پاکسازی پوست با میکرودرم ابرژن

پاکسازی پوست با میکرودرم ابرژن

اغلب مواقع، روش میکرودرم ابرژن توسط یک متخصص مراقبت های پوستی در مطب جراح پلاستیک یا مرکز پزشکی صورت می گیرد.

روش میکرودرمابرژن معمولا به دو صورت انجام می شود:

میکرودرم ابرژن کریستالی

در این نوع میکرودرم ابرژن، یک هندپیس کریستال هایی را در سطح پوست ساطع می کند که منجر به یک فرآیند براق سازی یا خراش اندازی ملایم می شود. سپس سلول های مرده پوست به همراه کریستال ها یا فورا درهندپیس مشابه در یک فرآیند ثانویه ساکشن می شوند.

میکرودرم ابرژن سرالماسی

در این نوع میکرودرم ، برای پاکسازی پوست صورت، یک هندپیس سر الماسی مورد استفاده قرار می گیرد که با ملایمت سلول های مرده پوست را خراش می اندازد و لایه برداری می کند. همانند روش میکرودرم ابرژن کریستالی، با تقبل هزینه لایه برداری پوست ، پوست مرده یا فورا درهندپیش مشابه یا در یک فرآیند ثانویه ساکشن می شود. روش میکرودرم ابرژن سر الماسی برای نواحی نزدیک به چشم (مانند زیر چشم) ایمن تر است و در نواحی حساس یا پوست های حساس تر، انعطاف پذیری بیشتری دارد.

این روش ممکن است برای افزایش تاثیرگذاری با یک روش لایه برداری پوست صورت شیمیایی ملایم ترکیب شود. فورا پس ازانجام روش میکرودرم، یک مرطوب کننده آبرسان پوست دارای SPF استعمال می شود تا به پوست آبرسانی شوند و از آن محافظت شود. شایان ذکر است که در صورتی که بیماری شدید پوستی مثل آکنه گسترده و عمیق، علائم اگزما ، روزاسه یا آماس پوست دارید، جراح پلاستیک توصیه های دیگری برای شما دارد. عارضه های پوستی ازجمله از بین بردن جای جوش، زخم های باز، تبخال و بیماری دیگر قبل از انجام روش میکرودرم ابرژن به روش های درمانی دیگری نیاز دارند.

مراقبت های بعد از میکرودرم ابرژن و بهبودی

پزشک در مورد زمان از سرگرفتن فعالیت ها روزمره و کار با شما صحبت می کند. پس از درمان، شما و فرد مراقب شما دستورالعمل هایی در مورد مراقبت های پس از جراحی دریافت می کنید که شامل اطلاعاتی در مورد موارد زیر است:

• علائم نرمالی که تجربه می کنید

• علائم و عوارض میکرودرم

از فواید میکرودرم ابرژن می توان به عوارض جانی و مدت از کار افتادگی جزئی اشاره کرد. مکش و لایه برداری ممکن است بسته به حساسیت پوست فرد، باعث ورم و قرمزی جزئی پوست شود. پس از استعمال یک مرطوب کننده حاوی SPF، پوست شما خیلی سریع به وضعیت اولیه خود برمی گردد. می توانید آرایش کنید و فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید.

همانند اغلب روش های غیرتهاجمی، توصیه می شود که قبل از انجام هر گونه فعالیت سنگین پس از جراحی، 24 ساعت صبر کنید. همیشه توصیه می شود که در خارج از خانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا پوست شما از اشعه های زیان بار فرابنفش در امان باشد.

در صورتی که دردی شدید یا طولانی مدتی دارید، یا ورم یا قرمزی در پوست خود احساس می کنید، با پزشک جراح تماس بگیرید تا متوجه شوید این علائم طبیعی است یا نشان دهنده بروز مشکلی است.

نتایج میکرودرم ابرژن

چند روز پس از انجام میکرودرم پوست می توانید شاهد پوستی شفاف و سالم باشید، اما بهترین نتایج پس از انجام چندین جلسه درمانی مکرر بدست می آید. تعداد جلسات درمان توصیه شده برای بدست اوردن نتایج بهینه برای درمان جای جوش بین پنج تا دوازده جلسه است که بین هر کدام دو تا چهار هفته فاصله باید وجود داشته باشد. پس از بدست آمدن نتایج اولیه، حفظ نتایج نیازمند تکرار جلسات درمان به صورت منظم است.

پیروی از تمامی دستورالعمل های جراح بسیار مهم است. جراح دستورالعمل های کامل درمورد علائم طبیعی و علائم و عوارض جانبی احتمالی برای شما ارائه می کند. شایان ذکر است که دوره بهبودی هر فرد متفاوت است.

مراجعه به پزشک بعد از انجام میکرودرم ابرژن

برای امنیت و همچنین بدست آوردن سالم ترین و زیباترین نتایج، بسیار مهم است که در زمان های تعیین شده و هر موقعی که تغییری در پوست خود احساس کردید، برای معاینات بعدی به مطب پزشک جراح مراجعه کنید. در صورت داشتن سوال یا مشکل، حتما آن را با پزشک جراح در میان بگذارید.

هزینه میکرودرم صورت بستگی به فاکتورهایی مثل تعداد جلسات درمانی دارد. به هر حال هزینه و قیمت روش پاکسازی پوست صورت با روش میکرودرم ابریژن ارزان‌تر از سایر روش‌های جراحی زیبایی مورد استفاده برای جوان و شاداب سازی صورت است و به طور خاص هزینه میکرودرم بسیار کمتر از روشهایی چون جراحی لیفت صورت می باشد.

عوارض میکردرم ابرژن

تمامی روش های جراحی تا اندازه ای خطرناک هستند. بعضی از عوارض جانبی احتمالی تمامی جراحی ها به صورت زیر است:

• واکنش بد به بیهوشی

• تجمع خون یا مایع در زیر پوست که باید از بین برود

• عفونت و خونریزی

• تغییر در حواس

• ایجاد جای زخم

• واکنش های آلرژیک

• آسیب به ساختارهای بوجود آورنده

• نتایج نامطلوب که نیاز به روش های جراحی بیشتر را لازم می کند

خوشبختانه، روش میکرودرم ابرژن خطرات بسیار کمی را دارد. در صورتی که بیماری یا مشکل پوستی از قبل دارید که با ایجاد عفونت یا نتایج منفی شما را در معرض خطر قرار دهد، در این مورد با پزشک متخصص مراقبت های پوستی یا جراح پلاستیک صحبت کنید.

یک جراح آموزش ندیده و بی تجربه باعث می شود که هر جراحی خطرناک شود. مطمئن شوید که این روش جراحی توسط یک جراح زبده صورت می گیرد.

برای بدست آوردن نتایج بهتر و به حداقل رساندن خطرات مشخص، بسیار مهم است که جلسات درمانی خود را ادامه دهید.

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *