کاهش وزن به روش طب سوزنی

کاهش وزن به روش طب سوزنی


کاهش وزن با استفاده از طب سوزنی علاوه بر تقویت کلیه ها و طحال و حفظ سلامتی بدن، باعث از بین بردن عوامل بیماری زا در داخل بدن می شود. موجب افزایش مقاومت بدن به منظور از بین بردن عوامل بیماری چاقی، تحریک نواحی خاصی از بدن و تنظیم مریدیان های بدن نیز می گردد. این روش نه تنها بر روی کاهش وزن کلی بدن تاثیر می گذارد بلکه می تواند با از بین بردن چربی ها به صورت موضعی نیز موجب لاغری و تناسب اندام شود. در ازبین بردن چربی های اضافی مثل باسن، ران پا و سینه ها از روش های خاص و کاربردی موضعی طب سوزنی استفاده می شود تا تحریک بیشتری برای از بین بردن چربی های این قسمت های بدن شود و در مواقعی از دستگاه هایی نیز برای عملکرد سریعتر این چربی سوزی می توان استفاده کرد. همچنین طب سوزنی روش های خاصی برای افزایش حجم عضله باسن دارد که جز موارد خاص و کلینیکی و تخصصی محسوب می شود.

طب سوزنی که یکی از گنجینه های طب سنتی چین می باشد، نقشی مهم در درمان چاقی بر عهده دارد. متخصصان بیمارستان طب سنتی زیبایی پکن می گویند ساز و کار کاهش وزن با استفاده از طب سوزنی، تنظیم سوخت و ساز و عملکرد غدد بدن است. کاهش وزن با استفاده از روش طب سوزنی بهتر است که بر روی افراد جوان و بالغ در سنین بین۲۰ تا ۵۰ سالگی انجام شود، زیرا در این سن، رشد بدن کامل شده است و عملکرد تمام بدن کامل و بدون نقص است. در نتیجه درمان با استفاده از طب سوزنی به راحتی متابولیسم بدن را تنظیم می کند و تجزیه چربی های بدن را بهبود می بخشد. به علاوه طب سوزنی با جلوگیری از حرکات دودی شکل روده و ترشح اسید معده، باعث کم شدن احساس گرسنگی و در نتیجه کاهش وزن می گردد.

روش درمانی طب سوزنی ممکن است موجب بی میلی، تشنگی و افزایش دفعات ادرار گردد که همه ی این موارد کاملا طبیعی هستند. بروز این نشانه ها به این علت است که در طی درمان با طب سوزنی، عملکرد داخلی به طور پیوسته در حال سازگاری در جهت افزایش متابولیسم و مصرف انرژی است و همین عوامل باعث بروز برخی علائم بالینی می گردد.

در درجه اول کاهش وزن با استفاده از طب سوزنی بر تنظیم کردن میزان متابولیسم لیپیدها تاثیر می گذارد. در افراد چاق، میزان لیپید پروکسید بیش از میزان طبیعی می باشد. روش کاهش وزن با استفاده از طب سوزنی علاوه بر هدف اصلی اش یعنی افزایش متابولیسم که موجب کاهش وزن می شود، می تواند به کاهش میزان لیپید پروکسید در بدن نیز کمک کند.

در درجه ی دوم نیز روش کاهش وزن با استفاده از طب سوزنی می تواند مشکل اشتهای بیش از حد و ترشح بیش از حد اسید معده را از طریق تنظیم سیستم عصبی با هدف از بین بردن خستگی و گرسنگی، بیماران را درمان کند. با طب سوزنی، خالی شدن معده آهسته تر صورت می گیرد و معده دیگر خالی نمی ماند، بنابر این به طور طبیعی فرد همیشه احساس سیری می کند و تمایلی به خوردن ندارد.

افرادی که کاهش وزن به روش طب سوزنی برای آنها مناسب نیست:

رشد و تکامل بدن انسان تا قبل از ۲۰ سالگی به طور کامل انجام نمی شود بنابراین این روش درمانی برای کاهش وزن برای افراد زیر ۲۰ سال چندان مناسب نمی باشد.
چاقی در افراد زیر ۲۰ سال: چاقی در این افراد معمولا یا به دلیل پر خوری است یا عوامل ژنتیکی که سلول های چربی را در بدن ایجاد می کنند و باعث چاقی می شود و این نوع چاقی مربوط به چاقی ذاتی است و کاهش وزن ،کمی با حالت عادی تفاوت می کند. گاهی با آنکه کاهش وزن موثر است اما استخوان ها و عضلات فرد جوان هنوز در حال رشد است. بنابراین وزن کاهش پیدا نمی کند. طرز کار کاهش وزن با استفاده از طب سوزنی، تنظیم عملکرد متابولیسم می باشد.
افراد بالای سن ۵۰ سال معمولا بدنشان رو به زوال و ضعیف شدن است و ظرفیت متابولیسم بدنشان کم می باشد. روش کاهش وزن با طب سوزنی باید گاهی همراه با ورزش ها و فعالیت های مختلف باشد. در افراد بالای ۵۰ سال کاهش وزن بسیار سخت است و به طور معمولا این دسته از مردم ضعیف تر هستند. در افراد بالای ۵۰ سال، خاصیت کشسانی پوست به تدریج کاهش می یابد و با وجود ظاهر زیبا و سالم به راحتی چروک می شود. بنابراین افراد چاق در سنین بالا نیز می توانند به طور طبیعی و به آرامی با رژیم مناسب و ورزش تا زمانی که خطری برای سلامتی ایجاد نمی کند، وزنشان را کاهش دهند.

بدون رژیم های غذایی سخت (گرسنگی) کاهش وزن داشته باشید:

کاهش وزن به روش طب سوزنی به هیچ وجه به معنی تحمل گرسنگی نیست. روش های متفاوتی برای کاهش وزن وجود دارد ولی روش طب سوزنی بر مبنای به اندازه خوردن است و به هیچ وجه گرسنگی در آن وجود ندارد. رژیم غذایی سخت باعث بی اشتهایی، اختلال عملکرد سیستم گوارشی و دیگر عوارض می گردد. هنگامی فردی رژیم می گیرد، متابولیسم (سوخت و ساز) بدن او کاهش می یابد و توانایی اش برای سوخت و ساز چربی ها کم می گردد. به همین دلیل هنگام بازگشت به رژیم غذایی عادی، تغییر متابولیسم باعث افزایش چربی و در نتیجه افزایش وزن می گردد. بنابر این ممکن است شما نسبت به ابتدای شروع رژیم، وزن بیشتری پیدا کنید. یکی از مزیت های کاهش وزن به روش طب سوزنی، عدم وجود تحمل گرسنگی و رژیم های غذایی سخت در آن است.

لاغری موضعی با طب سوزنی:

چاقی معمولا به دلیل عوامل ژنتیکی،هورمونی و خوردن بیش از حد بوجود می آید و علت حدود ۹۵ درصد چاقی ها می باشد. هدف اصلی کاهش وزن به روش طب سوزنی نیز درمان همین مشکلات می باشد که باعث ایجاد چاقی های موضعی بد ترین نوع چاقی می شود.
لاغری موضعی با طب سوزنی روشی مناسب است. ممکن است شما بخواهید اندازه شکم، باسن، صورت یا ران پاها و حجم زیاد چربی سینه های خود را کاهش دهید. روش کاهش وزن با طب سوزنی، درمان موضعی چاقی در قسمت های مختلف بدن را به شما پیشنهاد می کند.

بر طرف کردن چاقی بدن و موضعی اندام پس از زایمان:

احتمال اختلال در عملکرد غدد به خصوص تیروئید که مسولیت تنظیم سوخت و ساز بدن را دارد در افراد چاق بیشتر از دیگران است. به طور مثال زنان پس از زایمان چاق می شوند و این نه تنها به دلیل خوردن زیاد غذا، بلکه به این دلیل است که زایمان باعث اختلال در عملکرد غدد و موجب چاقی می گردد. اختلال عملکرد غدد همچین باعث افزایش وزن می گردد.از مزایای استفاده از روش کاهش وزن از طریق طب سوزنی، تنظیم دو دستگاه “هیپوتالاموس ،هیپوفیز،قشر غدد فوق کلیوی”و”دستگاه سمپتایک بخش مرکزی غدد فوق کلیوی” که تصحیح اختلال عملکرد غدد و افزایش متابولیسم را به عهده دارد، می باشد. درمان چاقی پس از زایمان، چاقی ناحیه شکم و افتادگی پوست پس از زایمان را کاهش می دهد.

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *