دستگاه های لیزر وعملکرد آن

دستگاه های لیزر وعملکرد آن

این دستگاهها باانتخاب طول موج های مناسب تعداد زیادی از ریشه موهاراهدف قرار می دهد.اشعه توسط طول موج باعث ایجاد حرارت شده وباعث از بین رفتن سلول های زاینده مو می شود.

لیزرهایی برای درمان موهای زائد:

۱-لیزر الکسانداریت

۲-لیزر ریود

۳-لیزر

۴-سیم نوری

به طور کلی می توان گفت که مورد ۱ درمقایسه بادیگر لیزرهها عملکرد بهتری رادارد.ولیزر ۲ مناسب پوست های تیره است.امانکته ای که وجود داردفقط تنظیم پارامترهاست اگر این موضوع درست انجام نشود تاثیر چندانی نخواهد داشت.

بعضی از دستگاه ها سیستم خنک کننده دارند که باعث کاهش درد می شوند و متقاضیان آن هم به طبع بیشتر هستند.

۳نوع خنک وجود دارد

اسپری گاز

تماسی وهوای خنک که هرکدام به گونه ی خاص عمل می کنند.

سیستم اسپری گاز برای موهای ظریف بسیار مناسب است.

۳ الی ۶ جلسه برای برطرف شدن موها لازم است اما باز هم بستگی به نوع پوست وموهادارد.

فاصله جلسات بین ۴-۶ هفته می باشد اما بعضی اوقات حتی ۳ ماه هم باید این کار تعویق بیفتد اگر کسی فاصله جلسات رارعایت کندو اختلالات هورمونی هم نداشته باشد کاهش مقدار موهای زائد او ۸۰تا۱۰۰%کاهش پیدا می کند.دربین جلسات اگر موهای خودرابردارید فقط از تیغ استفاده کنید این روش بهتر است.

عوارض :

عوارض خاصی وجود ندارد مگراینکه از دستگاه و پارامترها نامناسب استفاده شودکه باعث تاول وسوزش شدید که حداکثر دوساعت بعد خوب می شود.بعضی ها به این باورند که لیزر موهای زائد باعث سرطان می شود وبرروی غدد لنفاوی تاثیر می گذارد. این باور کاملا غلط است زیرا که میزان نفوذ لیزر فقط چند میلی متر است واصلا به بافت های زیرین نمی رسدو اینکه هیچ گونه سرطانی براثر این موضوع گزارش نشده است.جالب است لیزر حتی هیچ نوع عارضه ای بیکینی برای خانم های باردار هم ایجاد نمی کند.

میزان درد:

به طور کل می توان گفت میزان درد متوسط است ،شدید نیست می توانید ازپماد بی حس کننده استفاده کنید همانطور که در قسمت های قبل گفته شد،سیستم خنک کننده تاثیر زیادی برکاهش درد دارد.

اقدامات قبل وبعداز لیزرموهای زائد:

حداقل دوهفته قبل از لیزر باید موهاتراشیده شود اگرناحیه صورت یاجای خاصی که کارم یا آرایشی روی آن است باید کاملا شسته شود.

بعد از لیزر تا۲و۳ روز هر۱۲ساعت از کرم هیدروکورتیزون استفاده وضد آفتاب هم فراموش نشود.

آقایان هم می توانند از لیزر موهای زائد برای از بین بردن رویش مو درناحیه ریش،گردن،ابروهاوحتی ناحیه تنه واندام خود استفاده کنند.

به این موارد درانتخاب درمان لیزری توجه داشته باشد

-۱کلینیک زیبای مرکز ودرمانی مجهز راانتخاب کنید که انواع دستگاه برای هرنوع پوستی داشته باشد.

۲-این کاراحتما متخصصین پوست وتکنسین های با تجربه باید برای شما انجام دهند.

۳-دستگاه های لیزری که انتخاب می کنید باید مورد تایید سازمان دارو fda باشد.

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *