رژیم غذایی بعد از لیپوماتیک

رژیم غذایی بعد از لیپوماتیک

لیپوماتیک روشی برای حذف چربی های اضافه است که توسط FDA تایید شده می باشد و در قسمت هایی از بدن که از طریق ورزش و رژیم، لاغر نمی شوند کاربرد دارد. این روش دقت بسیاری دارد و مدت نتیجه دهی نسبتا پایین تری در مقایسه با سایر روش ها دارا می باشد. همچنین ریسک لیپوماتیک به مراتب کمتر از سایر روش های ساکشن مانند لیپوساکشن و لیپولیزر است. با اینحال همانند تمامی روش های کاهش دهنده چربی های اضافی، در این روش نیز باید اقدامات لازم پس از درمان و مخصوصا در دوران بازیابی صوت گیرد.

تنها اجرای لیپوماتیک دلیل بر رسیدن به نتیجه دلخواه نیست و بیمار پس از درمان نیز باید تلاش خود را چند برابر کند تا مانع از بازیابی چربی های اضافه شود. روش های و متدهای بازیابی متفاوتی برای پیشگیری از بازگشت چربی ها وجود دارد. افرادی بهترین نتیجه از لیپوماتیک را گرفته اند که از طریق رژیم های غذایی و یا ورزش کردن اقدام به کنترل وزن خود نموده اند. فرد می تواند رژیم های غذایی مختلف را اتخاذ نماید یا بسته به شرایط جسمانی خود اقدام به فعالیت های ورزشی سبک نماید. با اینحال از آنجا که فرد تحت درمان قرار گرفته، بهتر است در دوران بازیابی پس از عمل از فعالیت های ورزشی دوری کند و سعی نماید اصلاحاتی در رژیم غذایی خود به وجود بیاورد.
یپوماتیک درمانی است که به خواست خود فرد انجام می شود، پس از این درمان مقداری از چربی بدن بدون فعالیت خاصی کاهش می یابد، در نتیجه بدن اقدام به تولید چربی به صورت خودکار می کند، از این رو برای مقابله با این مشکل باید رژیم غذایی مناسب اتخاذ شود. این رژیم غذایی ممکن است موقتی یا مادام العمر باشد تا از بازگشت چربی به نقاط لیپوماتیک شده جلوگیری شود.

رژیم غذایی پس از لیپوماتیک معمولا در جزئیات بسته به محل درمان (سینه، ران، شکم و…) با هم تفاوت دارند و کلیات مشابهی دارا می باشند. با این حال رژیم غذایی کلی که برای افراد پس از لیپوماتیک ارائه می شود بدین صورت است:

در طول روز تعداد وعده های غذایی خود را بالا ببرید ولی حجم غذای مصرفی را کم کنید تا بدن غذای دریافتی را صرف سوخت و ساز نماید و چربی تولید نکند.

از غذاهای پر چرب، شیرین و غذاهایی که فیبر زیاد دارند، پرهیز کنید. زیرا بدن پس از درمان توانایی تحمل این مواد را ندارد. در ضمن شکر یکی از عوامل ایجاد چربی و چاق شدن است، از مصرف آن اجتناب کنید.

به منظور تسریع دوره بازیابی و روند درمانی بهتر از موادی با پروتئین بالا استفاده کنید.

از نوشیدن آب به مقدار زیاد حین مصرف غذا اجتناب کنید، نوشیدن آب بر مقدار غذایی که می خورید تاثیر می گذارد. نوشیدن کمی آب حین صرف غذا مشکلی ندارد.

پس از دوره بازیابی فرد می تواند برخی غذاها را تنها با نظر پزشک مصرف کند. نکته دیگر در این باره، پرهیز از خوردن غذاهای سرخ کردنی است. در صورتی که بیمار به غذاهایی مانند سیب زمینی سرخ کرده و فست فود علاقه دارد، می توان از مایکروویو برای پخت آنها استفاده کرد و یا از روغن های گیاهی مانند روغن زیتون یا روغن کنجد برای سرخ کردن استفاده نمود.

پس از گذشت مدتی از درمان و زمانی که بدن به این حال جدید عادت کرد، میتوان رژیم غذایی را معتدل تر کرد. اما تا آن زمان باید دقت کرد که چربی های حذف شده دوباره جایگزین نشوند. بنابراین نتایج درمان تا زمانی که از بدن مراقبت نشود (با اتخاذ رژیم های غذایی و فعالیت های ورزشی سبک) نمود چندانی پیدا نمی کنند و لیپوماتیک بی حاصل می شود.

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *