کاشت مژه و ابرو

کاشت مژه و ابرو

بدون تردید داشتن مژه های پُر پشت در زیبایی چهره ی انسان اهمیت فوق العاده ای دارد. مژه ها از چشم ها در مقابل گرد و غبار محافظت می کنند و همچنین با پر رنگ کردن خط چشم ها زیبایی و جوانی بیشتری به چشم ها می بخشند . کم بودن تراکم، طول و قطر مو در مژه ها باعث می شود که آنها کم پشت به نظر برسند . این مشکل به دلایل مختلفی ایجاد می شود.

چه کسانی متقاضی کاشت مژه یا ابرو هستند ؟

1-برخی در اثر تروما یا بیماری های مختلف مژه های خود را از دست داده اند.

علل این امر عبارت هستند از:

_جراحت ها و اسکار ناشی از تصادفات رانندگی، حوادث کار، سوختگی، خالکوبی و…

_برداشتن تومورهای مختلف با جراحی، رادیوتراپی و شیمی درمانی

_بیماری های پوستی مانند لوپوس سیستمی، لیکن پلان، بیماری های غده ی تیروئید

_فقدان مادرزادی مو در کل بدن

پیش از کاشت مژه در این بیماران، سه نکته حائز اهمیت است:

_آیا بافت صدمه دید ه ی پلک آمادگی پذیرش فولیکول های موی جدید را دارد یا خیر؟

_آیا ناحیه ی دهنده ی مناسب برای برداشت مو وجود دارد یا خیر؟

_آیا بیماری پوستی پلک فعال است یا خاموش

2_گروه دوم افرادی هستند(به ویژه خانم ها) : که مژه های سالم و طبیعی دارند و فقط برای افزایش اندازه و رنگ مژه ها و پُر پشتی آن ها، به پزشک مراجعه می کنند.

در این حالت بهتر است بیمار خواسته ی خود را به طور شفاف با پزشک در میان بگذارد و پزشک نیز امکان کسب نتیجه ی مورد نظر را بررسی کرده و به بیمار اطلاع دهد و در نهایت روی نتیجه ی واحد به توافق برسند.

آیا ترمیم مژه ها با ابرو یک عمل بی خطر است ؟
بله ، یک پروسه جراحی ظریف با حداقل خطر تهاجمی است که معمولا در یک جلسه انجام می شود.

این موها از کجا برداشته می‌ شوند؟

البته کاشت ابرو برای بیماران دچار نقص ابرو مناسب ‌تر است.برای کاشت ابرو از موهای پشت‌سر که ضخامت کمتری دارند، استفاده می ‌شود. پیوند در ناحیه ابرو عمل بسیار ظریفی است. به دلیل این که ابرو کاملا در معرض دید است، موها باید در فاصله نزدیک کاشته شوند تا کاملا طبیعی به نظر برسد.

نتیجه در اغلب موارد رضایت‌ بخش است. این عمل در افرادی که اصلا ابرو ندارند و یا قسمتی از ابرویشان را از دست داده‌اند، انجام می‌ شود. پس از عمل پانسمان و مراقبت‌های معمول لازم است.

آیا نتیجه طبیعی است ؟
رشد مو فوری صورت می گیرد وتایک ماه یابد پس از آن موها دچار ریزش می شوند وسپس ممکن است 4تا6 ماه طول بکشد که موهای جدید مژه وابرو رشد کنند .

آیا موهای جدید دائمی هستند ؟ نگهداری پس از جراحی چگونه صورت می گیرد ؟
بله ، غالبا گاهی اوقات یک جلسه ترمیمی کوچک پس از سالها ممکن است نیاز باشد، که البته نادرست برای بعضی از افرادگاهی پیرایش نیاز است تا شکل ظاهری ابروها یا مژه های پیوند شده همان قوس طبیعی خود مژه را داشته باشد .

آیا پس از عمل عوارضی وجود دارد ؟
عوارض پس از عمل جراحی غالبا محدود به خارش ودرد خفیف می شوند احتمال تورم در برخی از بیماران وجود دارد بیماران باید از خراش دادن محل پیوند خود داری کنند که منجر به جابجایی یا تغییر شکل پیوند نشود .

0 نظرات

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *