لیزر موهای زائد با لیزر الکساندرایت

لیزر موهای زائد با لیزر الکساندرایت

لیزر موهای زائد با لیزر الکساندرایت

لیزر موهای زائد با لیزر الکساندرایت

اگر می‌خواهید برای همیشه از شر موهای زائد خود رهایی پیدا کنید، میتوانید با استفاده از لیزر موهای زائد الکساندرایت  مشهد و بقیه لیزر ها رفع مو هایی زائد در کلینیک درمانی پوست ومو آبنوس در مشهد . بدون تردیدبا بهترین  لیزر ها  بهترین گزینه ایست که پیش رو دارید. اما هیچ می‌دانیدلیزر الکساندرایتکاربرد بالایی در رهیی از موهای زائد بدن را دارد.

رفع مو هایی زائد با لیزر الکساندرایت
رفع مو هایی زائد با لیزر الکساندرایتدر کلینیک آبنوس مشهد

لیزر الکساندرایت چیست؟

لیزر الکساندرایت نوعی دستگاه لیزرمخصوص لیزر موهای زائد جوانسازی پوست و دمان لکه هایی بدن است (کلمه لیزر مخفف این عبارت می باشد؛ تقویت کردن نور به وسیله پرتوهای تحریک شده) که نوری با قدرت بسیار زیاد را از کریستال الکساندریت عبور می‌دهد. نور با گذشتن از این کریستال پرتوی با طول موج ٧۵۵ نانومتر تولید می‌کند. که باعث تاثیر بیشتر می شود.

نکته: طول موج پرتو نوری فاکتوری است که مشخص می‌کند  لیزر تا چه عمقی در پوست نفوذ کند.

نور ساطع شده از لیزر الکساندریت قرمز رنگ است. می‌توان دستگاه لیزر الکساندریت را در حالت  Q- Switiching  قرار داد تا پرتو نوری بسیار پرتوان در پالس های کوچک تولید کند. چنین مکانیسمی در رفع موهای زائد بسیار مؤثر و موفق عمل می‌کند. از دیگر کاربردهای لیزر الکساندریت می‌توان به موارد زیر اشاره داشت؛

  • درمان لک های پیری
  • درمان عارضه رگ های عنکبوتی (Spider Veins)
  • درمان ماه گرفتگی (Vascular Birthmark)
  • پاک کردن تاتو

کاربردهای لیزر الکساندرایت

لیزر الکساندرایت یک دستگاه بسیار قوی وقدرتمند است که تنها پزشکان متخصص یا کارشناسان مجرب و وبا تجربه دیده می‌توانند آن را به کار گیرند. به همین جهت چنین دستگاه هایی فقط درکلینیک های تخصصی پوست و مو یافت می‌شوند. در حال حاضر هیچ یک از دستگاه های لیزر خانگی رفع موهای زائد مورد تأیید وزارت غذا و داوی آمریکا نبوده و دستگاه های لیزر خانگی الکساندریت هم از این قاعده مستثنی نیستند.

لیزر الکساندریت چه تفاوتی با سایر دستگاه های لیزر موهای زائد دارد؟

وجه تمایز میان دستگاه های لیزر طول موج آنها و رنگ پرتو نوری است که رها می‌کنند. به عنوان مثال پنور های رها شده  دستگاه لیزر الکساندریت قرمز رنگ بوده و طول موج آن ٧۵۵ نانومتر است. طول موج پرتو نوری دستگاه لیزر دایود ٨١٠ نانومتر و دستگاه ان دیاگ (N-DYAG) ١٠۶۴ نانومتر است.

جدول مقایسه طول موج دستگاه های مختلف لیزر

نوع لیزر طول موج مناسب برای
لیزر الکساندریت ۷۵۵ نانومتر مناسب، ایمن و مؤثر برای هر رنگ پوستی (شماره های ۱ تا ۷ در جدول Fitzpatrick)
لیزر دایود ۸۱۰ نانومتر مناسب، ایمن و مؤثر برای پوست هایی به رنگ روشن تا متوسط (شماره های ۱ تا ۴ در جدول Fitzpatrick)
IPL 500 تا ۱۲۰۰ نانومتر مناسب برای پوست هایی به رنگ روشن تا متوسط (IPL یک دستگاه لیزر نیست اما برای رفع موهای زائد نیز کاربرد دارد)

 

مزایای لیزر الکساندریت

 

لیزر الکساندریت یکی از کارآمدترین و مؤثرترین دستگاه های لیزر برای رفع موهای زائد است که می‌توان آن را برای تمامی انواع متفاوت پوست و مو به کار بست اما نباید از این نکته غافل شد که این دستگاه هم به مانند سایر دستگاه های لیزر موجود در بازار نمی‌تواند آن گونه که باید بر روی پوست های خیلی تیره رنگ تأثیرگذار باشد.

برای مطالعه مزایایی لیز در درمان می توانید این مقاله ما رانی مطالعه نمایید:لیزر درمانی و نقش آن در پوست و مو

لیزر الکساندریت در مقایسه با سایر هم نوعان خود بهترین نتیجه را بر روی پوست های سفید و رنگ روشن دارد و اثبات کرده موهای نازک و لطیف را به بهترین شکل ممکن از بین می برد، کاری که بسیاری از لیزرها در بانجام رساندنش عاجزند. ملانین مو (سلول های رنگدانه) به سادگی نوری با طول موج ساطع شده از لیزر الکساندریت را جذب می‌کند که این امر باعث گرم شدن و در نهایت نابودی این سلول ها می‌شود.

نکته: بهترین گزینه برای پوست های به شدت تیره (سیاهپوستان) لیزر ان دیاگ است، چرا که طول پرتو موج ساطع شده از این دستگاه به حدی بلند است که می‌تواند رنگدانه فولیکول های مو را هدف قرار دهد.

تأثیر و کارآیی لیزر الکساندریت

"<yoastmark

پس از سپری شدن دوره کامل درمان ٧٠ درصد از موهای زائد ناحیه تحت درمان از میان می‌روند. تعداد جلسات لازم برای حذف موهای نازک و روشن ۶ تا ٨ جلسه و موهای ضخیم و تیره ٨ تا ١٢ جلسه است. برای مشاهده مطالعات بالینی و دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تأثیر و کارآیی لیزر الکساندریت در از میان برداشتن موهای زائد میتوانید اینجا کلیک کنید. نتایج حاصل از درمان با لیزر الکساندریت به سرعت نمایان و ملموس می‌شود و برای از بین بردن حجم عظیمی از موهای زائد به تعداد جلسات کمتری نیاز است.

پزشکان به بیمارانی که قصد دارند نواحی گسترده ای از بدن خود (به عنوان مثال شکم، سینه، کمر، شانه و بازوها) را تحت درمان قرار دهند، توصیه می‌کنند تا از دستگاه لیزر الکساندریت استفاده نمایند. لیزر الکساندرایت تنها دستگاهی است که می تواند عارضه هایپر تریکوز (یا پر مو بودن موسوم به سندروم آمبراس) را درمان کند.

مقایسه اجمالی لیزر الکساندرایت و لیزر دایود

استفاده از لیزر دایود یکی از محبوب روش ها برای رفع موهای زائد به شمار می‌رود که طول موج پرتو نوری این دستگاه تنها کمی از طول موج لیزر الکساندریت بیشتر است. در سال ٢٠٠١ طی مطالعاتی این دو دستگاه را با یکدیگر مقایسه کردند تا دریابند نتایج به دست آمده از کدام لیزر دوام و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

کاهش رشد موی افرادی که با دستگاه لیزر الکساندریت تحت درمان قرار گرفته بودند، ٨۵ درصد گزارش شد، که این رقم در دستگاه لیزر دایود ٨۴ درصد بود. افراد پس از ۴ جلسه درمان با هر یک از دستگاه ها، شاهد کاهش ٩٠ درصدی موهای زائد خود به مدت یک سال بودند.

در سال ٢٠٠۶ مطالعات دیگری صورت گرفت تا تأثیر و کارآیی این دو دستگاه مورد بررسی قرار گیرد؛ نتایج بررسی ها حاکی از آن بود که لیزر الکساندریت و دایود از حیث تأثیر و کارآیی یکسان و برابرند اما عوارض جانبی ناشی از لیزر دایود بیش ازلیزر الکساندرایت بود؛ احتمال بروز مشکلات دردرمان با لیزر دایود ٢٨/٩ درصد گزارش شد که این رقم سه برابر بیشتر از لیزر الکساندرایت (٩/۵ درصد) بود.

عوارض جانبی: آیا استفاده از لیزر الکساندرایت عوارض جانبی خاصی به همراه دارد؟

 

باید اذعان داشت که این دستگاه هم به مانند سایر دستگاه های لیزرممکنست عوارضی ایجادکند.در افراد دارای پوست بسیار تیره، این احتمال وجود دارد که به عارضه هایپر پیگمنتیشن (یا افزایش رنگدانه های پوست که طی آن لکه هایی روشن تر از رنگ پوست در محل درمان ظاهر خواهد شد) دچار شوند. همانطور که پیشتر بدان اشاره شد، لیزر الکساندریت بهترین ومؤثرترین گزینه برای از بین بردن موی زائد پوست های تیره رتگ تلقی نمی شود. حتی این احتمال وجود دارد که رنگدانه پوست هایی با رنگ روشن تر هم در اثر استفاده از لیزر آسیب دیده و نابود شوند. احتمال بسیار اندکی وجود دارد که در نتیجه تابش لیزر پوست شروع به تولید بیش از حد و خارج از عرف رنگدانه ها کند که در چنین حالتی لکه هایی تیره رنگ بر روی پوست پدید می آید.

احساس درد در حین درمان رایج و طبیعی است اما این درد بسیار کم و قابل تحمل می‌باشد. بخصوص درمورد لیزرالکساندرایت Gentlelase ساخت کمپانی کندلای آمریکا،درمدلهای ۲۰۱۵ به بعدازتکنولوژی خنک کننده بسیارکارآمدی استفاده شده است که این درد وسایرعوارض رابه حداقل رسانده است.

برخی اوقات فرد التهاب، ورم و خارشی را تجربه می‌کند که پس از مدت زمان کوتاهی فروکش خواهد کرد. ممکن است پوست قرمز شود که به خودی خود در کوتاه زمانی برطرف می شود اما اگر لیزر به درستی و توسط شخصی متخصص و آموزش دیده به کار گرفته نشود احتمال ایجاد سوختگی در پوست شدت می‌یابد. احتمال بروز خونمردگی و کبودی بسیار اندک (١٠ درصد) می باشد که آن هم به مرور و بدون نیاز به درمان رفع می شود.

آیا لیزر الکساندرایت مورد تأیید وزارت غذا و داروی آمریکاست؟

اگر قصد دارید برای رهایی از شر موهای زائد خود به دستگاه های لیزر الکساندرایت روی آورید، پیش از هر اقدامی باید اطمینان یابید که دستگاه مورد نظرتان مهر تأیید وزارت غذا و داروی آمریکا را دارد یا خیر. لیزر الکساندریت در سال ١٩٩٧ موفق به دریافت تأییدیه وزارت غذا و داروی آمریکا شد. برندهای مختلفی دستگاه های لیزر الکساندریت را روانه بازار کرده و توانستند محبوبیت و موفقیت در خور تحسینی کسب کنند و اغلب آنها مورد تأیید وزارت غذا و داروی آمریکا می‌باشند و می‌توانند شما را برای همیشه از شر موهای زائدتان خلاص کنند. مشهورترین این برندها عبارتند از؛

  • GentleLASE
  • Apogee
  • EpiTouch Plus

اگر متخصص پوست شما برند دیگری از لیزر الکساندرایت را پیشنهاد کرد، ارزشش را دارد کمی وقت صرف کرده و تحقیق کنید و مطمئن شوید که این دستگاه مورد تأیید وزارت غذا و داروی آمریکا هست یا نه. تولید کنندگان باید ابتدا تأییدیه وزارت غذا و داروی آمریکا را دریافت کنند وگرنه اجازه نخواهند داشت محصولات خود را روانه بازار آمریکاکنند.

داده های بالینی حاصل از مطالعه بر روی دستگاه های لیزر الکساندرایت

این دستگاه در سال ١٩٩٧ به تأیید وزارت غذا و داروی آمریکا رسید و توانست به بازارهای جهانی راه یابد. از آن هنگام تا کنون مطالعات بسیاری بر روی این فناوری صورت گرفته تا کارآیی و بازدهی آن را محک زنند. تمامی مطالعات گسترده و جهانی به این نتیجه رسیده اند کهلیزر الکساندرایت روشی بسیار مؤثر و کارآمد در رفع موهای زائد به شمار می‌رود. مهم ترین مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفته به شرح زیر است؛

عوارض جانبیلیزر الکساندرایت بر روی پوست های تیره

١۵٠ بیمار (١٨ مرد و ١٣٢ زن) با رنگ پوستی با درجه تیرگی ۴ تا ۶ با دستگاه لیزر الکساندرایت تحت درمان قرار گرفتند، عوارض جانبی لیزر در تنها ٢ درصد مشاهده شد.

این نتیجه برای عوارض جانبی پوست های رنگ روشن نیز تکرار شد. بنابراین می توان گفت از نقطه نظر آماری احتمال بروز عوارض جانبی لیزر الکساندریت فارغ از رنگ پوست فرد و بسیار ناچیز (٢ درصد) است.

درمان موی زایدبدون هر گونه عارضه جانبی                             ٩٨درصد

کارآیی و اثربخشی دستگاه لیزر الکساندرایت در رفع موهای زائد

١٢۶ بیمار در یک بازه زمانی ١۵ ماهه با تکنولوژیلیزر الکساندرایت تحت درمان قرار گرفتند و فواصل زمانی میان جلسات درمانی ۴ هفته تا سه ماه و نیم بود. نتایج به دست آمده نشان می داد، موهای زائد سه ماه پس از آخرین جلسه درمانی بیش از ٨٨ درصد کاهش یافته اند.

کاهش موهای زائد                    ٨٨ درصد

مقایسه ای میان لیزر الکساندریت و الکترولیز

کاهش موهای زائد                    ٧۴ درصد

موی زائد بیماران پس از ٣ جلسه درمان با لیزر الکساندریت ( فاصله زمانی بین جلسات درمانی یک ماه در نظر گرفته شد) ٧۴ درصد کاهش یافت. این رقم برای بیمارانی که از روش الکترولیز استفاده کردند، ٣۵ درصد گزارش شد. لازم به ذکر است که در الکترولیز برای از میان بردن موهای زائد از جریان برق استفاده می‌شود. شکل منسوخ و از رده خارج الکترولیز، متد گالوانیک است که در آن از انرژی حرارتی بهره می‌گیرند و از حیث کارآیی و سرعت با روش های مدرن و امروزی قابل قیاس نمی‌باشد.

 

معایب


  • این سیستم برای استفاده در پوست‌های تیره مناسب نمی‌باشد.
  • لیزر مورد استفاده در این سیستم می‌تواند باعث تغییراتی در رنگدانه‌های پوست شود.
  • این سیستم می‌تواند به دلیل نرخ بالای تکرار لیزر دردناک‌تر باشد.

درپایان ذکراین نکته بسیارمهم ضروریست که آنچه درمورد لیزرهای الکساندرایت دربالا خواندید؛مربوط به لیزرهای الکساندرایت دارای تأییدیه سازمان غذاوداروی آمریکابود.ازآنجاکه درمراکزلیزرایران ازدستگاه های لیزر الکس متفرقه(ساخت چین وکره و…) نیزاستفاده می شود،بنابراین به الکساندرایت بودن لیزر اکتفانکرده وحتما”ازکیفیت وسلامت دستگاه لیزرموی زاید برای طی مراحل درمان خودمطمین شوید.

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *