مردان چگونه اصلاح کنند؟

مردان چگونه اصلاح کنند؟

پوست صورت پوستی حساس استت و بعضی از مردان بعد از اصلاح صورتشان از خارش و سوزش رنج میبرند اما با چند نکته می توان از پوست محافظت کرد

1- قبل از اصلاح، صورت را با یک شوینده بشویید

قبل از آنکه کار اصلاح را شروع کنید، صورت خود را با یک شوینده ی صورت ملایم بشویید.

آب موهای ریش را نرم و زدن آن ها را راحت تر می کند. علاوه بر این، مالش دادن پوست با یک شوینده ی ملایم به بیرون آمدن موهای زیر پوستی کمک می کند و به این ترتیب کار اصلاح راحت تر می شود.

همچنین استفاده از شوینده ی صورت هر گونه آلودگی و سلول مرده را از بین می برد و به این ترتیب تیغ روی پوست راحت تر حرکت می کند.
با این حال، برای شستن صورت خود از آب خیلی داغ استفاده نکنید چون این کار ممکن است چربی طبیعی پوست را از بین ببرد، در نتیجه، کار اصلاح سخت تر و پوست مستعد جوش شود.

2- برای گردن روش دیگری را انجام دهید

مردانی که از مشکل سوزش جای تیغ بعد از اصلاح رنج می برند، ممکن است این مشکل را بیشتر از هر جای دیگری در قسمت گردن داشته باشند. علت این مسأله آن است که پوست گردن شکل بسیار متفاوتی با پوست صورت دارد.
در مقایسه با پوست گونه، پوست گردن سطح متفاوتی دارد و بخش هایی از آن برآمدگی هایی دارد که ریسک بیشتری برای صدمه دیدن بر اثر تیغ دارند.
به علاوه، موهای قسمت گردن معمولاً با زاویه ی کمتری از پوست بیرون می زنند و بسیاری از مردان در قسمت گردن با مشکل موهای زیرپوستی مواجه هستند.

برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات پوستی روی گردن، در همان مرحله ی اول که برای آماده سازی پوست قبل از اصلاح انجام می شود، پوست گردن را با حرکات مدور مالش دهید تا به بیرون آمدن موهای زیرپوستی کمک شود.

3- از فوم استفاده کنید

فوم های اصلاح یک نوع ژلی هم دارند که البته تفاوتی ندارد از کدام آن ها استفاده کنید، مهم آن است که پوست خود را نرم و روان کنید.

مقداری فوم یا ژل اصلاح به پوست خود بمالید. با این کار یک لایه ی محافظ روی پوست خود به وجود می آورید و حرکت تیغ را نرم تر و راحت تر می کنید.
علاوه بر این، فوم ها یا ژل های اصلاح، پوست و موها را مرطوب نگه می دانند، مسأله ای که کمک می کند راحت تر بتوانید قسمت بیشتری از موها را بزنید و نرمی پوست خود را حفظ کنید.

ضمن آنکه استفاده از این مواد کمک می کند راحت تر متوجه شوید کدام قسمت ها را تیغ زده اید. اگر به اندازه ی کافی از فوم یا ژل استفاده نکنید، ممکن است فراموش کنید کدام قسمت ها را اصلاح کرده اید، در نتیجه یک قسمت را چندین و چند بار تیغ بکشید، مسأله ای که احتمال بروز مشکل سوزش جای تیغ را بیشتر می کند.

4- ژیلت را خیلی فشار ندهید و اجازه دهید تیغ کار خودش را بکند

ژیلت را با فشار کم روی پوست خود حرکت دهید و بیش از حد به آن فشار وارد نکنید.
تولید کنندگان، تیغ های اصلاح را با دقت نانومتری طراحی کرده اند، به همین دلیل تیغ ها هر کاری که از دست شان برمی آید را برایتان انجام می دهند و نیازی نیست فشار زیادی به پوست تان وارد کنید.

تیغ های جدید به گونه ای طراحی شده اند که برای مردانی که فشار کمی به ژیلت وارد می کنند هم مناسب هستند.

5- هیچوقت ژیلت خود را روی روشویی نزنید یا آن را به حوله نکشید

یکی از کارهای رایجی که مردان بعد از تمام شدن اصلاح شان انجام می دهند این است که چند باری با ژیلت خود به روشویی ضربه می زنند یا آن را به حوله می کشند، تا موها را از تیغ جدا کنند. اما این کار بسیار اشتباه است.

این حرکت می تواند به طراحی دقیق تیغ صدمه بزند و تیز ترین تیغ ها را کُند کنَد. علاوه بر این، اگر دیر به دیر تیغ ژیلت تان را عوض کنید، این مسأله ریسک خراش برداشتن و تحریک شدن پوست را بالا می برد.

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *