جوان سازی دست ها

جوان سازی دست ها

جوان سازی دست ها


در صورتی که از دستان خود مراقبت نکنید در هر سالگرد تولدتان دستانی پیرتر از سنتان خواهید داشت.
نه تنها دستان در برابر روند پیری بسیار حساس اند بلکه سرعت پیری پوست در دستان از صورت بیشتر است. چربی اندکی در سطح پشتی دستها موجود است. بنابراین زمانی که مقادیر اندکی از کلاژن و الاستین پوست دستها در اثر نور آفتاب یا سایر پروسه های پیری تخریب می شود اثرات قابل مشاهده ای بر روی دستان شما خواهد داشت و نتیجه نهایی دستان پیر و چروکیده با پوستی نازک با نمایان شدن عروق وریدی است.
علاوه بر میزان مواجهه پوست دستتان با آفتاب در کودکی و جوانی افزایش سن موجب پدیدار شدن لکه های قهوه ای بر روی دستانتان می شود پس درمانها را از درمانهای خانگی تا درمان های پیشرفته و تخصصی بررسی می کنیم.

مراقبت از دستها در منزل

آیا مراقبت از دستانتان صرفا به مصرف کرم مرطوب کننده پس از استفاده از شوینده ها محدود می شود یا استفاده گهگاهی از کرم های جوان کننده دست موجود در داروخانه ها ؟
شما می توانید از هم اکنون ظاهر دستتان را با مراقبت همیشگی از آن ها تغییر دهید.

درمانهایی مناسب که می توانند موجب جوانسازی موثر دستانتان شوند:

کرم های جوان کننده
بسیاری از کرم ها ی تولید شده با تکنولوژی پیشرفته حاوی فاکتور رشد و مشتق شده از گیاهان هستند این کرم ها می توانند موجب تقویت کلاژن سازی شوند.
این کرم ها را بهتر است از حدود سن 40 سالگی استفاده کنید. دیده شده زنانی ک در سنین 35-45 از این کرم های حاوی فاکتور رشد استفاده می کنند دستان جوانتری نسبت به سایرین داشته اند.
اگر نمی توانید از اینگونه کرم های گران قیمت بهره برید متخصصین توصیه می کنند می توانید روزانه از یک مرطوب کننده معمولی بهره برید که به تنهایی می تواند نمای پوستتان را بهبود بخشد.
اگر چه مرطوب کننده به تنهایی نمی تواند موجب تقویت کلاژن سازی شود یا با امواج مضر خورشید مقابله کند ولی موجب نرمی و لطافت دستانتان و پر تر به نظر آمدن آنها می شود.
دستها نسبت به سایر قسمتها نیاز به استفاده بیشتری از مرطوب کننده دارند زیرا در معرض شستشوی مکرر و عوامل محیطی قرار دارند.
مرطوب کننده ها حاوی روغن بادام – روغن زیتون و ویتامین E و گلیسرین هستند بهتر است مرطوب کننده تان را پس از شستشوی دستتان و پس از استحمام استفاده کنید.
کرم های دست مرطوب کننده قوی حاوی اوسرین: حاوی گلیسرین – ترمیم کننده و آلفا هیدروکسی اسید بوده و موجب لایه برداری در کنار مرطوب کنندگی میشود.
کرم های حاوی ویتامین های A و E از پوست دستان شما در برابر شستشو های مکرر مراقبت می کنند.
کرم های حاوی روغن های گیاهی و ماکادمیا و گلیسرین خاصیت نرم کنندگی دارند.
لوسیون های دست حاوی ضد آفتاب و ترکیبات پروتئین شیر

آیا کرم ها خاصیت روشن کنندگی نیز دارند؟

ترکیب اصلی در این کرم ها هیدروکینون است که در برخی موجب روشن تر شدن لک های پوست شده ولی در برخی اثر مناسبی دیده نمی شود.
در برخی مطالعات ایمن بودن هیدروکینون نیز مورد سوال قرار گرفته است .به هر حال برای درمان تخصصی و دقیق بهتر است تحت نظر متخصص پوست این دارو شروع شود.
مواجهه کمتر با نور خورشید
متخصصین اعتقاد دارند برای داشتن دستانی جوانتر بهتر است از دستانتان در مقابل نور مستقیم خورشید محافظت کنید. بنابراین چندین بار در طول روز از کرم های ضد آفتاب برای پوشش دستتان استفاده کنید.

فیلر ها برای دست

فیلر ها شامل تزریق ژل های هیالورونیک اسید یا چربی است.
تزریق چربی بدین شکل است که چربی از یک ناحیه دیگر از بدن خارج شده و پس از آماده سازی در ناحیه پشت دستان تزریق می شود.
چون پوست پشت دست نازک است از دست رفتن چربی مختصر موجب ایجاد چروک در دستها و پدیدار شدن علائم پیری می شود و دست ساپورت اندک خود را از دست داده و نمای پری و جوانی آن کاهش میابد که با تزریق فیلر این نما به دست باز گردانده می شود.
پس از فیلرها به عنوان درمانی تخصصی و پر کننده می توان بهره برد و بالشتک چربی از دست رفته را جایگزین کرد.
تزریق اغلب انجام شده و ناحیه ماساژ داده می شود از تکنیک های گوناگونی جهت تزریق استفاده می شود و کل ناحیه یکنواخت از فیلر پر شده مدت زمان انجام کار کمتر از 20 دقیقه است و نتیجه بعد از دو هفته دیده می شود نتایج برای 1-2 سال ماندگار اند یعنی در این ناحیه بیش از صورت ماندگاری دارند.
زیرا دست نسبت به صورت عضلات و فعالیت کمتری دارد پس نیاز کمتری به فیلر در مدت طولانی تری خواهد بود.

لیزر های لایه بردار

افرادی که از تزریق ترس دارند یا به عنوان درمان تکمیلی تزریق می توانند از لیزرهای فرکشنال برای جوانسازی بهره برند لیزر های نسل قدیم زخم های طولانی مدتی به جای می گذاشت ولی لیزر های نسل جدید دوره نقاهت کوتاهتر و اثری بهتر در از بین بردن چرو کها دارند.

این لیزرها با مکانیسم زیر موجب جوانسازی می شوند :

با فعال کردن ساخت کلاژن و الاستین
این لیزرها با عث شکل گیری مجدد ساختار زیر پوست می شوند بعد از چند هفته پوستتان نمایی جوان و پرتر و با قوام بیشتر خواهد داشت.
این روند جوانسازی تداوم خواهد داشت تا زمانی که مجددا روند پیری و آفتاب موجب شکست کلاژن و الاستین پوستتان شود.
پس مرتبا از کرم ضد افتاب استفاده کنید.

خطرات لیزر های جوانسازی

1-7% ممکن است دچار عارضه شوند که در لیزرهای فرکشنال شامل شعله ور شدن اکنه و یا هرپس سیمپلکس یا همان ویرو س تب خال است افراد با پوست های تیره ممکن است دچار هایپر پیگمانتاسیون یا تیره تر شدن پوست در برخی نواحی شوند.
از لک های تیره ناشی از افزایش سن در پشت دستانتان رهایی یابید.
این لک ها در دهه 3 در پشت دستانتان پدیدار شده و با افزایش سن پررنگ تر می شوند این لک ها با روند افزایش سن ایجاد شده و با جذب نور افتاب پررنگ تر می شوند.

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *