جوانسازی پوست با هایفوتراپی

جوانسازی پوست با هایفوتراپی


با پیشرفت روزافزون علم پزشکی و کمک آن در بهبود عمل های زیبایی می توان بدون روش های جراحی نیز به استانداردهای زیبایی در پوست و صورت سریع تر دست یافت. هایفوتراپی یکی از آن عمل های زیبایی در حوزه پزشکی و زیبایی است که از قابلیت ترمیم و باززایی خود بدن برای التیام و اصلاح آرام و تدریجی پوست و بافت‌های حفاظت کننده آن بهره می‌گیرد، جذابیت بالای این روش که در مدت تنها ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بر روی پوست صورت، گردن و سینه انجام می‌شود.

هایفوتراپی برای چه افرادی مناسب است؟

هایفوتراپی روش مفید و مؤثری برای جوان سازی پوست‌های فرسوده و افتاده، کاهش چروک‌ها و خطوط عمیق پیشانی و برطرف کردن سایر علائم پیری پوست می‌باشد. معمولاً بهترین کاندیداها برای عمل هایفوتراپی افرادی هستند که میزان افتادگی پوست آنها در حد ملایم تا متوسط باشد و بخواهند استحکام و حجم پوست خود را بهبود ببخشند و احتمالاً آمادگی لازم را برای انجام عمل جراحی کشیدن پوست و یا جراحی زیبایی صورت نداشته باشد. معمولاً افرادی که در دهه ۳۰ یا اوایل دهه ۴۰ از دوران زندگی خود هستند، کیفیت پوست مناسبی برای انجام این عمل دارند. برای بیمارانی که شدت پیری و افتادگی پوست آنها زیاد باشد، معمولاً توصیه می‌شود که برای دستیابی به نتایج بهتر، عمل جراحی زیبایی صورت انجام دهند. با این حال، بیمارانی که افتادگی پوست آنها در حد شدید و آشکار باشد و بنابر دلایل مختلف از انجام عمل تهاجمی جراحی صورت منع شده‌اند، می‌توانند از مزایای عمل هایفوتراپی بهره‌مند شوند، اما این دسته از بیماران باید بدانند که هایفوتراپی هیچ گاه نمی‌تواند نتایجی مشابه با آنچه که از جراحی زیبایی صورت به دست می‌آید داشته باشد، بنابراین باید انتظارات و توقع خود از این عمل را کاهش داده و با واقعیت منطبق کنند.

عمل هایفوتراپی چگونه انجام می شود؟

در عمل هایفوتراپی نیز مانند همه عمل‌هایی که در آنها از تکنولوژی اولتراسوند استفاده می‌شود، یک دستگاه دستی تصویربرداری که سطح تماس نرمی دارد، بر روی پوست شما قرار داده می‌شود تا تصویری از پوست شما را بر روی یک صفحه بزرگ بفرستد و به پزشک این امکان را بدهد تا نقاطی که لازم است انرژی به آنها هدایت شود را شناسایی کند. سپس از همین وسیله دستی برای اعمال مقادیر کم گرمای تمرکز یافته در عمق مناسبی از زیر پوست شما استفاده می‌شود تا به این ترتیب آثار مثبت این انرژی گرمایی پدیدار شود، در تمام طول مدت این عمل، سطح فوقانی پوست شما اصلاً تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد و هیچ آثاری بر روی آن باقی نمی‌ماند.

پوست شما با افزایش تولید کلاژن تازه، نسبت به انرژی گرمایی که به عمق آن می‌رسد، واکنش نشان می‌دهد. در نتیجه پوست به طور تدریجی و ملایم کشیده و محکم می‌شود و با گذشت زمان، ظاهری لطیف و طبیعی پیدا می‌کند.


مدت زمان این عمل چه میزان است؟

کل زمان لازم برای این عمل به سطحی از پوست که باید تحت درمان قرار گیرد، بستگی دارد. به طور میانگین، زمان لازم برای هایفوتراپی پیشانی حدود ۳۰ دقیقه و برای کل صورت حدود ۹۰ دقیقه است. البته این زمان ممکن است برای افراد مختلف متفاوت باشد.

چه مراقبت هایی پس از آن نیاز است؟

شما می‌توانید بلافاصله بعد از انجام عمل به سراغ فعالیت‌های روزمره خود باز گردید. هیچ نکته خاصی که بخواهید آن را رعایت کنید، وجود ندارد. ممکن است بلافاصله بعد از انجام عمل، پوست شما اندکی قرمز و برافروخته شود، اما هر گونه قرمزی ظرف چند ساعت به خودی خود برطرف می‌شود. احتمال دارد که در مدت چند روز بعد از عمل، در ناحیه مورد عمل اندکی ورم احساس کنید و یا تا چند هفته بعد از عمل هنگامی که پوست خود را لمس می‌کنید، احساس سوزش و حساسیت مختصری داشته باشید. داشتن این حس بعد از انجام عمل هایفوتراپی، طبیعی و به صورت موقتی است. عوارض جانبی دیگری هم مانند خون مردگی‌های کوچک، موقتی یا بی حسی موقتی ناحیه مورد عمل وجود دارد که البته احتمال بروز آن بسیار کم است و پزشک شما می‌تواند راهنمایی‌های لازم در مورد آن را به شما ارائه کند.

این عمل چه تفاوتی با درمان لیزر دارد؟

در تکنولوژی اولتراسوند از امواج صوتی استفاده می‌شود و این امواج می‌توانند بدون آنکه بر سطح پوست اثری بگذارند، از آن عبور کرده و به نقاط عمقی پوست برسند. این قابلیتی است که سایر عمل‌های زیبایی غیر جراحی آن را ندارند. هایفوتراپی نیز با بهره‌گیری از انرژی اولتراسوند، تولید کلاژن در لایه زیرین پوست را تحریک می‌کند و موجب می‌شود که ظرف مدت ۲ تا ۳ ماه، پوست قسمت مورد نظر به طور چشمگیری کشیده و محکم شود.

لیزر درمانی بر پایه استفاده از انرژی نور است که نمی‌تواند به لایه‌های عمقی پوست نفوذ کند. در واقع روش لیزر فقط لایه‌های فوقانی و سطحی پوست را درمان می‌کند.

نتایج عمل را چه زمانی می توان دید؟

اغلب افرادی که عمل هایفوتراپی انجام می‌دهند، بلافاصله بعد از اتمام عمل می‌توانند تفاوت‌های حاصل از آن را احساس کنند. فقط با یک جلسه درمانی فرایند باززایی طبیعی پوست آغاز می‌شود، اما تأثیرات نهایی و کامل آن به تدریج در طول یک دوره ۳ تا ۶ ماهه پدیدار خواهد شد.

نتایج مشهود این عمل شامل کشیدگی پوست‌های افتاده و بهبود چشمگیر رنگ پوست است. برای مثال در یک آزمایش کلینیکی که توسط FDA انجام شد، از هر ۱۰ بیمار، ۹ نفر کشیدگی مشهود پوست و رفع خطوط موجود در پیشانی را احساس کردند. در این مطالعه، عمل هایفوتراپی باعث کاهش افتادگی پوست در ناحیه پلک گردید که در نتیجه آن، چشمان فرد هم بازتر و جوان‌تر به نظر می‌رسید. همچنین بیماران بیان کردند که پوست واقع در قسمت‌های دیگر صورت و گردن آنها نیز محکم‌تر و لطیف‌تر شده است. علاوه بر آن، یک سری آثار نامشهود برای این عمل وجود دارد که در نتیجه تولید کلاژن جدید حاصل می‌شود و می‌تواند به کاهش سرعت پیر شدن پوست در آینده کمک کند.

نتایج هایفوتراپی تا چه مدتی دوام دارد؟

برآورد شده است که نتایج عمل هایفوتراپی حدود ۲ تا ۳ سال دوام داشته باشد. البته در مورد هایفوتراپی نیز همانند هر عمل زیبایی دیگر، ماندگاری نتایج عمل به عوامل مختلفی از قبیل سیگار کشیدن، وضعیت سلامت عمومی و میزان آسیب دیدگی از نور آفتاب بستگی دارد. مراقبت خوب از پوست می‌تواند ماندگاری نتایج حاصل از عمل هایفوتراپی را افزایش دهد.

چند جلسه نیاز است؟

تعداد جلسات هایفوتراپی توسط پزشک شما تعیین می‌شود، اما تنها با یک یا دو جلسه می‌توان به نتایج کلینیکی خوبی دست پیدا کرد.

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *