مراقبت شبانه از پوست

مراقبت شبانه از پوست

خیلی ها به دلیل مشغله یه کاری شب را برای مراقبت از پوست خود اتنخاب می کنند. که این زمان مناسبی است برای نشاط بخشیدن به جسم و روح است چون در این مدت بافت های ترمیم می شوند و عضلات استراحت می کنند .

شما احتمالاً صورت خود را دو بار در روز می شویید، اما همانطور که رشد می کنید، کار، بچه ها و مسئولیت های جدید به سراغتان می آید و زمان کوتاهی در اختیار دارید. بنابراین اگر تنها زمانی که می توانید از پوست خود مراقبت کنید شب است. بهترین کاری که قبل از خواب می توانید انجام دهید این است که آرایش خود را پاک کنید.

۱- پوست‌تان را بشویید

براساس نوع پوست‌تان باید آن را شست‌وشو دهید و این کار در هر زمانی از شبانه‌روز می‌تواند انجام شود. بنابراین صبح، ظهر یا شب با توجه به نوع پوست باید نسبت به پاکسازی و شست‌وشوی آن اقدام کنید، اما حتما شب‌ها و پیش از خواب باید با استفاده از محصولات پاک‌کننده، آرایش و آلودگی‌ها را از صورت پاک کنید.

۲- بعد از شست‌وشو و خشک کردن صورت باید از کرم حاوی رتینوئید استفاده کنید

چون این نوع کرم‌ها پوسته‌ریزی را تسهیل می‌کنند، درنتیجه لک‌های پوستی کمرنگ می‌شوند و تولید کلاژن نیز افزایش می‌یابد. یکی دیگر از موادی که می‌تواند الاسیته و انعطاف‌پذیری پوست را افزایش دهد ویتامین B12 است. این ویتامین‌خستگی‌ها را از پوست بیرون می‌آورد و باعث می‌شود پوست با طراوت‌تر به‌نظر برسد البته پیشنهاد می‌کنیم ‌دنبال کرمی غیرچرب باشید چون دیگر نگران جوش زدن نخواهید بود.

۳- طاقباز بخوابید تا پوست‌تان سالم بماند

دوست دارید روی صورت‌تان بخوابید و پوست صورت را رو به بالش قرار می‌دهید؟ اگر چنین عادتی دارید، باید به فکر تغییرش باشید چون دکتر نیکبخت می‌گوید خوابیدن روی صورت، سلامت و شادابی پوست را از بین می‌برد. برای داشتن پوستی سالم و جوان، طاقباز بخوابید و اگر نمی‌توانید حداقل روی پهلوها‌ بخوابید و هرگز به صورت فشار نیاورید چون این کار باعث افزایش چین و چروک صورت در طولانی‌مدت خواهد شد.

۴- شب‌ها بعد از پاک کردن صورت، از کرم دور چشم و کرم نگهداری گردن و صورت استفاده کنید، در حفظ سلامت پوست‌تان موثر است.

۵- پس از پاکسازی کامل صورت خود، از یک کرم شب عالی که مناسب نوع پوست شما است، استفاده کنید.

۶- پوست لب خود را نیز می توانید شب هنگام بهبود بخشید. فقط کافیست که مقداری گلبرگ گل رز را در شیر خیس کنید. سپس آنها را له کرده و به شکل خمیری در آورید. این خمیر را روی لب های خود قرار دهید. با انجام این کار، لب های شما نرم شده و به رنگ صورتی خوش رنگی در می آید.

۷- یکی از زمان‌های اصلی و مهم بدن برای ترمیم خودش شب است و در ۲۴ ساعت شبانه‌روز باید بیشترین تمرکز برای ترمیم‌های پوستی روی این ساعت‌ها باشد. به همین دلیل، توصیه می‌شود بسیاری از کرم‌ها هنگام شب و قبل از خواب استفاده شوند.

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *