روش های طبیعی روشن کردن پوست

روش های طبیعی روشن کردن پوست

سفید کردن پوست با مواد شیمیایی و روش هایی مثل لیزر و حتی جراحی پوست قطعا دارای عوارضی خواهد بود، این در حالی است که بوسیله روش های طبیعی نیز میتوان خیلی آسان تر و بی ضرر این کار را انجام داد.

رنگ پوست با میزان ملانین پوست تعیین می شود.ملانین رنگدانه ای است که توسط سلول های مخصوصی که ملانوسیت نام دارند تولید می شود. افرادی پوست تیره ای دارند ملانین بیشتری دارند. میزان ملانین پوست شما به عوامل ژنتیکی شما بستگی دارد. قرار گیری در معرض نور خورشید، هورمون ها، آسیب وستی و قرار گیری در معرض مواد شیمایی مخصوص نیز بر تولید ملانین تاثیرگذار هستند. تغییرات در رنگ پوست معمولا به خودی خود خوب می شوند. برای مثال، وقتی میزان قرار گیری در معرض نور خورشید کاهش پیدا کرد، برنزه بودن پوست از بین می رود. اما با گدشت زمان، تغییر رنگ های مشخصی مثل لکه های پیری یا لکه های کبدی کمابیش دائمی می شوند. در ادامه در مورد راه ها و روش های سفید شدن پوست بحث خواهیم کرد.

عناصر طبيعي مانند گوجه فرنگي، سيب زميني، ليمو، پودر برنج، پوست پرتقال و…. سفيد کننده هاي طبيعي مهمي هستند که اگر شما به شکل منظم و ادامه دار از آنها استفاده کنيد، مي توانند نتيجه ي قابل توجهي داشته باشند. ارزان ترين و آسان ترين روش تهيه ي يک سفيد کننده ي پوست اين است که پوست خشک شده ي پرتقال را پودر کنيد و با مقداري کشک مخلوط کرده و روي صورت و ديگر قسمت هاي بدن که مايل هستيد، قرار دهيد. دست کم ۱۰ دقيقه بگذاريد به اين صورت بماند و سپس آن را بشوييد.

باور نمي کنيد اگر بگويم گوجه فرنگي رنده شده و مخلوط شده با چند قطره آب ليمو چه نتيجه ي تماشايي خواهد داشت. امتحان کنيد و ببينيد. زردچوبه داراي ارزش هاي پزشکي مهمي مي باشد. يک قاشق سوپ خوري پودر زردچوبه را با نصف قاشق سوچ خوري آب ليمو مخلوط کرده و روي پوست بگذاريد. البته اينجا من پيشنهاد مي کنم اين ترکيب را شب استفاده کنيد و پيش از خوابيدن آن را بشوييد.

ليمو يک ميوه ي شگفت انگيز با صفاتي شگفت انگيز مي باشد. در موردي که شما مي خواهيد قسمتي از بدن خود را سفيد کنيد، مانند زير بغل، هر روز پيش از رفتن به حمام به زير بغلتان ليمو بماليد و نتيجه ي آن را ببينيد. هر روشي را که براي سفيد کردن پوستتان انجام مي دهيد، به يک مسئله توجه داشته باشيد. هميشه يادتان باشد که دست کم ۲۰ دقيقه پيش از بيرون رفتن، حتما از کرم يا لوسيون ضد آفتاب استفاده کنيد.

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *