علت های ریزش مو

علت های ریزش مو

علت های ریزش مو

علت های ریزش مو:احتمالا توجه کرده باشید بیشتر از حد نرمال، مو در برس‌تان موجود است. یا شاید آب‌گذر حمام بیشتر از گذشته دچار گرفتگی می‌شود. دکتر فرانسیسکو فوسکو، متخصص پوست و مو توضیح داده:”قبل از این‌که فکر و خیالی به سرتان خطور کند، ببینید در چه فصلی هستید.

همچنین ریزش 50 تا 100 تارمو در روز معمولی می باشد و این عدد در طول سال قابل تغییر است؛ به این معنی که در پاییز بیشتر و در تابستان کمتر است.

علل روزمره دیگری هم توانسته روی زیاد شدن ریزش موی موقتی اثر بگذارند: تغییر بسیار زیاد و ناگهانی رژیم غذایی، شروع یا توقف استفاده قرص‌های ضدبارداری اما شما باید به عقب برگشته و ببینید که آیا بین وقوع این رویدادها و ریزش مو تاخیری هست یا نه(تا حدود شش ماه)،

آیا اکنون که هوا سردتر شده کمتر موهای‌تان را می شویید، فکر کنید آیا موقع شستشو موهای بیشتری میریزد ؟

اما اگر متوجه شدید ناحیه‌ای به صورت سکه ای روی پوست سرتان خالی شده، به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه نمایید چون می‌تواند نشانه طاسی منطقه‌ای باشد؛ بیماری که سیستم ایمنی به فولیکول‌های مو حمله می‌کند، و با تزریق کورتیوزن درمان می شود.

علت های ریزش مو
علت های ریزش مو

همانطور اگر خارش پوست احساس می کنید یا پوست سرتان قرمز، حساس، ناصاف یا پوسته پوسته و برآمده شده به پزشک بروید زیرا این علل توانسته نشان دهنده مشکلی در پوست سر یا آلرژی باشند(التهاب بلندمدت می‌تواند باعث ریزش مو شود).

اگر احتمال دادید مقدارریزش موی روزانه‌تان ناگهان بسیار زیادتر شده و بعد از یک ماه کماکان ادامه پیدا کرده، قطعا به پزشک مراجعه کنید.

اگر موهای ناحیه گیجگاه و جلوی خط رویش موی‌تان ریخته باشد و سابقه خانوادگی الگوی ریزش موی زنانه را داشته باشید هم امکان دارد علل مشابهی را می بینید.

توجه کنید موهای‌تان نسبت به قواره‌ای که دارد کوتاه است؟ علتش احتمالا شکستگی موها می باشد بسیار از اتوی مو استفاده می‌ نماید. از موهای‌تان نگهداری کنید، حالت‌دهنده‌ها موجب ارتجاعی شدن موها می‌شوند، از محصول هایی استفاده نمایید که غیر از مو برای پوست سر هم مفید باشند،

زیرا اگر پوست سر، خشک و ترک‌خورده شود، موجب آسیب‌پذیری، شکنندگی و سستی موها می‌شود.

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *