راهکارهای قهوه برای تقویت پوست

راهکارهای قهوه برای تقویت پوست

راهکارهای قهوه برای تقویت پوست

راهکارهای قهوه برای تقویت پوست: متوجه هستید که قهوه محبوبتان، حال و هوای شما را بهتر می کند، ولی این بسته چندکاره‌ی آنتی اکسیدانی توانسته مو و پوست شما را هم تقویت نماید.

ویژگی‌های قابل قبول قهوه‌ی هنگام صبح تان را چک کنید (و برای مانع شدن از دست دادن آب بدن اطمینان پیدا کنید که از 400 میلی‌گرم میزان پیشنهاد شده کافئین در روز بیشتر نمی شود.)

قهوه پوست صورتتان را شفاف کنید

دکتر جولیا هانتر، متخصص پوست و مو در بورلی هیلز، کالیفرنیا اعتقادش بر این بوده زمانیکه پای خواص آنتی‌اکسیدانی آن در میان باشد، 2 طرفه تاثیر گذاری دارد. او گفته: “نوشیدن قهوه یک تکه از این پازل به حساب می اید؛ تکه بعدی قرار دادن آن بر روی پوستتان است.”مالیدن قهوه به صورت به عنوان اسکراب توانسته به درخشان شدن پوست، مانع شدن از بسته‌شدن منافذ و صاف‌شدن خطوط کمک می نماید.

هانتر اعتقاد دارد که خاصیت لایه برداریِ اسید موجود در قهوه، نسبت به لایه‌بردارهای مکانیکی تقدم بیشتری دارد. علاوه بر این به تقویت لایه‌های حفاظتی پوست کمک می‌کند. او می‌گوید: “همین لایه‌ها از پوست در مقابل باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌هایی که روی پوستتان می‌نشیند، محافظت می‌کنند.”

طرز تهیه‌ی اسکراب قهوه:

داخل یک کاسه، پودر قهوه را در آب گرم حل نموده، آب را از صافی عبور دهید (دانه‌های قهوه در کف ظرف می‌مانند)، 1 پیمانه نمک مخصوص اضافه فرمایید. صورت تان را با آب در ظرف شسته، بعد از ان دانه‌های قهوه را بیرون اورده و به ‌آرامی روی پوست تان قرار داده و بمالید. صورت تان را با آب کاسه آبکشی کنید و کار تمام است.

قهوه برای رفع پف چشم‌های خسته

کرم‌های دور چشم که وعده‌ی از بین بردن پف های زیر چشم یا روشن کردن حلقه‌های سیاه دور چشم را داده است احتمالا دارای کافئین هستند.

هانتر می‌گوید:

اگر قهوه را روی پوست صورتتان بگذارید، باعث کم شدن آب اضافی و منقبض نمودن رگ‌های خونی می‌شود.

فضای زیر چشمان ‌شما یک کانال لنفاوی هست که به‌ حالت ضعیفی تخلیه می‌شود، کافئین به تخلیه‌ی آب از سیستم کمک می نماید.

طبق سخن او، علاوه بر این برای حذف نمودن حلقه‌های تیره‌ی زیر چشم نیز کارایی دارد زیرا با بالا رفتن سن پوست زیر چشم لاغرتر شده و رگ های خونی به راحتی دیده می شوند. انقباض رگ‌ها متاثر از قهوه به‌ طور موقت توانسته کمک کند. به نظر می رسد نتایج در زمان 30 دقیقه تا 1 ساعت دیده شوند.

راهکارهای قهوه برای تقویت پوست
راهکارهای قهوه برای تقویت پوست

تقویت رنگ مو با قهوه

امکان دارد در مورد روش روشن کردن مو در منزل که مورد علاقه مو بورها است شنیده باشید: شستن مو در چای بابونه . بسیار خب، اگرچه پوست تان سبزه است از قهوه اسپرسو استفاده نمایید.

دگ مکینتاش، آرایشگر شاغل در سالن زیبایی در نیو‌یورک می‌گوید: ترکیب دانه‌های قهوه با آب که به حالت خمیر شکل درآمده‌اند را روی موهای مرطوب که تازه شامپو زده‌اید، بمالید و مقداری به رنگ موی شما عمق بخشید.

خصلت اسیدی قهوه بافت مو را نرم و درخشندگی خارق العاده به مو می‌ دهد. رنگ مو بدون قهوه هم امکان دارد احساس قشنگی داشته باشد ولی اگر به دنبال زیباترین رنگ مو هستید قهوه را دست کم نگیرید.

تنظیم عصب بویایی

آیا برای انتخاب عطر از بین چند عطر سعی کرده اید؟ به دلیل مطالعات انجام شده در قسمت عصب‌شناسی دانشگاه کالیفرنیا، در فواصل بو نمودن عطرها دانه‌های قهوه را بو کنید.

بو کردن قهوه در میان ادکلن‌ها جلوگیری از درماندگی بینی می‌ کند.علاوه بر این، قهوه به عنوان یک تمیز کننده‌ی طعم یا دکمه تنظیم مجدد عمل می‌کند(به همین خاطر اغلب دانه‌های قهوه را در کانتر عطر فروشگاه‌های فانتزی مجلل مشاهده می کنید.)

قهوه در دفع سرطان پوست کمک می‌کند

به دنبال نتایج مطالعات منتشر شده در سال 2011 در آکادمی ملی علوم، توانسته قهوه را روی بخش هایی از بدن که مستعد آفتاب سوختگی‌ هستند قرار داده و از صدمات مربوط به آن در امان بمانید.

محققان متوجه شدند که استفاده موضعی کافئین در سطح مولکولی باعث دفع آنزیم‌های پروتینی در قسمت پوست شده و مانع از رخ دادن بعضی سرطان‌های پوستی می‌ شود.

به نظر اریکا لوفتفیلد، همکار مطالعاتی و دانشجوی دکترا در دانشکده بهداشت یال، به این ترتیب اثرات اشعه‌ی نور خورشید را کم شده و قرار گرفتن در معرض اشعه‌ی UV را کاهش داده و از خودتان در مقابل ملانوما محافظت کنید.

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *