیشتر بخوانید:بهترین ماسک خانگی پوست و مو

اثرات آلودگی های هوا بر پوست
اثرات آلودگی های هوا بر پوست

روش بعدی برای محفاظت از  پوست مصرف شوینده‌ مناسب با نوع پوست شما و دارای پایه گیاهی خواهد بود. مصرف ضد آفتاب هم بسیار در جهت افزایش سلامتی پوست پیشنهاد می شود. در صورتی که تصور می شود کرم های پوستی تنها مبارزه با تاثیرات مخرب نور آفتاب را انجام می دهند ولی جدای از آن، از پوست افراد در مقابل آلودگی هوا هم مراقبت ویژه می ‌کنند.

مشاوره با آبنوس
مشاوره با آبنوس

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *