تشکیل پوست درخشان با ماسک زردچوبه

تشکیل پوست درخشان با ماسک زردچوبه

تشکیل پوست درخشان با ماسک زردچوبه

تشکیل پوست درخشان با ماسک زردچوبه: مصرف زردچوبه که در هندی”haldi” هم گفته می شود، گذشته آن به هند و مصر باستان باز گشته است. زردچوبه که برای هزاران سال با مزایای بسیاری مورد شناخت قرار گرفته است همانگونه به حالت های گوناگون استفاده می‌شود.

علاوه بر این زردچوبه برای پوست هم کاربردهای فراوانی در بر دارد. یکی از موردهای مصرف آن لایه برداری و تقویت بافت پوست می باشد.

موجود بودن ماده موثر زردچوبه به معنی curcumin، موجب درخشندگی هرچه زیادتر پوست می‌باشد. این ماده خصلت ضدعفونی، علیه باکتری و ضدالتهاب داشته که آن را در کم شدن تعدادی عوارض پوستی مانند آکنه، جوش، کک و مک و لک خیلی تاثیرگذار می‌کند.

زردچوبه علاوه بر این در کاهش مسئله پیری پوست به حالت طبیعی و بازگشتن جوانی اثرگذاری دارد. همچنین، مصرف یکسره از آن، تشکیل چین و چروک را کم می‌کند.

برای کاهش کک و مک

پودر زردچوبه را با آبلیمو ترکیب نمایید تا خمیری ایجاد شود. هر روز آن را روی صورتتان قرار دهید. مصرف پشت سر هم از این خمیر به شکل مفیدی در جنگیدن با کک و مک، کمک می‌نماید.

تشکیل پوست درخشان با ماسک زردچوبه
تشکیل پوست درخشان با ماسک زردچوبه

طرز تهیه ماسک صورت زردچوبه

2 قاشق غذاخوری آرد، 1 قاشق چای‌خوری زردچوبه و چند قطره عسل را ترکیب نمایید. یک سطح نازک از این خمیر را روی صورتتان قرار دهید. 20 دقیقه زمان داده تا خشک شود. خیلی آرام آن را خراشیده و صورتتان را با آب پاک نموده. این خمیر مانند یک تمیز کننده طبیعی را داشته است.

برای مبارزه با آکنه

ماسک صورت زردچوبه در کم شدن آکنه خیلی اثرگذار است. میزان زردچوبه را با پودر چوب صندل ترکیب نموده و روی صورتتان ریخته. 10 دقیقه آن را به حال خود بگذارید و بعد با آب سرد صورتتان را پاک کنید. این ماسک را 3 بار در هفته مصرف کنید.

 

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *