مزوتراپی راه حلی برای رشد مجدد مو

مزوتراپی راه حلی برای رشد مجدد مو

ریزش مو امروزه به معضلی تبدیل شده که بیشتر افراد دچار آن شده اند و این نگرانی و استرس در مورد این موضوع می تواند به تشدید این اتفاق اضافه کند. خوشبختانه علم پزشکی در درمان و جلوگری از ریزش مو پیشرفت های بسیار چشمگیری داشته است که یکی از آنها مزوتراپی است.
در درمان ریزش مو به وسیله این تکنیک، دارویی که بیمار باید به صورت خوراکی مصرف کند، به صورت موضعی و در محل مورد نظر به فولیکول‌های مو تزریق می‌شود. در ریزش موی هورمونی و ریزش موی آقایان چون عامل این بیماری برای همیشه باقی می‌ماند و از بین نمی‌رود. در این افراد از روش مزوتراپی به عنوان روش کمکی در کنار دیگر روش‌های درمانی می‌توان کمک گرفت ولی در ریزش مو ناشی از رژیم طولانی مدت یا اعمال جراحی که جذب دارو مختل می‌شود (مثل جراحی روده که بخشی از روده را از مسیر جذب خارج می‌کنند و به همین علت بعد از مدتی دچار کمبود ویتامین به علت عدم جذب می‌شوند و از راه خوراکی قابل جبران نیست)‌ مزوتراپی می‌تواند به این دسته از بیماران کمک بسیار زیادی در جلوگیری از ریزش مو بکند چون علت به وجود آورنده ریزش مو قابل درمان است.
ریزش موی بدون بروز اسکار یک نوع از ریزش مو است که در آن پوست سر، طبیعی به نظر می‌رسد، اما حاوی تعداد زیادی از فولیکول‌های خالی مو می‌باشد. اما در ریزش موی با اسکار، فولیکول‌های مو برای همیشه از بین رفته‌اند. در این شرایط، طاسی می‌تواند در یک منطقه موضعی، منطقه کوچک، منطقه بزرگ و یا در تمام سر رخ ‌دهد.
بیشتر بیماران درمی‌یابند که برای مشاهده نتایج، نیاز به پنج یا شش جلسه درمان در طی یک دوره شش ماهه دارند. با این حال نتایج افراد متفاوت است و شما ممکن است برای رسیدن به نتیجه مورد نظر خود نیاز به درمان بیشتر یا کمتری داشته باشید.

علت‌ها و دلایل ریزش مو

علت ریزش مو یا طاسی برای هر فرد متفاوت است. ریزش موی برخی از افراد ممکن است به دلیل اختلالات ژنتیکی باشد، اما برخی دیگر تحت تاثیر نژاد خود و همچنین تخریب فیزیکی و از دست دادن فولیکول‌های موی خود هستند. ریزش مو همچنین می‌تواند ناشی از شیمی درمانی و آسیب مکرر فیزیکی به موهای شما، عدم تعادل هورمونی، عفونت و یا سایر عوارض پزشکی باشد.

ریزش مو در مردان

ریزش مو در مردان می‌تواند ناشی از عوامل ژنتیکی، هورمونی، استرس، داروها، تغذیه ضعیف و غیره باشد. رایج‌ترین نوع طاسی، بروز طاسی در وسط جلوی سر و یا عقب نشینی خط مو در پیشانی است، که به ریزش مو به اندازه یک چهارم دایره در تاج سر یا پس سر می‌رسد و در نهایت، تمام سر دچار ریزش مو و طاسی کامل می‌شود.

ریزش مو در زنان

ریزش مو در زنان می‌تواند بسیار نگران کننده و آزار دهنده باشد. بسیاری از اوقات، علت آن تغذیه نامناسب، استرس، کمبود آهن، عدم تعادل هورمونی، جراحی، داروها، ژنتیک و غیره است. طاسی در زنان اغلب با کم پشت شدن مو در بخش تاج سر شروع شده و در نهایت منجر به ریزش موی کامل در تاج سر می‌گردد.

آیا روش مزوتراپی برای شما موثر است؟

برای اینکه بدانید آیا مزوتراپی مشکل ریزش موی شما را حل می‌کند، شما نیاز به مشورت با پزشکان متخصص ما دارید. پزشکان ما پس از بررسی وضعیت فعلی شما، مشکل و راه حل آن را برای شما توضیح داده و مشخص خواهند کرد که آیا مزوتراپی برای شما موثر خواهد بود. شما در تصمیم‌گیری خود آزاد خواهید بود، تا روشی را انتخاب کنید که برای مدت طولانی شما را از موهای زیبا و دائمی بهره‌مند سازد.

هدف از مزوتراپی، درمان بیماری‌های مو و ریزش مو است. تکنیک مزوتراپی، که چندین دهه استفاده ‌شده است، نتیجه‌ای پایدار و رضایت بخش را تضمین می‌کند، زیرا روند رشد مو را کند می‌سازد. پس از ۵ جلسه درمان، ریزش مو متوقف می‌شود و بعد از جلسه هشتم، موها دوباره شروع به رشد می‌کنند. مزوتراپی باعث بهبود گردش خون در پوست سر می‌شود، که این موجب تحریک تجدید حیات فولیکول‌های مو، تقویت فیبر مو و راه اندازی مجدد فرآیند رشد مو می‌گردد.

موثر بودن درمان ریزش مو با مزوتراپی به این دلیل است که ما به طور مستقیم مواد را بر منطقه مورد نظر اعمال می‌کنیم. درمان‌های مرسوم نمی‌توانند تا این حد در عمق پوست سر عمل کنند. مواد تشکیل دهنده این محلول، موجب بهبود بازسازی سلول‌ها، توقف ریزش مو و بهبود رشد مو می‌گردد.

مراحل تکنیک مزوتراپی

ریزش مو با مزوتراپی در طول یک دوره هشت تا ۱۰ جلسه‌ای درمان می‌شود. زیرا چندین جلسه درمان برای ظهور اثرات مزوتراپی مورد نیاز است. نتایج آن لزوماً در همان جلسات ابتدایی، قابل مشاهده نیست. هر جلسه حدود نیم ساعت طول می‌کشد و باید هر ۱۵ روز انجام شود. در طول درمان مزوتراپی ما یک محلول خاص را به پوست سر تزریق می‌کنیم، که مستقیماً به فولیکول‌های مو می‌رسد و آن‌ها را قوی‌تر می‌سازد. شما هیچ گونه ناراحتی، درد یا عوارض جانبی را در طول درمان و بعد از آن، احساس نمی‌کنید.

مدت عملیات درمان، حدود ۳۰ دقیقه است. این عمل باید دو بار در ماه انجام شود و حداقل جلسات توصیه شده، در حدود ۱۰-۱۲ است. تاثیرات این درمان، دائمی است و هیچ عوارض جانبی به همراه ندارد. این درمان کاملاً بدون درد و بدون دوره استراحت است.

خطرات مزوتراپی

مزوتراپی می‌تواند کمی دردناک باشد، اما موفقیت آن تضمینی است. برخی از بیماران بعد از پنج یا شش جلسه درمان در طی یک دوره شش ماهه متوجه نتایج آن می‌شوند. اما این مدت همیشه بستگی به افراد مختلف دارد.

مراقبت بعد از درمان

درست مثل درمان، مراقبت نیز مهم است، زیرا تعیین کننده دوام و طول عمر رشد موی شما می‌باشد. یک رژیم غذایی مناسب و مصرف داروهای تجویز شده توسط جراح ما می‌تواند به شما کمک کند که موهای پرپشت، براق و درخشان داشته باشید.

مزایا و معایب مزوتراپی

جوانب مثبت و منفی این روش درمان مانند سایر روش‌هاست. جنبه مثبت اصلی آن غیر تهاجمی بودن آن است. به این معنی که نیازی به دوره استراحت پس از درمان نیست. از آنجا که هیچ گونه برش و بخیه‌ای در کار نیست، خطر ابتلا به عفونت تقریباً وجود ندارد و مدت زمان بهبودی آن کوتاه است.

این روش هیچ‌گونه دردی ندارد، غیر از کمی ناراحتی خفیف که کاملاً قابل تحمل است. اگر شما حتی به کوچکترین درد، حساس هستید، بیهوشی موضعی می‌تواند به بی‌حس کردن منطقه تحت درمان کمک کند. زمان مورد نیاز برای درمان تنها چند دقیقه است. این موضوع کمک می‌کند که فرد بتواند به برنامه پر مشغله خود برسد.

جوانب منفی آن ( درد، قرمزی و خارش) است که تنها تا یک یا دو روز بعد از درمان ادامه دارد که در درمان‌های مشابه دیگر نیز بسیار رایج است. احساس گرما نیز در طی عمل وجود دارد که برای پانزده تا بیست دقیقه طول می‌کشد.

نتیجه‌گیری قطعی این است که مزوتراپی برای ریزش مو یک گزینه بسیار عالی است که بدون ایجاد هر گونه اختلال در برنامه روزانه فرد، اجرا می‌شود و نتایج مطلوب و مورد نظر را ارائه می‌دهد.

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *