درمان ریزش مو با مزوتراپی

درمان ریزش مو با مزوتراپی


یک روش درمانی جدید می باشد . این روش که تا حدودی تهاجمی است با تزریق زیر یا داخل جلدی محلولی از عصاره های گیاهی، داروها، ویتامین ها و … در مقادیر میکروسکوپی انجام می شود. در واقع به جای اینکه از راه دهان خورده شود مستقیما به داخل پوست تزریق می شود تزریق های متعدد توسط دستگاه مزوترابی در فواصل منظم در پوست صورت می گیرد.

ریزش موی مردانه که در حقیقت این بیماری فقط اختصاص به مردان ندارد بلکه خانمها نیز به آن مبتلا می گردند . اساس بیماری ناشی ازافزایش میزان هورمون مردانه و یا حساسیت زیاد فولیکول ها به هورمون مردانه یا همان تستسترون می باشد . تستسترون در بدن توسط آنزیمی به نام ۵ آلفاردوکتاز تبدیل به هورمون دیگری به نام D.H.T یا (دهیدرتستسترون ) می گردد . این هورمون بارها قوی تر از خود تستسترون می باشد .

D.H.T موجب ایجاد پدیده ای بنام مینیاتوریزاسیون می گردد که در حقیقت در پی هر دوره از رویش و ریزش مو هم از قطر فولیکول و هم از ارتفاع فولیکول کاسته می شود تا جایی که دیگر فولیکول برای همیشه از دست می رود .

درمان ریزش مو با مزوتراپی کلاسیک:

۳ مشکل اساسی در درمان ریزش مو وجود دارد :

مشکل اول : اینکه فقط یک داروی واقعی و مؤثر در کنترل درمان ریزش مو وجود دارد که داروئی است به نام فیناستراید یا پروشیا ، این دارو مهار کننده آنزیم ۵- آلفاردوکتاز است که مانع تولید D.H.T می شود.

مشکل دوم : در صورت مصرف خوراکی فیناستراید ، این دارو در کل بدن پخش و توزیع شده و تولید D.H.T را در کل بدن کاهش می دهد لذا در پی مصرف خوراکی دارو عوارضی همانند کاهش میل جنسی ، بزرگ شدن سینه ها و ناتوانی جنسی را در پی دارد .

مشکل سوم : این است که درمان ریزش مو یک درمان بلند مدت است که سالها به طول می انجامد در نهایت مشکل اصلی این است که نمی توان فیناستراید به مدت طولانی به بیمار تجویز کرد .

اینجاست که مزوتراپی کلاسیک به کمک می آید و راهکاری مناسب را ارائه می دهد .

در مزوتراپی کلاسیک علاوه بر فیناستراید مواد دیگر همچون ویتامینها و آنتی اکسیدانها و …… که برای رشد مو لازم هستند توسط دستگاهی به نام گان مزوتراپی با تزریقات بسیار ریز و بدون درد مستقیماً به پوست سر رسیده می شوند . لذا دارو در بدن توزیع نمی گردد و عوارض جنسی خود را ایجاد نمی کند .

با روش مزوتراپی کلاسیک می توان سالهای سال فیناستراید را به موهای سر رسانید بدون اینکه شخص دچار عوارض فیناستراید شود .

هزینه مزوتراپی : هزینه مزوتراپی کلاسیک به دو عامل اساسی علاوه بر تجربه پزشک وابسته است .

اول : نوع و مقدار دارویی که استفاده می شود .

دوم : تکنولوژی تزریق دارو .

نکته مهم ۱ : در مزوتراپی کلاسیک ریزش موی مردانه داروی مزوتراپی حتماً بایستی حاوی فینیاستراید باشد .

نکته مهم ۲ : مزوتراپی کلاسیک روشی است برای کنترل ریزش مو در کسانیکه هنوز مو دارند .

نکته مهم ۳ : خانمها یی که دچار ریزش موی مردانه می باشند و مزوتراپی با فیناستراید را انجام می دهند و در سن باروری هستند بایستی ۶-۳ ماه قبل از قبل از بارداری پزشک خود را از تصمیم به بارداری مطلع سازند .

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *