دانستی هایی برای آفتاب گرفتن

دانستی هایی برای آفتاب گرفتن

با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان بیشتر علاقه بسیاری به برنزه کردن و رنگ گرفتن به وسیله آفتاب را دارند و سه ماه تابستان را فرصت خوبی برای این کار می دانند. از طرفی دیگر دیگر همه متخصصین و کارشناسان هشدار بسیاری در مورد ضررهای دستگاه های سولاریوم داده اند و آفتاب را بسیار کم خطرتر از چند دقیقه قرار گرفتن در این دستگاهها دانسته اند

تحقیقات نشان داده که اگر روزهای کسی سرشار از نور آفتاب باشد، به ندرت به بیماری عاطفی فصلی یا “اس آ دی” مبتلا می شود. علایم این بیماری، پرخوری، خوابیدن طولانی تر از حد معمول، نومیدی و خستگی است و بهترین درمان برای این بیماری قرار گرفتن در معرض نور آفتاب است! هم چنین کودکان تابستانی یا افرادی که در ماه های تابستان به دنیا آمده اند، یعنی بین اردیبهشت تا شهریور، در مقایسه با کودکان زمستانی که در ماه های بین آبان و اسفند به دنیا آمده اند، دیدگاهی شادتر و خوش بین تر در زندگی دارند و خود را خوشبخت تر می دانند

زمان مناسب برای آفتاب گرفتن

در جلسه اول توصیه می شود حداکثر ۳۰دقیقه زیر آفتاب بخوابید. بین هر جلسه آفتاب گرفتن باید یک روز به پوست تان استراحت بدهید. در جلسه دوم ۴۵ دقیقه و جلسه سوم یک ساعت زیر آفتاب بخوابید. هر زمان احساس کردید ضربان قلب تان بالا رفته یا سردرد گرفته اید از زیر آفتاب بلند شوید، دوش بگیرید و چند دقیقه ای در سایه قدم بزنید.

اگر به توصیه های ما در مورد حمام آفتاب توجه نکنید و تصمیم گرفته اید در یک یا دو جلسه به رنگ دلخواهتان برسید به احتمال زیاد شما دچار سوختگی خواهید شد. مطمئنا شما به دنبال راهی برای درمان سوختگی هستید. از آنجائیکه بسیاری از دوستان می دانند که آفتاب زیاد گرفته اند و این احتمال را می دهند که پوست بدنشان تاول خواهد زد یا پوسته پوسته می شود و به دنبال راهکاری برای پیشگیری از این صدمات هستند ما به شما گیاه آلوورا را پیشنهاد می کنیم. حتی المقدور سعی کنید خود برگ این گیاه را از عطاری به صورت تازه خریداری کنید ، میان ساقه را ببرید و از مایع لزج مانند میان ساقه برداشته و روی سطح بدن بمالید. در ادامه چند درمان خانگی برای آفتاب سوختگی برای شما گذاشته می شود

چند راه اسان برای درمان آفتاب سوختگی

ماست:کمی ماست خیلی سرد را به طور مساوی بر روی ناحیه ای که آفتاب سوخته شده است بمالید، ۵ تا ۸ دقیقه صبر کنید، سپس پوستتان را با آب بشویید.

خیار:خیاری را برش بزنید و به محل آسیب دیده بمالید. حالا صبر کنید تا پوستتان خشک شود، سپس با آب سرد پوستتان را بشویید.

گوجه‌فرنگی:گوجه‌فرنگی را برش زده یا رنده کنید، سپس به ناحیه ی سوخته بمالید. دقت کنید تا دانه‌های درون گوجه به طور مساوی بر روی پوستتان پخش شده باشد. صبر کنید تا خشک شود، سپس پوستتان را بشویید.

آرد نخود:آرد نخود را با یک قاشق چای خوری زردچوبه و خامه مخلوط کنید تا خمیر غلیظی بدست بیاید. حالا این خمیر را به طور مساوی بر روی پوستتان بمالید، پس از اینکه خشک شد آنرا با آب سرد بشویید.

عسل:عسل را با آبلیمو به تناسب ۲۰:۸۰ مخلوط نمایید، سپس به محل آفتاب سوخته بمالید. زمانیکه کاملا خشک شد، آنرا بشویید

اما نکته آخر و مهم تر اینکه پس از بهبودی، دیگر اجازه ندهید پوست تان مجددا دچار آفتاب سوختگی شود.

با استفاده از ضدآفتابی که بتواند پوست شما را در برابر هر دو اشعه مضر نور خوشید محافظت کند از آفتاب سوختگی پوست خود محافظت کرده و فراموش نکنید که هر دو ساعت یکبار ضدآفتاب را تجدید کنید؛ به خصوص اگر زیاد عرق می کنید و یا اهل شنا کردن هستید حتما این نکته را به خاطر بسپارید. .

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *