درمان اگزما با استفاده از گیاهان دارویی

درمان اگزما با استفاده از گیاهان دارویی

درمان اگزما با استفاده از گیاهان دارویی

درمان اگزما با استفاده از گیاهان دارویی: اگزما حالتهای گوناگونی داشته، ولی به طور معمول به شکل پوست قرمز، خارش‌دار یا برجسته روی پوست نمایان شده که عموما روی گونه‌ها، بازوها و پاها مشاهده می‌شود. دلایلی مانند استرس و اضطراب در زمان کار، مدرسه و یا خانه می‌توانند منجر شوند که اگزما تحریک شود.

این کار به خاطر لایه های بالای هورمون کورتیزول است که موجب تشکیل پاسخ التهابی می‌شود

درمان اگزما با گیاهان دارویی خوراکی

گیاهانی که به وعده‌های غذایی و اسموتی‌ها اضافه می‌کنید مزایای بسیارعالی داشته، مانند تاثیرات ضدالتهابی برای دارا بودن پوستی سالم است. توصیه من این بوده که از تازه‌ترین گیاهان با بهترین کیفیتی که می‌توانید بیابید مصرف نمایید تا بالاترین اثر خاصیت ها را داشته باشند.

سلامت روده یکی از گزینه های حیاتی برای دارا بودن یک پوست سالم است. گوارش سالم وابسته آن بوده که پوشش روده نفوذپذیری خوبی در جذب مواد مغذی و دفع درست مواد زائد دارا باشد. گیاهان پایین می‌توانند به از بین بردن بعضی از دلایل اصلی اگزما – التهاب و نشت روده کمک کنند.

گل ختمی

یک گیاه دارویی مناسب بوده که خواص درمانی آن موجب شده زمان درمان اگزما، در درمان التهابات و تحریکات پوستی زیاد اثربخش باشد. کل گیاه، مخصوصا ریشه آن، حاوی یک اثر نرم‌کننده با قدرت بر روی پوست است.

از این گیاه ماده به حالت ژل تشکیل شده که توانسته برای بخش های ملتهب پوست پر فایده باشد.

نارون لغزنده

این دارو از یک درخت کوچک بدست آمده و قسمتی که در داروهای گیاهی مصرف می‌شود، پوست درونی آن است. نارون لغزنده به حالت پودر هم وجود داشته و به خاطر اثر مثبتش در بهتر شدن مشکلات گوارشی مثل IBS و التهاب مشهور است.

داروهای ایجاد شده از آن با پاکسازی کردن تحریک روده و تشکیل یک لایه محافظ به دلیل پوشش دهی روده، التهابات روده را کم می‌کنند. نارون لغزنده هم به دلیل مفید بودن در تسکین و محافظت از دستگاه گوارش، دارای آنتی‌اکسیدان نیز می‌باشد و این ماده یک داروی خیلی مناسب برای زخم‌ها، سوختگی‌ها، جوش‌ها، پسوریازیس و دیگر بیماری‌های پوستی مثل اگزما است.

زردچوبه

زردچوبه گیاهی در هند جنوبی بوده که زمان های بسیاری بوده که به شکل ادویه و علاوه براین به دلیل اثرات دارویی و زیبایی از آن مصرف شده است. زردچوبه به دلیل داشتن خواص ضدالتهابی، ضدمیکروبی و آنتی‌اکسیدانی است که آن را به یک گزینه درمانی خوب برای نوع های مختلف بیماری‌های پوستی مبدل شده است.

خواص بهبود بخش زردچوبه می‌تواند به از بین بردن التهاب، قرمزی و خارش اگزما کمک نماید. اضافه کردن زردچوبه به غذای شما هم می‌تواند معجزه کند و التهابات دستگاه گوارشی را بهتر کند.

ریشه شیرین‌بیان

این گیاه هم اسید گلیسیرینتیک و هم لیکوالکالون تولید می‌کند که هر دو از منابع سرشار آنتی‌اکسیدان بوده و مشاهده شده است که در درمان درماتیت آتوپیک کابرد دارد. ریشه شیرین‌بیان به خاطر یک تسکین‌دهنده پر قدرت معده مشهور است.

گلیسیرینتین اسید و لیکوچالکون حاوی خصلت های ضدالتهابی و ضد میکروبی هم بوده اند. برای مصرف از این خواص کافی بوده تنها چند برش از آن را در چای خود بریزید. ریشه شیرین‌بیان به عنوان یک ژل موضعی هم یک عامل مفید در درمان درماتیت آتوپیک به حساب می‌آید.

درمان اگزما با استفاده از گیاهان دارویی
درمان اگزما با استفاده از گیاهان دارویی

درمان اگزما با گیاهان دارویی موضعی

گیاهان و مواد طبیعی مثل ژل آلوئه‌ورا، روغن نارگیل و گیاهانی که در پایین به اشاره ای به آن‌ها می شود می‌توانند به آب‌رسانی به پوست خشک، ملتهب و آسیب‌دیده کمک نمایند. علاوه بر این استفاده از این گیاهان دارویی برای بهبود التهاب و مبارزه با باکتری‌های مضر می‌تواند به کم شدن خارش، تورم و علاوه بر این مانع از عفونت پوستی کمک کند.

گل همیشه بهار

گل همیشه بهار گیاهی خوب برای بهتر کردن، تسکین و آرامش پوست حساس است. گل همیشه بهار یکی از گیاهان قابل قبول است که تمام مدت در روتین مراقبت از پوست از آن استفاده می شود، چون مزایای بسیاری برای پوست دارد.

رنگ نارنجی روشن گل همیشه بهار به کاروتنوئیدهای ویتامین A ربط داده می‌شود. کاروتنوئیدها توانایی دارند التهاب را کم کنند، سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشند و موجب تحریک رشد سلول‌های اپیتلیال شوند تا چرخه باز تولید سلولی زیاد تر شوند.

این گیاه علاوه بر این دارای میزان زیادی از فلاونوئیدها مثل ساپونین‌های ‌تری ترپن و کاروتنوئیدها بوده که در بهتر شدن عارضه های پوستی تاثیرات ضدالتهابی و ضد میکروبی قوی دارند. خواص گل همیشه بهار منجر به تسکین اگزما و تسکین پسوریازیس می‌شود.

خار مریم

دیده شده این گیاه توانایی علیه اثرات ضدالتهابی و ضد باکتری است. در یک مطالعه نشان داده شد که خار مریم در کم کردن مقدار اگزما فایده دارد. اگر چه روشی که گیاه خار مریم باعث تسکین اگزما می‌شود هنوز یافت نشده است، اما امکان دارد دلیل آن اثرات ضدالتهابی و ضد باکتریایی هایپرفورین بوده که یکی از ترکیبات وجود داشته در آن است.

بابونه رومی

یک گیاه ضدالتهاب و ضد باکتری بوده که توانسته به تسکین التهاب وجود آمده به خاطر اگزما کمک کند. یافت شده است که تاثیر کلی آنتی‌اکسیدانی بابونه به عنوان درمان گیاهی برای خیلی از بیماری‌ها مانند اگزما فایده است.

یک مطالعه نشان داد که بابونه به مقدار حدوداً 60٪ پماد هیدروکورتیزون 0.25٪ در درمان اگزما موثر است. از آنجا که بابونه عضوی از خانواده گیاهی راگ است، هر فردی که به گیاهان گل محمدی حساسیت داشته، باید قبل از استفاده بسیار زیاد، آن را به شکل منطقه‌ای بر روی پوستش تست کند.

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *