ماده های ضدپیری

ماده های ضدپیری

ماده های ضدپیری

ماده های ضدپیری : همانطور که این نوشته امکان دارد شبیه داستان فیلم‌های علمی تخیلی شود ولی محققان متوجه شده اند که بعضی از ترکیب ها توانسته اند اثر وقت را با بهتر شدن متابولیسم بدن؛ زیاد شدن انرژی و بهبود مقاومت به انسولین معکوس نمایند. خبر مناسب این بوده که همین ترکیباتی را می‌توان در میوه‌ها و سبزیجات یافت.

تحقیقات در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس بروز داده است که استفاده نیکوتین آمید مونونوکلئوتید(NMN) که بدن ما به طور طبیعی آن را می سازد حاوی اثر مثبت و ضد پیری بر روی حیوانات می باشد.

از آن بخشی که تحقیق بر روی حیوانات با همچین موفقیتی در بر داشته است، محققان سعی می‌کنند ازمایش‌های خود را بر روی انسان‌ها نیز شروع نمایند.

بررسی بر روی حیوانات که در مجله Cell Metabolism گفته شده است نشان داده که موش‌های پیری که مکمل آب به همراه NMN را خورده اند بهبود مناسبی در متابولیسم خود بدست آورده اند. جالب توجه است که آب بهبود یافته اثری بر روی موش‌های جوان نداشته است.

این بحث به این دلیل است که منبع تامین کننده NMN در بدن ما با پیری کم می شود. به همین خاطر است که کسانی که پیر هستند قطعا به آن نیاز دارند.

مناسب است دانسته که NMN در میوه‌ها و سبزیجاتی همانند آووکادو، کلم بروکلی؛ کلم و خیار پیدا می‌شود. خوب حالا سوال اینجا بوده که اگر تمام ما به رژیم گیاهخواری مراجعه کنیم عمر زیاد تری خواهیم داشت و برای تمام مدت جوان خواهیم ماند؟ دقیقا چنین نیست.

مکمل‌هایی که به موش‌های پیر داده شده بود مقدار NMN بسیار زیادی مرتبط با سبزیجات معمولی داشت. این در حالی بوده که ما نتوانسته ایم سبزیجات مورد نظر برای به ایجاد کردن اثرهای با دقت این مطلب مصرف نماییم. استفاده این سبزیجات امکان دارد اثر تجمعی بر روی ارتباطات و اتصالات عصبی بدن داشته باشد.

به این دلیل نمی‌توان انتظار داشت اثر ضد پیری آن در یک مدت کم خود را بروز دهد.

برای اینکه بتوانید از اثرات چنین موادی بدست اورید تلاش کنید 1/4 الی 1/2 بشقاب غذایی خود در هر مدت غذایی را به سبزیجات و میوه‌ها ربط دهید.

غذاهای حاوی NMN:

در تحقیقی که در بالا در مورد آن گفته شد، موش‌هایی که آب دارای NMN نوشیده بودند در واقع زیادتر از گروه کنترلی از این ماده های ضد پیری مصرف کرده بودند. با اینکه نتوانسته به شکل صحیح چنین نتیجه هایی را به دنیای واقعی و انسان‌ها مربوط کرد ولی مصرف موادی مثل گوجه فرنگی، آووکادو، بروکلی و خیار بدون لطف نخواهد بود.

غذاهای حاوی ویتامین B:

همانگونه که توجه می کنید NMN یکی از مشتقات نیاسین با نام مستعار ویتامین B3 است. همه ی ویتامین های B برای انرژی بدن پر استفاده هستند چون انرژی را در قابل اسفاده برای بدن هستند و موجب زیاد شدن انرژی متابولیسم سلولی می‌شوند. غذاهای سرشار از نیاسین حاوی بادام زمینی، قارچ و چای سبز تازه است.

ماده های ضد پیری
ماده های ضد پیری

غذاهای حاوی کاروتنوئید:

مواد مغذی وجود داشته در میوه‌ها و سبزیجات زرد و نارنجی همانند پرتقال، کدوتنبل؛ هویج و فلفل دلمه ای نارنجی رنگ توانسته به بهتر شدن طروات پوست کمک نموده و مانع شکسته شدن کلاژن در پوست می شود.

دیگر غذاهایی که سرشار از آنتی اکسیدان می باشند توانایی دارند پوست شما را بهتر کنند. تمشک و انار حاوی الاجیک اسید(یک آنتی اکسیدان) بوده که می‌تواند شکسته شدن کلاژن را کم کنند.

غذاهای حاوی امگا۳:

در فرایند پیری، عموما التهاب زیادتر از هر چیز مرتبطی به چشم خورده ولی مصرف غذاهای سرشار از امگا۳ توانسته از این کار مانع شود. چربی‌های مناسبی که در بادام، دانه‌ها، ماهی و روغن زیتون پیدا شده تمام آن ها به کم شدن التهاب کمک می‌کنند.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای:

بررسی انجام شده نشان داده کسانی که از رژیم غذایی مدیترانه ای مصرف کرده زوال شناختی پایین تری خواهند داشت و بسیار کم از دیگران در معرض مبتلا به بیماری آلزایمر هستند. ماده هایی همانند روغن زیتون، میوه‌ها، سبزیجات؛ آجیل و حبوبات می‌تواند برای مغز شما خوب باشند.

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *