نکاتی که بهتر است قبل از تزریق چربی بدانید

نکاتی که بهتر است قبل از تزریق چربی بدانید

اگر میخواهید تزریق چربی انجام دهید حتما این مقاله را با دقت مطالعه کنید

تزریق چربی به صورت و بدن به درد چه کسانی می خورد؟
– اگر مناطقی از صورت شما دچار چروک یا افتادگی شده است، این عمل زیبایی به درد شما می خورد.
– اگر از فیلرهای موقت استفاده کرده اید ولی دوست دارید تا تصحیحات دائمی بیشتری روی بدن خود داشته باشید، این عمل زیبایی به درد شما می خورد.
– اگر می خواهید شکل بدن تان بهتر شود، جای زخم هایتان ترمیم شود، افتادگی نقاط مختلف بدن تان اصلاح شود و یا دست و صورت جوان تری داشته باشید، تزریق چربی به صورت و بدن را باید انتخاب کنید.
– در شکل دهی به سینه، ایجاد خطوط در بدن یا مخفی کردن آثار ایمپلنت های سینه نیز می توان از این عمل زیبایی استفاده کرد.
مزایا و معایب تزریق چربی
مزایا
– از آنجاییکه چربی دقیقا از بدن خود شما استخراج شده است، احتمال ایجاد واکنش های آلرژیک به شدت پایین است.
– نتایج تزریق چربی عمدتا طولانی مدت و ایمن هستند.
– انتقال چربی یک روش غیر تهاجمی (Noninvasive Method) برای جوان سازی صورت است.
معایب
– در مقایسه با فیلرهای پوستی، زمان آماده سازی چربی استخراج شده برای تزریق به بدن زیاد است. چرا که فیلرها از قبل تهیه و آماده شده اند.
– با توجه به اینکه اثرات بلند مدت تری را در تزریق چربی به صورت و بدن شاهد خواهیم بود، البته هزینه آن به مراتب بیشتر از فیلرهای درمانی است.
– برای رسیدن به نتیجه دلخواه، شاید نیاز باشد تا جلسات متعددی را برای تزریق چربی به سینه یا باسن در نظر بگیرید.
آیا شما هم گزینه مناسبی برای تزریق چربی هستید یا نه؟
هدف از تزریق چربی، پر کردن بخش های خالی بدن از آن است؛ مانند نقاط جوش، یا محل زخم ها، لب ها، چروک های صورت، سینه و باسن. لذا شما باید نقاطی از بدن را داشته باشید که بتوان از آنها چربی را استخراج کرد. همچنین اگر می خواهید از این عمل زیبایی استفاده کنید، مطمئن شوید که مشکلی در سیستم گردش خون شما وجود ندارد. علاوه بر این، شرایط خاص پزشکی خودتان را از قبل با پزشک تان مطرح نمایید و البته از همه مهم تر، سیگاری نباشید!
نکات مربوط به تزریق چربی به صورت
اگر شما دچار چروک صورت هستید، چروک هایی از نوع خط لبخند و چال گونه، چربی می تواند از شکم یا ران شما برداشت شده و به صورت تان تزریق شود. همچنین زخم های مربوط به آکنه و چال های درون صورت، لب ها و گونه ها می توانند با این روش ترمیم شوند.
جراح پلاستیک می تواند از چربی پیوندی برای پر کردن خطوط بین بینی و دهان، کاهش افسردگی و چروک پوست صورت و پیشانی نیز استفاده نماید.
نکات مربوط به تزریق چربی برای افزایش حجم سینه (پستان)
اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که دوست دارند سایز سینه شان را افزایش دهند، یکی از بهترین گزینه ها استفاده از تزریق چربی است، به شرطی که سینه هایتان دارای شکل مناسب و پوست خوب باشند. پس اگر پوست ضعیفی دارید، یا سینه هایتان خیلی افتاده است و یا می خواهید افزایش سایز بسیار زیادی را در سینه هایتان شاهد باشید، احتمالا عمل زیبایی تزریق چربی گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.
مشکل اصلی در اینجا فقط این است که شما باید حجم بسیار زیادی چربی را از بدن تان برای این افزایش حجم استخراج کنید.
ایمپلنت سینه به همراه تزریق چربی به آن
اگر بعد از عمل ایمپلنت سینه، باز هم نیاز به بهبودهای جزئی باشد، می توان از عمل تزریق چربی به سینه استفاده کرد. چرا که برخی افراد برخی عدم تقارن ها را بعد از ایمپلنت سینه تجربه می کنند که این مشکل، با تزریق چربی حل خواهد شد.
بازسازی سینه با استفاده از تزریق چربی
برخی از افراد به واسطه برخی بیماری ها مانند سرطان، مجبور به برداشتن سینه می شوند که این موضوع، می تواند تا حدود زیادی برایشان ناخوشایند باشد. (به این عمل ها در اصطلاح پزشکی لامپکتومی و ماستکتومی گفته می شود.) با استفاده از عمل تزریق چربی می توان به بازسازی سینه های تخلیه شده اقدام کرد. البته این عمل معمولا یک فرآیند چند مرحله ای است. یعنی ممکن است نیاز به ۲ تا ۴ جلسه تزریق باشد.
تغییر شکل باسن (کَپل) با استفاده از تزریق چربی
بسیاری از افراد علاقه دارند تا شکل باسن خود را گردتر و سربالاتر کنند؛ درست شبیه مدل های برزیلی! عمل تزریق چربی از آن دسته عمل های موفق در این زمینه است که می تواند رضایتمندی بالایی را برای مخاطب به همراه داشته باشد.
جوان سازی دست با تزریق چربی
اگر پوست دست شما دارای افتادگی و چروک های زیاد است و قاعدتا این اتفاق، برایتان ناخوشایند است، با تزریق چربی به دست می توانید به حجم دست تان افزوده، چروک ها را برطرف نمایید و جلوه ای زیباتر به بدن تان بدهید.
مراحل عمل تزریق چربی به صورت و بدن

در این عمل زیبایی، چربی از قسمتی از بدن فرد متقاضی برداشته شده، شسته و خالص شده و سپس با سوزن های مخصوص به مناطق مورد نظر با دقت تزریق می شود. ممکن است برای رسیدن به نتیجه مورد نظر نیاز باشد تا چندین بار این عمل تکرار شود.
به طور کلی، عمل پیوند چربی دارای سه مرحله اصلی است:
۱- برداشت
۲- تصفیه و انتقال
۳- جاگذاری
مرحله ۱: برداشت
جراح با مشورت شما منطقه ای از بدن تان را برای برداشت چربی انتخاب کرده و سپس آنجا را بی حس می کند. سپس حفره کوچکی در آن موضع برای برداشت چربی ایجاد می شود. از این طریق و با استفاده از یک لوله استریل که به سرنگ متصل است، مقدار مورد نظر چربی، استخراج می شود.
مرحله ۲: تصفیه و انتقال
وقتی مقدار کافی چربی استخراج شد، جراح شما این چربی ها را تصفیه کرده و به یک سرنگ منتقل می کند تا آماده تزریق شود. برخی جراحان از دستگاه های سانتریفیوژ برای تصفیه و خالص سازی استفاده می کنند و برخی نیز روش های دستی خودشان را برای این کار دارند.
مرحله ۳: جاگذاری چربی
منطقه ای که قرار است چربی به آن تزریق شود، از قبل آماده و علامت گذاری شده است. جراح یک سوزن یا کانول را به منظقه تزریق اضافه می کند. سپس سوزن تزریق برای دفعات متعدد به سمت داخل و خارج حرکت داده می شود و در هر بار، به طور منظم مقادیری از این چربی در لایه پوست گنجانده می شود. این فرآیند تا زمانی که نتیجه دلخواه حاصل نشده است، ادامه دارد. برخی از جراحان، ماساژ منطقه مورد نظر را توصیه می کنند و برخی نیز به همان تزریق یکنواخت اکتفا می کنند.
مراقبت های بعد از عمل تزریق چربی
از پزشک خود حتما سوال کنید که بعد از عمل تزریق چربی به صورت و بدن چه کارهایی را باید انجام دهید تا بتوانید سریع تر به زندگی روزمره برگردید. از پزشک تان این سوالات را بپرسید:
– زمان خارج کردن وسایل اضافی در بدن (در صورتیکه این کار ضروری بوده باشد)
– عوارض طبیعی که با آن مواجه خواهید بود.
– علائم بالقوه ای که نشان از عوارض احتمالی عمل تزریق چربی است.
– چگونگی مراقبت از نواحی که چربی از آنها استخراج شده است.
بعد از عمل تزریق چربی بدن شما چه شکلی خواهد بود؟
تورم و کبودی در طول هفته اول، قابل توجه خواهد بود. پس انتظار نداشته باشید در طول هفته اول بعد از عمل در انظار عمومی ظاهر شوید.
در هفته دوم کبودی بر طرف خواهد شد اما همچنان تورم خواهید داشت.
در اغلب موارد بین روزهای هفتم تا دهم، پیشرفت چشمگیری در زمینه بهبود ظاهری مشاهده خواهید کرد اما شاید همچنان نتوانید در مقابل دیگران ظاهر شوید.
در هفته سوم شما شروع به شبیه شدن به خودتان – البته با زیبایی بیشتر – خواهید کرد. در این مدت می توانید با استفاده از آرایش های پوشش دهنده، برخی نقاط کبودی و سیاهی رو محو نمایید.
بعد از هفته سوم تا مدت کوتاهی البته این تورم ها به صورت مقطعی و موضعی ادامه خواهند داشت تا به مرور به وضعیت عادی برگردید.
آثار تزریق چربی تا چه مدتی باقی می ماند؟
دقت داشته باشید که عمل تزریق چربی به نسبت سایر عمل های مشابه دارای پایداری بالایی است ولی این میزان به مقدار بسیار زیادی بستگی به مهارت جراح شما در تزریق چربی به ناحیه مورد نظر دارد. پس برای گرفتن نتیجه طولانی مدت حتما با استفاده از جراحان مجرب و متخصص این عمل را انجام دهید.

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *