تمام نکات در مورد آلوئه ورا

تمام نکات در مورد آلوئه ورا

تمام نکات در مورد آلوئه ورا

تمام نکات در مورد آلوئه ورا: یکی از مناسب ترین راه های نگهداری از پوست استفاده از ژل آلوئه ورا است که ویژگی درمانی ، ضد پیری و آبرسانی خوب دارد و میتواند با بیشتر کردن کلاژن سازی پوست شما را سال ها متمادی جوان تر نشان دهد.

ژل آلوئه ورا یکی از پر مصرف ترین محصولات طبیعی و گیاهی است که به طور موضعی برای درمان اشکالات و آسیب های پوستی همانند آفتاب سوختگی ، بریدگی ، سوختگی و خراش مخصوصا خراش های مرتبط از شیو کردن و غیره کاربرد دارد.

در علم گیاه شناسی زیادتر از 420 نوع آلوئه ورا یافت می شود. آلوئه ورایی که ژل آن برای استفاده های پوستی مصرف می شود (صبر زرد ) نام دارد.

برای استخراج ژل آلوئه ورا یک برگ بزرگ را انتخاب نموده و دو نیم کنید بعد لبه های دندانه دارش را برش زده و صبر نمایید شیره زرد رنگ داخل برگهایش خروج کند اکنون برگ ها را بشویید.

به اندازه میزان ژلی که می خواهید با چاقو لایه بالایی برگ را از درازا از ژل جدا کنید و بعد ژل را از لایه پایینی هم ببرید.

فواید ژل آلوئه ورا برای پوست

ژل آلوئه ورا سرشار از ویتامین E و C و بتاکاروتن بوده و خواص ضد پیری ، ضد التهابی و ضد میکروبی دارد و میتواند به کم شدن و روشن شدن لک های پوستی کمک کند و با زیاد کردن تولید کلاژن پوست شما را سال ها جوان تر نگه دارد.

درمان سوختگی : برای درمان سوختگی های لایه ای میتوانید روزی 3 دفعه ، ژل آلوئه ورا را روی بخش آسیب دیده بزنید و با گاز استریل آن بخش را ببندید.

مطالعات گفته اند که ژل آلوئه ورا توانسته سرعت تولید سلول پوستی را به دفعات زیاد نماید و زمان درمان سوختگی های درجه 1 یا 2 را تا 9 روز کم کند.

درمان آفتاب سوختگی : برای کم کردن نشانه های قرمزی پوست مرتبط با آفتاب سوختگی میتوانید از ژل آلوئه ورا برای تسکین استفاده کنید.آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی یافت شده در آن روند ترمیم پوست را بهتر می کند.

تمام نکات در مورد آلوئه ورا
تمام نکات در مورد آلوئه ورا

درمان بریدگی های سطحی و خراش های کوچک : برای از بین رفتن درد و سوزش خراش های کم میتوانید ژل آلوئه ورا مصرف نمایید.ژل آلوئه ورا موجب بهبود سریعتر زخم ها می شود و مانع از تشکیل اسکار زخم می شود.

برای درمان با سرغت بیشتر بریدگی های سطحی می توانید آلوئه ورا را بجای پمادهای آنتی بیوتیک کرده و روزانه 3 مرتبه از آن استفاده کنید.

درمان خشکی پوست : ماساژ ژل آلوئه ورا روی پوست به خاطر قدرت جذب بسیاری که داشته ، مخصوصا پس از حمام کمک نموده رطوبت پوست شما حفظ شود و پوست آبرسانی شود.

ژل آلوئه ورا بدون مسدود نمودن منفذهای پوست را نرم و لطیف نگه می دارد.

طبق تحقیقات بررسی شده ، ژل آلوئه ورا یک ماده مفید برای بهتر کردن آبرسانی و هیدراتاسیون پوست بوده و در خیلی از لوازم آرایشی بهداشتی مربوط پوست های خشک مصرف می شود.

درمان تبخال : ژل آلوئه ورا ضد ویروس هرپس است ، میتوانید روزی 2 دفعه از آن روی تبخال مالید تا با سرعت بالاتر بهبود یابد.

درمان اگزما و پسوریازیس : آبرسانی آلوئه ورا به پوست موجب بهتر شدن التهاب ، خارش و خشکی پوست مربوط به پسوریازیس ، اگزما و درماتیت سبورئیک می شود.

برای نتیجه مناسب تر میتوانید روزی 2 مرتبه آلوئه ورا را روی بخش مورد نظر بمالید.

برای درمان زخم های عمیق و سوختگی های شدید نباید از ژل آلوئه ورا استفاده کرد. تحقیقات نشان می دهد که در این گونه حالت، استفاده از آلوئه ورا توانایی ترمیم بدن را کم می کند.

ماسک آبرسان آلوئه ورا : یک مقدار خیار رنده شده را با ژل آلوئه ورا ترکیب کنید به مدت 20 دقیقه روی صورت قرار داده و بعد بشویید. این ماسک همزمان با آبرسانی موجب کم شدن منافذ باز پوست می شود.

ماسک از بین برنده پف و تیرگی زیر چشم آلوئه ورا : برای از بین بردن پف و تیرگی پایین چشم ترکیب آلوئه ورا ، خیار و روغن فندق را به مدت 20 دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد با آب سرد بشویید.

عوارض و موارد منع مصرف ژل آلوئه ورا

احتمال ایجاد حساسیت مانند خارش و سوزش با استفاده ژل آلوئه ورا وجود دارد علاوه بر این اگر بار اول است که می خواهیدبه صورت موضعی از ژل آلوئه ورا استفاده کنید حتما میزانی از آن را روی بخش داخلی بازو کشیده و پس از 20 دقیقه بررسی نمایید که پوست شما دچار التهاب و قرمزی نشده باشد.

در صورت تشکیل عفونت روی پوست از آلوئه ورا استفاده نکنید، لایه محافظ آلوئه ورا روند ترمیم را مختل و عفونت را بدتر میکند.

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *