جراحی چال گونه

جراحی چال گونه

یک چال لپ طبیعی معمولاً زمانی تشکیل می‌شود که یک نقص کوچک در عضلات گونه وجود داشته باشد (در اکثر مواقع این نقص در ماهیچه شیپوری مشاهده می‌شود). در این حالت معمولاً در هنگام لبخند زدن پوست موجود روی این نقص کوچک به سمت داخل کشیده می‌شود و با جدا کردن این بخش از سایر بخش‌های صورت باعث ایجاد تورفتگی یا چال بر روی گونه خواهد شد. و یا افرادی که ساختار گونه ضعیفی دارند، صورت آنها باریک یا صاف است، یا به دلیلی اثرات سن فرم گونه خود را از دست داده اند، می توانند از عمل پروتز گونه بهره مند شوند.
امروزه امکان ایجاد یک یا چند چال بر روی گونه با استفاده از عمل جراحی پلاستیک تحت بی‌هوشی موضعی وجود دارد و این کار را می‌توان در مطب متخصص جراحی زیبایی در یک روز انجام داد. در حال حاضر تقاضای زیادی برای ایجاد چال گونه از طرف زنان و مردان در مطب دکتر اکبری وجود دارد. نتایج حاصل از عمل جراحی چال گونه توسط دکتر اکبری معمولاً دائمی است. موقعیت و اندازه چال یک انتخاب شخصی است که می‌تواند در ادامه توسط دکتر ارزیابی و بررسی شود.

مراقبت‌های قبل از جراحی

قبل از عمل جراحی چال خنده، از رعایت مسائل زیر مطمئن شوید:
حداقل ۶ ساعت قبل از انجام عمل جراحی چیزی نخورده یا ننوشید.
حداقل ۲ هفته قبل از عمل و ۲ هفته پس از عمل از سیگار کشیدن خودداری کنید.
حداقل ۱ هفته قبل از عمل جراحی مصرف الکل را قطع کنید.
در صورت وجود درد یا ناراحتی به هر دلیل قبل از عمل جراحی از استامینوفن یا پاراستامول استفاده کنید.
صبح روز عمل و حتی قبل از عمل جراحی دوش بگیرید و کل بدن خود را بشویید.
در روز عمل جراحی از لنزهای چشمی، لاک ناخن، جواهرات و هیچ نوع لوازم آرایشی استفاده نکنید.
دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های دکتر خود درباره سلامت دهان را حداقل ۲ هفته قبل و دو هفته پس از عمل رعایت کنید.

انجام عمل جراحی

عمل جراحی ایجاد چال گونه به‌خودی‌خود یک عمل جراحی به نسبت ساده است و تحت بی‌هوشی موضعی در حالت سرپایی انجام می‌شود. در این حالت شما هنگام انجام عمل جراحی بیدار هستید و احساس ناراحتی ندارید. درصورتی‌که نیاز به بی‌هوشی عمومی در زمان عمل جراحی چال گونه وجود داشته باشد، باید هماهنگی‌های خاص در این رابطه انجام شود. عمل جراحی زیبایی چال گونه ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و شما می‌توانید بلافاصله پس از عمل به خانه مراجعت کنید. همچنین فرد می‌تواند فعالیت‌های عادی خود را معمولاً بلافاصله پس از عمل جراحی شروع کند. در این حالت از پروتز استفاده نمی‌شود. در این نوع از عمل جراحی ابزار نمونه‌برداری در محل گونه (بافت داخلی گونه) وارد می‌شود و با حرکت چرخشی در بافت گونه، بافت چربی و عضله گونه برداشته می‌شود. به‌این‌ترتیب یک مقدار گرد از این بافت‌ها برداشته می‌شود و بدون وارد شدن آسیب به پوست، یک سوراخ کم‌عمق در زیرپوست ایجاد می‌شود. این بخش برداشته‌شده در ادامه با استفاده از بخیه قابل‌جذب از داخل پوست گونه (عضله) از یک سمت شکاف بسته می‌شود و در ادامه توسط سیستم بدن بازسازی خواهد شد. با استفاده از این عمل جراحی، بر روی گونه شما یک چال ایجاد می‌شود که در بسیاری از مواقع حتی بدون لبخند زدن نیز برای دیگران قابل‌مشاهده خواهد بود. به‌هرحال پوست شما در طول یک یا دو هفته مجدداً هموار می‌شود. در این حالت برش داخلی ایجادشده در عضله صورت می‌تواند یک چال در هنگام لبخند زدن ایجاد کند. این نوع از عمل چال گونه برای همه انواع گونه قابل‌استفاده است. اما بهتر است گونه فرد در هنگام استفاده از عمل جراحی چال گونه زیاد چاق نباشد. اگر برخی افراد به دنبال چال‌هایی باشند که برجستگی زیاد داشته باشد، از یک نمونه‌برداری بزرگ‌تر می‌توان برای برداشتن بخش بیشتری از بافت نرم گونه آن‌ها استفاده کرد. روش‌های غیر جراحی گونه گذاری نیز همچون تزریق چربی و تزریق ژل می‌تواند ظاهر کلی استخوان‌های گونه را اصلاح کرده و با بالا کشیدن ناحیه میانی صورت، نقش موثر در بازیابی جوانی و شادابی فرد داشته باشد.

مراقبت‌های بعد از عمل

از غذا یا مواد نوشیدنی سرد یا گرم تا زمانی که حالت بی‌هوشی موضعی شما به‌طور کامل برطرف نشده است، استفاده نکنید تا پس از ریکاوری حس لامسه خود در دهان را دوباره به دست آورید و بتوانید از وارد شدن آسیب به‌واسطه مصرف غذاها و نوشیدنی‌های بسیار داغ یا سرد جلوگیری کنید.
بهداشت دهان خود را برای حداقل ۱۵ روز پس از عمل جراحی به‌دقت رعایت کنید.
از دهان‌شویه کلر هگزیدین پس از مصرف غذا یا نوشیدنی برای یک دوره ۱۵ روزه پس از عمل جراحی استفاده کنید.
لطفاً داروی آنتی‌بیوتیک تجویزشده توسط پزشک را برای یک دوره کامل مصرف کنید.
برای کنترل درد احتمالی شما می‌توانید از پاراستامول استفاده کنید. درصورتی‌که نتوانستید درد خود را به‌این‌ترتیب تسکین دهید، با پزشک متخصص تماس بگیرید.
اگر با افزایش درد، ورم، کبودی یا علائم نامطلوب دیگر پس از عمل چال خنده مواجه شدید با پزشک متخصص تماس بگیرید. همچنین لازم است در طول ۵ تا ۱۰ روز پس از عمل برای کشیدن بخیه‌های احتمالی و معاینات موردنیاز با پزشک خود ملاقات کنید.عمل جراحیایجاد چال گونهیک راه ساده برای ایجاد چال بر روی گونه یا چانه است که در حالت بی‌هوشی موضعی در یک روز برای افراد انجام می‌شود.

بهبودی

معمولاً بیمار پس از عمل زیبایی چال گونه با کمترین مقدار ورم در ناحیه صورت مواجه می‌شود و مراقبت‌های پس‌ازاین عمل جراحی مشابه خود عمل ساده و غیر پیچیده است. در این حالت مراقبت‌های لازم معمولاً شامل دهان‌شویه منظم با محلول ضدعفونی و استفاده از آنتی‌بیوتیک است. شما می‌توانید روز پس از عمل به محل کار خود بازگردید، اما از انجام فعالیت‌های شدید همچون ورزش و تمرین‌های سخت که می‌تواند به صورت شما آسیب برساند، خودداری کنید. دوره درمان در این حالت بین ۷ تا ۱۰ روز خواهد بود. پس از چند هفته کوتاه، شما متوجه می‌شوید که ناحیه گونه، ظاهر موردنظر شمارا پیدا کرده است و چال یا شکاف گونه شما در زمان لبخند زدن بیشتر پیدا می‌شود (در هنگام حرکت عضلات صورت) و احساس خواهید کرد که شما با این ویژگی متولد شده‌اید. به‌هرحال نتایج نهایی حاصل از این عمل جراحی پس از یک ماه قابل‌مشاهده خواهند بود.

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *