INBODY دستگاهي برای رژيم درماني

INBODY دستگاهي برای رژيم درماني

دستگاههای inbody دستگاههایی با دقت بالا جهت آنالیز و بررسی ترکیبات داخل بدن هستند,این سیستم توانایی بسیار دقیقی برای اندازه گیری هر قسمت از بدن را دارد و بسیار دقیق تر از روش های معمولی تجربی است.

در این مقاله به زبان ساده برای شما روش کار این دستگاه را شرح میدهیم:

مرحله ابتدايي براي هر رژيم درماني و ارائه برنامه غذايي؛ اندازه گيري قد و وزن و به دست آوردن BMI و میزان متابولیسم هر فرد است. در مرحله بعد با توجه به اعداد به دست آمده، كالري روزانه هر فرد محاسبه شده و رژيم غذايي مناسب هر فرد با توجه به شرايطش نوشته مي شود . اما همان طور كه در بالا هم گفته شد، شاخص توده بدن ، مشخص كننده نوع وضعيت بدني هر فرد نيست و نميتواند شاخص دقيقي باشد، از اين رو نياز به يك روش يا دستگاه كه بتواند به شكل مكمل اين نياز را به طور كامل برطرف كند، ضروري به نظر ميرسد.

دستگاه Inbody يك دستگاه جديد با تكنولوژي برتر در زمينه تعيين وضعيت بدني هر فرد است. همان طور كه در شكل زیر مي بينيد، وقتي فردي روي دستگاه قرار مي گيرد، در وهله اول، قد، وزن و شاخص توده بدني او به طور دقيق، تعيين مي شود. پس از آن مي توانيم به آناليز و بررسي تك تك اعضاي بدن و نوع وضعيت آنها به طور جداگانه بپردازيم. با اين دستگاه مي توانيم ميزان چربي، عضله و درصد آنها را در تك تك اندام ها بررسي كنيم و پس از آن به نوشتن يك رژيم غذايي مناسب با وضعيت بدني آن فرد بپردازيم.

با اين دستگاه اطلاعات زير به راحتي قابل دسترس است:

اين اطلاعات شامل چهار بخش ، كه به ترتيب شامل:

Body Composition تركيبات بدن

Obesity Diagnosis تشخيص چاقي

MUscle-Fat Control کنترل چربی-عضله

Exercise Planner برنامه ورزشي ميباشد

Body Composition

در اين بخش اطلاعاتي شامل : وزن، تعيين وزن نرمال، توده عضلاني، توده چربي بدن، ميزان آب بدن و میزان مواد معدنی را خواهيم داشت.

Obesity Diagnosis

در اين بخش اطلاعاتي شامل: شاخص توده بدن، درصد چربي بدن، نسبت دور كمر به دور باسن و شاخص متابوليك بدن ( شاخص سوخت و ساز) به طور مشخص به دست مي آيد.

Muscle – Fat Control

در اين بخش به طور مجزا مشخص مي شود كه بدن شما چه ميزان توده عضله و توده چربي در مقياس كل، كم يا زياد دارد و يا اينكه در حيطه نرمال است.

Exercise Planner

و نهايتا در اين بخش به شما گفته مي شود كه با توجه به نوع و وضعيت بدنتان، در هر يك از فعاليت هاي ورزشي ، چه ميزان كالري سوزي خواهيد داشت و چه فعاليت بدني براي آنكه بتوانيد به وزن دلخواهتان برسيد،برايتان مناسب تر است

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *