نوع پوست شما چیست؟

نوع پوست شما چیست؟

هرکدام از ما باید برای حفظ شادابی و سلامت پوست خود با انواع پوست ها آشنا باشیم تا بتوانیم پوست خود را در یکی از این دسته ها قرار دهیم، برای تعیین دقیق نوع پوست ادامه این مقاله را بخوانید. بطور کلی نوع یا جنس پوست ما در دسته بندی های ذیل قرار می گیرد:

پوست چرب: همانطور که از اسمش پیداست، پوستی ست که چرب می شود. افرادی که پوست چرب دارند، پوستشان به راحتی و در اثر استفاده از محصولات شوینده و پاک کننده خشک نمی شودپوست چرب یک یا چندین ساعت بعد از استفاده از شوینده ها مجددا چرب می شود. ظاهر براق پوست، مخصوصا در قسمت میانی صورت و پیشانی، و به همان اندازه منافذ باز پوست از ویژگی های افراد با پوست چرب می باشند. حالا اگر لایه خارجی پوستتان چرب و لایه زیرین خشک است، احتمالا پوستتان بدون آب است، می توانید توضیحات بیشتر را در مورد پوست بدون آب در ادامه بخوانید. مراقبت از پوستهای چرب

پوست خشک/ پوست بدون آب : باور کنید یانه، تفاوت قابل توجهی بین پوست خشک و پوست بدون آب وجود دارد:

پوست خشک: اگر پوست شما خشک است، بعد از شستشوی پوست شما احساس سفتی و خشکی خواهید داشت و اگر از کرم های مرطوب کننده استفاده نکنید این سفتی بیشتر هم می شود. پوست های خیلی خشک آزار دهنده بوده و ممکن است حتی دچار خارش شده و پوسته پوسته شوند. خشکی پوست زمانی اتفاق می افتد که شما دچار کمبود چربی در لایه زیرین پوست می شوید. بنابراین، برای بعضی افراد، مصرف اسیدهای چرب ضروری مانند امگا 3 ، می تواند خشکی پوست را درمان کند. افراد با پوست خشک به مرطوب کننده های قوی تر و شوینده های ملایمتر نیاز دارند. اصول مراقبت از پوستهای خشک

پوست بدون آب: شاید اینطور بنظر برسد که پوست بدون آب چیزی شبیه به پوست خشک می باشد، ولی تفاوت ظریفی بین آنها وجود دارد. پوست خشک نتیجه کمبود چربی در پوست است، درحالیکه پوست بدون آب نتیجه کمبود آب در پوست می باشد. پوست شما می تواند چرب، خشک یا هرنوع دیگری باشد و همزمان پوستتان بدون آب نیز باشد. بنابراین، پوست بدون آب بیشتر شبیه به یک حالت پوستی ست تا یک نوع یا جنس. آبرسان طبیعی برای پوست بدون آب

پوست بدون آب غالبا کمی احساس سفتی و کیپی داشته و خطوط و چروکهای ریز پوست را بیشتر نمایان می سازد. افراد با پوست بدون آب گاهی اوقات وجود چربی روی پوستشان را احساس می کنند در حالیکه لایه زیرین آن خشک است. این حالت معمولا زمانی بروز می کند که از شوینده های خیلی قوی استفاده شود، اما بسادگی و با قطع استفاده از شوینده ها و محصولات بهداشتی قوی و آسیب زننده درمان می شود. زمانی که پوستتان بدون آب می شود، سعی می کند این کمبود آب را با تولید بیشتر چربی جبران کند که این چربی پوست را مرطوب می کند ولی نمی تواند پوست را آبرسانی کند.

پوست مختلط: پوستی ست که در آن بعضی قسمتها چربتر و / یا خشک تر از دیگر قسمتها می باشد. معمولا ناحیه پیشانی و بینی چرب در حالیکه گونه ها خشک هستند. غالبا افراد با پوست مختلط بایستی از دو نوع مختلف مرطوب کننده استفاده کنند، مرطوب کننده سبک تر برای پیشانی و بینی و مرطوب کننده قوی تر برای گونه ها و چانه.

پوست حساس: افراد با پوستهای حساس باید خیلی مراقب باشند که چه محصولات مراقبت پوستی استفاده می کنند. پوست این افراد به راحتی می تواند بوسیله عطرها، پارابن ها(نوعی مواد نگهدارنده)، رنگها یا دیگر ترکیبات محصولات مراقبت پوست و آرایشی آسیب ببینند. پوستهای حساس غالبا نازکتر بوده و خیلی راحت قرمز می شوند.

با این وجود، پوستهای حساس لزوما معادل پوستهای مستعد به جوش نیستند. داشتن پوست حساس باعث می شود که پوست شما چیزهای خاصی را نتواند تحمل کند. اما البته شما می توانید همزمان هم پوست حساس داشته باشید و هم مستعد به جوش.

پوست نرمال: بهترین نوع پوست را در آخر توضیح می دهیم! پوستهای نرمال نه خشک هستند، نه چرب و یا حساس نیستند. شما می توانید حتی آن را با پوست هلو مشابه سازید و ترکیبی کرم مانند دارد. منافذ پوست خیلی نامرئی و نامشهود بوده و ظاهر کلی پوست بسیار زیباست. پوست نرمال ایده آل ترین نوع پوست بوده و همه افراد در آرزوی داشتن چنین پوستی هستند.

توضیحاتی که در بالا ارائه شد، مروری کلی بر انواع مختلف پوست بود! دانستن نوع پوست به شما کمک خواهد کرد که تصمیمات هوشمندانه تری درباره اینکه چه محصولاتی را برای پوستتان مورد استفاده قرار دهید، بگیرید. حالا که نوع پوست خود را شناخته اید زمانی این است که بیاموزید چه مراقبتی برای پوستتان بهترین است.

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *