بازگشت به جوانی با تزریق چربی

بازگشت به جوانی با تزریق چربی

برداشت چربی از یک قسمت بدن وانتقال آن به ناحیه دیگربدن برای درمان اسکارهای فرورفته ٬ کاهش چین وچروک ٬ اضافه کردن حجم وبازسازی اجزا مختلف بدن (لب ٬ گونه و…) , جوان سازی وپرکردن عدم تقارن صورت به کار می رود. همچنین تزریق چربی باعث ایجاد ظاهری جوانتر برای دست می شود.

چربی عملا می تواند از هرمحلی که چربی اضافی وجود دارد ٬ برداشت شود که درآقایان بیشتر این چربی از قسمت پهلو ودرخانم ها از قسمت پهلویی ران گرفته می شود ولی چون میزان چربی این نواحی به اندازه کافی نمی باشد از چربی اطراف ناف هم استفاده می شود ولی به طور کلی چربی از نواحی دیگرازجمله قسمت تحتانی شکم ٬ باسن و قسمت داخلی زانو هم می تواند برداشت شود.

هرچه بتوان تکنینک برداشت وتزریق را با آسیب کمتری انجام داد تا چربی بدست آمده بیشتر زنده بماند ٬ نتایج به دست آمده نیز بهترخواهدبود. به طور کلی ٬ عوارض تزریق چربی کم ومانند کبودی وتورم است که گذرا خواهدبود ومعمولا درهفته اول تورم درصورت وجود دارد٬ سپس میزان آن بسیار کمترشده وبه هیچ وجه صورت ٬ حالتی غیرعادی نداشته وورم ها به طور کامل پس از 5 تا 6 هفته ازبین می رود.

تزریق چربی نوعی پیوند سلولی از یک نقطه ی بدن به نقطه ی دیگراست که بعداز فروکش کردن ورم ٬ قوام چربی پیوند شده عمدتا شبیه بافت خود فرد می شود تا اینکه کیفیت ساختمانی بافت چربی را حفظ نماید. با تزریق چربی به صورت نوارهای کوچک درسطوح چند بافتی,چربی بصورت یکپارچه شده ونظیربافتی که در آن تزریق شده حس می شود.

وقتی تزریق چربی به طور صحیح انجام شود درحقیقت حدود 40 تا 80 درصد ازسلولهای پیوندی درمحل زنده مانده وماندگارخواهند بود. چربی گاهی اوقات خیلی سریع توسط بدن جذب می شود وبه همین دلیل زمانی که این چربی تزریق می شود حدود یک سوم آن باقی می ماند ودوسوم آن جذب می شود که شاید تصحیح بیش از حد(overcorrection ) یا تزریق بیش از حد مورد نیاز ٬ انجام شود ٬ تا بعداز گذشت چندهفته نتایج نهایی مطلوب تربه دست آید.ماندگاری چربی تزریق شده وابسته به تکنیک تزریق و مهارت پزشک می باشد.

اگر تزریق درست انجام نشود چربی فقط به مدت 2 تا 3 هفته بیشتر باقی نمانده وجذب می شود که نواحی با کمترین تحرک و بالاترین خون رسانی ٬ بیشترین ماندگاری راخواهدداشت . بیشترین ماندگاری درنواحی پیشانی ٬ زیرچشم ٬ گونه وپشت دست وکمترین ماندگاری در نواحی مانند لب ودهان وخط اخم می باشد.

تقریبا درتمامی بیماران مقداری از چربی تزریق شده به طور دائم باقی می ماند که این مقدار از بیماری به بیمار دیگر متفاوت بوده و ممکن است 6 ماه تا یک سال بعد ٬ برای دستیابی به نتایج ماندگارتر نیازبه چندجلسه تزریق چربی داشته باشیم تامیزان بزرگ شدن وپرشدن محل موردنظر به میزان دلخواه برسد.تعدادی از جراحان , چربی گرفته شده از بدن افراد را به مدت یک سال درحالت منجمد نگه می دارند ٬ ولی بعضی دیگر درهرجلسه از چربی تازه بدن استفاده می کنند که این روش برای درمان موثرتر می باشد.

به نظر می رسد تزریقات مکرر مقادیرکم درطول زمان نتایج بهتری نسبت به یک نوبت تزریق با حجم بالا که منجربه پایداری کمتر وجذب بیشتر می شوددارد.استفاده از کمپرس سرد به مدت 48 ساعت وپس از آن استفاده از کمپرس گرم برای تسریع جذب کبودی وورم , همچنین اجتناب از فعالیت وورزش های سنگین تا چندهفته پس از تزریق ضروری است.

درصورت عدم رعایت مواردفوق امکان ورم طولانی تر وجوددارد. در محل تزریق چربی بخیه زده نمی شود.محل برداشت چربی باید تا یک هفته پانسمان باشد.مصرف میوه جات (آناناس) , امگا 3 وماهی ومیگو بسیارتوصیه می شود و نیزتا یک هفته پس ازتزریق مصرف سفالکسین توصیه می شود.همچنین مصرف داروهای دیگرهم باید تحت نظرپزشک باشد.

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *