قرص های خطرناک کاهش وزن

قرص های خطرناک کاهش وزن


گاهی اوقات در جستجو راهی برای کاهش وزن ممکن است چشمتان به تبلیغات قرص ها و داروهای کاهش وزن بیافتد. این مقاله شما را با خطرات مصرف این قرص ها آشنا خواهد کرد.

دستیابی به کاهش وزنی سالم، گاهی اوقات تقریبا غیر ممکن بنظر می‌رسد. رژیم گیرندگان در بسیاری از مواقع به سراغ قرص‌های کاهش وزن خطرناکی می‌روند تا به آنها کمک کند که به وزن ایده آل خود برسند. با‌اینحال آنها بندرت خطر مرتبط با این قرص‌ها را در نظر می‌گیرند. پاراگراف‌های بعدی در مورد خطرات مربوط به قرص‌های کاهش وزن و همچنین خطرناکترین مواد تشکیل دهنده‌ای که برای تولید آن‌ها استفاده می‌شود صحبت می‌کند.

بعلت آنکه قرص‌های خطرناک کاهش وزن، معمولا به کاهش وزن سریع کمک می‌کنند، بسیار جذاب بنظر می‌رسند. این نوع داروهای رژیمی، اغلب اوقات برای بیمارانی که چاق یا بشدت دارای اضافه وزن هستند تجویز می‌شود. با‌اینحال قبل از آنکه کسی این روش کاهش وزن را امتحان کند، باید بدقت خطری که ممکن است مصرف این دارو برای سلامتی‌اش‌ ایجاد کند، و همچنین عوارض احتمالی آن را در نظر بگیرد.

یکی از مهم‌ترین خطرات مربوط به کاهش وزن در هنگام استفاده از قرص‌های رژیمی تجویز شده، امکان وابستگی است. تقریبا هر نوع قرص رژیمی تجویزی موجود در بازار، محرک و اعتیاد آور است! وابسته شدن به داروی کاهش وزن شایع است، و یکی از معایب بزرگ انتخاب قرص بعنوان یک روش کاهش وزن به حساب می‌آید. هر کسی که تصمیم می‌گیرد از قرص‌های کاهش وزن استفاده کند، باید یک مشورت کامل با پزشکش انجام دهد.

بروشورهایی که نشانه‌های اولیه‌ی وابستگی به قرص‌های رژیمی را توضیح می‌دهند، درخواست کنید. مشکل دیگر مربوط به کاهش وزن با این قرص‌ها، احتمال اختلال در سوخت و ساز بدن است. قرص‌های کاهش وزن، برای سرکوب اشتهای رژیم گیرنده، و درنتیجه کاهش میزان کالری که شخص بطور معمول در یک روز مصرف می‌کند طراحی شده اند. هنگامیکه کالری مصرفی شخص کاهش می‌یابد، در نهایت سوخت و ساز بدنش کند خواهد شد. هنگامیکه سوخت و ساز بدن رژیم گیرنده کند شود، مقدار کل وزنی که او از دست می‌دهد نیز کاهش خواهد یافت.

در نهایت رژیم گیرنده با استفاده از این قرص‌های خطرناک بعنوان تنها روش کاهش وزنش، وزن مشخصی از دست خواهد داد، اما همانطور که در بالا گفته شد، قرص‌های کاهش وزن، اغلب سرعت سوخت و ساز بدن را کاهش می‌دهند. هنگامیکه سرعت سوخت وساز، بیش از حد پایین بیاید، کاهش وزن به بن بست خواهد رسید.

برای دستیابی به کاهش وزن سالم، اغلب اوقات تغییرات سبک زندگی ضروری است، حتی در زمانیکه قرص‌های رژیمی، بخشی از برنامه‌ی رژیم غذایی‌تان باشند. تغییرات رژیم غذایی همراه با ورزش منظم، بهترین راه برای دستیابی به کاهش وزن سالم است، هرچند ممکن است برای کاهش وزن سریع شما مفید نباشد. علاوه بر‌این، شاید قرص‌های رژیمی به شما کمک کنند که به سرعت وزن کم کنید، اما خطرات احتمالی بسیاری دارند.

از آنجا که برندهای مختلف قرصهای کاهش وزن، مواد تشکیل دهنده‌ی فعال مختلفی دارند، اشاره کردن به خطرناکترین ماده تشکیل دهنده در قرصهای رژیمی‌خطرناک، کار سختی است. با‌اینحال در سال ۱۹۹۲، بیش از ۱۰۰ ماده‌ی تشکیل دهنده در محصولات رژیمی تجاری پیدا شد، که توسط FDA ممنوع اعلام شدند. اندکی بعد از آن، بسیاری از محصولات رژیمی بعلت افزایش خطر ابتلا به مشکلات جدی مرتبط با سلامت، از قفسه‌ی فروشگاه‌ها جمع‌آوری شدند. بیشتر این محصولات بعلت ماده تشکیل دهنده‌ای به نام «گوارگام» مظنون شدند. انتظار می‌رفت که این ماده، معده را متورم کند تا احساس سیری ایجاد شود! با‌اینحال معلوم شد که گوارگام، بجای‌اینکار، باعث انسداد معده و گلو می‌شود.

پس بزرگ‌ترها همیشه بی راه نمی‌گویند. در هر صورت جانب احتیاط را رعایت کنید. اول به سراغ راه‌حل‌های طبیعی بروید، اگر نشد به پزشک مراجعه کنید تا یک متخصص برایتان دارو تجویز نماید. برندهای متفرقه و غیر معتبر و بدون سابقه را از ذهنتان به کل دور کنید. و فروشنده‌های ناشناس و غیر قابل اعتماد را کاملا فراموش نمایید.

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *