روغن های طبیعی برای بهبود چین و چروک

روغن های طبیعی برای بهبود چین و چروک

روغن های طبیعی برای بهبود چین و چروک

روغن های طبیعی برای بهبود چین و چروک:زمانی که سخن از درمان چین و چروک می شود، گزینه ها به نظر تمام نشدنی می رسند. باید یک کرم ضدآفتاب یا ضد پیری را استفاده نمایید؟ مصرف سرم یا ترکیبات ویتامین C یا ژل مبتنی بر اسید چگونه؟

همچنین اگر به دنبال درمان های مبتنی بر طبیعت می باشید، امکان دارد با کمک روغن های ضروری سرم ضد پیری خود را ایجاد نمایید.

روغن های ضروری نتوانسته چروک ها را حذف کنند، اما می توانند به بهبود آنها کمک کنند. آنها همانطور ممکن بوده:

موجب زیاد شدن کلاژن شوند
حتی تن پوست را بهبود بدهند
به چهره شما کمک فرمایند
باعث کاهش التهاب شوند
سلول های پوستی را ترویج کنند
از آسیب زیست محیطی محافظت نمایند.

مرحله 1: پایه آنتی اکسیدان را انتخاب کنید

شما ممکن است دانسته که غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان، مثل انواع توت ها و سبزیجاتی با برگ سبز، می توانند به جلوگیری از بیماری های مزمن کمک کنند. این به دلیل اثرات آنها بر رادیکال های آزاد می باشد.

آنتی اکسیدان ها با کنترل فعالیت رادیکال آزاد کار خود را انجام می دهند. به نوبه خود، روغن های ضروری دارای آنتی اکسیدان توانسته به جلوگیری از اثرات مضر تنش های محیطی روزانه مثل آلودگی هوا، نور خورشید و دود کمک کنند.

رزماری:

این گیاه برای خاصیت های ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی آن معروف است. وقتی که حرف از سلامت پوست به میان می آید، دفاع طبیعی اکسیداتیو رزماری امکان دارد از ایجاد رادیکال های آزاد جلوگیری نماید.

یکی از مطالعات انجام شده در سال 2014 نشان داده نتیجه های قابل قبولی در طی 7 روز مصرف از اسانس رزماری در دوز 10 mg/kg ایجاد شده است.

رزماری علاوه بر این با زیاد شدن گردش خون و کم کردن التهاب کلی، توانسته به پوست شما کمک کند. بیشترین مزیت های مربوط به عصاره های الکل از برگ های این گیاه می باشد.

روغن آرگان:

روغن آرگان یک ماده سرشار از درختان میوه آرگان می باشد. این بوته به طور پشت سر هم برای غذا خوردن، مراقبت از پوست و مراقبت از مو مصرف می شود. امروزه شما توانسسته نوع های مختلف محصولات بدست امده به کمک این روغن را پیدا نمایید.

روغن آرگان توانایی این را دارد به جای یک روغن حامل، در رژیم مراقبت از چین و چروک پوست قرار داده شده و مصرف شود. طبق مطالعه بررسی شده در سال 2015، روغن آرگان، الاستیسیته پوستی را در زنان بیشتر کرده است.

شرکت کنندگان روغن آرگان را هر روز برای 2 ماه مصرف نمودند. در این نتایج در مقایسه با گروه شاهد که از روغن زیتون مصرف می کردند، قابل ملاحظه تر بود.

مرحله 2: چیزی را انتخاب کنید تا پوست را صاف، مرطوب و جوان نماید:

وقتی که صحبت از بهتر شدن چین و چروک ها به میان می اید،رطوبت امکان دارد یکی از مهمترین مزیت های روغن های ضروری هستند.

رطوبت به جداسازی آب در پوست شما کمک می نمایند. با گذشت زمان، لایه طبیعی رطوبت پوست کم میشود. این بخشی بوده که محصولات مرطوب کننده، مثل روغن های ضروری، توانسته به کمک شما بیایند.

پوست آماده شده با مرطوب کننده توانسته به سلامت تمام آن کمک فرمایند.بعد از اینکه پوست شما تعادل رطوبتی مناسبی بدست اورد باید در طول زمان نرم شود. مرطوب نگه داشتن پوست می تواند سلول های پوستی را بهتر کند و ظاهر چین و چروک ها کمتر نماید.

روغن انار:

انار در سال های گذشته به عنوان یک افزودنی مناسب به مواد غذایی معرفی شده است. به همین دلیل، این میوه مرموز نیز سرشار از مزیت های سلامتی بسیاری می باشد.

طبق مطالعه بررسی شده در سال 2014، روغن انار حاوی توانایی کم نمودن استرس اکسیداتیو می باشد. علاوه بر این این میوه امکان دارد موجب کاهش التهاب،لکه های بوجود امده از نور خورشید و سلول های سرطانی پوست می شود.

مرحله 3: روغن حامل خود را انتخاب کنید

قبل از مصرف از هر اسانس، مهم بوده که از روغن حامل استفاده فرمایید. روغن حامل توانسته شدت اسانس را کم کند به شکلی که پوست شما را تحریک نکند.

روغن های حامل نیز حاوی ویژگی های مرطوب کننده بیشتری می باشند که برای پوستی مناسب هستند.

روغن گل رز:

گل های رز یکی از مشهور ترین گل های دنیا می باشند. بعضی از نوع های ان نیز از دید پزشکی بسیار مهم می باشند. طبق یک مطالعه انجام شده در سال 2011، عصاره رز Damasc حاوی خاصیت های آنتی اکسیدان و ضد باکتری بالقوه می باشد.

این عصاره توانسته به ویژه در گردش کردن و بازسازی سلول های پوستی مفید عمل کنند، فرایندی که در جلوگیری از پوست ناخوشایند مهم می باشد.

روغن رز شامل اثرات ضد التهابی می باشد. این موضوع امکان دارد به کم کردن قرمزی و پوست تیره و تار شده کمک نماید.

روغن زردآلو:

روغن زردآلو، شبیه ویتامین E و روغن دانه انگور، می تواند عنصرهای بیشتر و تغذیه و جوان سازی را فراهم نماید. به این دلیل، روغن زردآلو در حال حاضر شامل مقدارهای بسیاری از ویتامین E می باشد.

روغن از دانه های زردآلو بدست می ایند دانه ها دارای مقادیر فراوانی اسیدهای لینولئیک و اولئیک بوده که اسیدهای چرب ضروری برای پوست روشن می باشند.

طبق یک مطالعه بررسی شده در سال 2012، لوازم آرایش دارای اسید چرب روغن زردآلو، موجب شده این روغن آرایشی برای پوست خشک مناسب باشد.

اگر دچار پوست پر چروک و خشکی هستید، این روغن حامل امکان دارد بعضی از مزیتهای بیشتر را ارائه دهد.

روغن های طبیعی برای بهبود چین و چروک
روغن های طبیعی برای بهبود چین و چروک

روغن دانه هویج:

این سبزی حاوی خاصیت های دیده نشده در دانه های خود هست. به عنوان مثال، بذر هویج در گذشته به دلیل آرامبخش عضلانی و به عنوان یک راه کاهش قند خون مصرف می شده است.

بررسی بر روی اثرهای آن در موش ها دیده شد که دانه های هویج شامل خواص محافظت کننده کبدی می باشند. نویسندگان یک مطالعه در سال 2012 نیز فعالیت های آنتی اکسیدانی را در روغن آن بروز دادند.

روغن ویتامین E:

از نگاه غذایی، ویتامین E یک آنتی اکسیدان قدرتمند بوده است. حتی توانسته کلسترول را کاهش دهد. ویتامین E به عنوان یک روغن ضروری، همانطور توانسته به بهبود پوست شما کمک می نماید.

محققان در مطالعه بررسی شده در سال 2000 متوجه شدند که روغن ویتامین E علاوه بر این به پوست کمک می کند زیرا امکان دارد با رادیکال های آزاد که می تواند موجب سرطان پوست شود مبارزه می کنند.

چگونه از این روغن ها استفاده کنید؟

روغن های طبیعی برای بهبود چین و چروک باید روغن ضروری را با یک روغن حامل رقیق نموده و بعد بر روی پوست خود قرار دهید. توانسته برای ترکیب نمودن از بطری یا دیگر موارد استفاده کنید.

مناسب است 10 قطره از روغن ضروری را برای هر 5 میلی لیتر از روغن حامل مصرف کنید. سپس از ترکیب نمودن این ماده ها، قابل قبول است کمی از آن را روی پوست امتحان کنید تا اطمینان پیدا کنید حساسیتی به روغن نداشته باشید.

برای همین امر ناحیه کوچکی از پوست را که دور از صورت شما می باشد انتخاب فرمایید. اگر تا 24 ساعت متوجه واکنش نشدید توانسته به استفاده از آن ادامه دهید.

عوارض جانبی بالقوه و خطرات:

اگر چه روغن های ضروری به طور طبیعی از گیاهان بدست می ایند، این محصولات کلا بدون خطر نیستند. گیاهان می توانند در برخی از مردم موجب بروز واکنش های آلرژیک شوند.

اگر به یک روغن خاص حساسیت دارید، امکان دارد موارد زیر را تجربه کنید:
کهیر
قرمزی
برآمدگی
بثورات
خارش
عطسه
آبریزش بینی

آنافیلاکسی نیز امکان دارد ایجاد شود. این یک واکنش آلرژیک جدی، تهدید کننده زندگی بوده که با مشکلات تنفسی و تورم بسیار زیادی شناخته شده است. اگر فکر کرده که این نوع واکنش را داشته اید، بلافاصله از پزشک یا اورژانس کمک بگیرید.

یکی از راه های کم شدن خطر مبتلا شدن به آلرژی این است که قبل از مصرف از یک آزمایش پچ کمک حاصل فرمایید.

علاوه بر این لازم به گفتن است که روغن های ضروری توسط اداره غذا و دارو ایالات متحده برای ایمنی یا اثربخشی تنظیم نمی شوند.پس مناسب بوده قبل از استفاده هر محصولی با پزشک خود مشورت نمایید.

نتیجه گیری:

امکان دارد روغن های ضروری در رژیم مراقبت از پوست استفاده شود . اما قبل از هر امر بهتر است با یک متخصص پوست و مو صحبت نمایید.

طبق بررسی های آکادمی پوست و موی آمریکا، درمان چین و چروک صورت بیش از 3 ماه طول می کشد. اگر بعد از چند ماه استفاده از روغن های ضروری، بهتر نشدید از پزشک کمک بگیرید.

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *