تمرین هایی برای کم شدن چین و چروک

تمرین هایی برای کم شدن چین و چروک

تمرین هایی برای کم شدن چین و چروک

تمرین هایی برای کم شدن چین و چروک: خیلی از افراد به دنبال راهی هستند که تا حداقل امکان صورت شان را از چین و چروک دور نگه دارند و موجب شود جوان تر به نظر برسند.

متاسفانه پوست صورت درست شبیه دیگر پوست ها در زمان طولانی دچار چین و چروک هایی می شود و خطوطی روی پوست ظاهر می شوند که بسیاری از افراد پول هنگفتی را بخاطر ترمیم آن می پردازند.

خبر خوب اینکه یک راه رایگان و طبیعی وجود داشته که باعث می شود صورت شما جوان تر از چیزی که هست به نظر برسد. منظور ما از این راه طبیعی و رایگان ورزش های صورت است.

ورزش صورت سال های زیادی است که توسط افراد مشهور ورزشی و فیتنس استفاده شده است و ادعا می کند که با ارائه اثرات علیه پیری پوست صورت را از هر گونه چین و چروک حفظ نموده و دور می کند.

این یک راه قابل قبولی است زیرا که عموم مردم دوست دارند تا آن جا که امکان دارد جوان تر به نظر برسند.

بسیاری از مردم این ایده را ساختگی دانسته؛ ولی حقیقت این بوده که علم از این مسئله پشتیبانی می‌ کند! تحقیقات نشان داده ‌است که ورزش ها و تمرینات صورت می ‌تواند تاثیر خوبی بر روی ظاهر پوست داشته باشد. همچنین تحقیقات زیادتری باید انجام شود، ادله کافی وجود دارد که نشان می دهد این روش کارامد و موثر است و امتحان کردن آن ضرر ندارد.

زیرا هر ماهیچه مختلف در بدن، ماهیچه‌ های صورت هم نیاز به کار کردن دارند. اکنون این سوال به ذهن می رسد که کدام حرکت موثرتر است و شما چگونه باید این کار را انجام بدهید ؟ در این مطلب با ما همراه شوید تا به جواب همه سوال هایتان برسید.

کاهش پف زیر چشم

پف چشم نه تنها موجب می شود که شما خسته به نظر برسید همچنین به شکل قابل توجهی سن و سالتان را زیادتر از چیزی که به نظر می رسید نشان می دهند.

در قسمت زیر مراحل کاهش پف زیر چشم را بررسی می کنیم:

مرحله 1: به جهت بالا نگاه کرده و فقط از چشم‌ های تان استفاده نمایید. سرتان را بالا نبرید یا به اصلا آن را تکان ندهید. برای نگاه کردن به بالا فقط به چشمان تان تکیه کنید.
مرحله 2: امکان دارد احساس نمایید که تلاش در نگاه کردن به ابروهای خود دارید. زیرا ممکن بوده پلک زدن خودتان را همچنین احساس کنید؛ دچارنگران نشوید؛ این به دلیل استفاده از ماهیچه ‌ای است که معمولا از آن استفاده نمی ‌کنید.
مرحله 3: زمانی که به بالا نگاه می ‌کنید، نفس عمیق بکشید.

حذف خطوط پیشانی

چین و چروک پیشانی می تواند برای خیلی از کسانی که در تلاش برای جلوگیری از پیری پوست هستند فراوان ناراحت کننده باشد.

خوشبختانه، می توانید یک تمرین خیلی خوب برای کم شدن این چین و چروک ها انجام دهید:

مرحله 1: هر دو دست خود را بردارید و نوک انگشتان خود را به خط موی پیشانی تان فشار دهید و به سمت بالا حرکت نمایید.
مرحله 2: همان گونه که شما این کار را انجام می دهید، اخمی ملایم روی چهره تان بیندازید. دقت کنید که این اخم خیلی هم غلیظ نباشد. هدف از این کار این بوده که در مقابل حرکت انگشتان یک مقاومت رو به پایین ایجاد کنیم.

بالا بردن پلک بالایی

وقتی که بخش بالایی چشم شما به سمت پایین خم می ‌شود، معمولا خواب آلود و خسته به نظر می رسد. بالا بردن این پلک فوقانی ظاهر کلی بهتری ایجاد می ‌کند و موجب می‌ شود چشم‌ های شما بزرگ ‌تر، هوشیارتر و جوان تر دیده شوند. این روش انجام این کار به صورت زیر است:

مرحله 1: سه انگشت وسط هر دست یعنی انگشت اشاره، وسط و انگشت حلقه، را در نظر بگیرید.
مرحله 2: این انگشتان را در قسمت فوقانی پلک تان، نزدیک نقطه پایین تر از خط ابرو فشار دهید.
مرحله 3: بسیار آرام به داخل فشار دهید، الان به آرامی پلک فوقانی را به طرف بالا فشار دهید. همانگونه که این کار را انجام می ‌دهید، با اخم کردن مقداری مقاومت را به ماهیچه‌ ها اضافه می ‌کنید؛ ابروهای شما نیز در انجام این کار موثر عمل خواهند کرد.

تقویت شقیقه ها

شقیقه ها در هر دو طرف پیشانی شما قرار دارند؛ در عین حال گاها” چروک نمی‌ شوند، اما نبود تمرینات صورت می ‌تواند موجب شود که آن ها در هنگام استرس و تنش، سختی و سفتی زیادتری پیدا کنند. این می تواند باعث درد، تفکر مثبت پایین تر و پیرتر به نظر رسیدن ظاهر شود.

این تمرین هایی برای کم شدن چین و چروک است که شقیقه ‌ها را قوی‌ تر می‌ کند:

مرحله 1: با یک لبخند پهن آغاز کنید
مرحله 2: انگشتان خود را بر روی شقیقه ‌های تان قرار دهید.
مرحله 3: با نوک انگشتان تان فشار دهید و دندان هایتان را با فکی بسته و محکم به هم فشار دهید. همانگونه که درحال انجام این کار هستید چانه تان را حرکت داده. این منجر به ایجاد کشش در ماهیچه ها می ‌شود.
مرحله 4: بر روی شقیقه هایتان تمرکز نموده. اگر به کمک نیاز دارید، تصور کرده که تلاش می کنید گوش خود را به عقب برگردانید.
مرحله 5: دندان ‌های قفل ‌شده خود را در موقعیت شان به مدت تقریبا 10 ثانیه نگه دارید.
مرحله 6: به حالت خاصی دندان ‌های عقب تان را به هم فشار دهید و تا 10 بشمارید. شما باید هنگامی که هر حرکت را انجام می ‌دهید، بتوانید انقباض شقیقه هایتان را نیز احساس کنید.
مرحله 7: همه روند فرآیند را 3 بار تکرار کنید.

تمرین هایی برای کم شدن چین و چروک
تمرین هایی برای کم شدن چین و چروک

بالا بردن فک

این فک در اصل بخش ‌های دور فک شما هستند که امکام دارد در مدت زمانی دچار افتادگی و یا از بین رفتن تعریف شان شوند. این اتفاق توانسته ظاهری خسته، پف‌ کرده یا حتی بیشتر از سن تان به شما بدهد.

برای اینکه این قسمت ها را محکم نگه دارید، فقط این تمرین را انجام دهید:

مرحله 1: با بالا بردن چانه تان آغاز کنید. به عقب بردن سر خود ادامه داده تا هنگامی که به نقطه‌ ای برسید که پوست زیرین فک شما محکم کشیده می‌ شود.
مرحله 2: سر خود را به سمت راست و بعد سمت چپ بچرخانید و آرواره پایینی تان را به سمت بیرون هل دهید.

صاف کردن لبخند

مردم بسیاری هستند که می خواهند خطوط لبخند اطراف دهانشان را صاف کنند. اگر شما هم یکی از این کسانی هستید اما دوست ندارید با پر کننده ها و یا جراحی صورت به این هدف برسید، تمرین زیر یکی از تمرینات صورت است که می تواند به شما در رسیدن به هدف تان کمک کند. این تمرین از پدیدار شدن خطوط جلوگیری می کند.

روش انجام این تمرین به شرح زیر است:

مرحله 1: لب های خود را جوری فشار دهید تا دندان‌ های شما را نشان داده نشود. دهان تان را به طور کامل باز کنید تا به شکل “o” ایجاد شود.
مرحله 2: تا جایی که امکان دارد لبخند بزنید بدون این که دندان‌ هایتان آشکار شوند. از پنهان ماندن لب ها اطمینان پیدا کنید.
مرحله 3: این حرکت را شش بار دیگر تکرار کنید.
مرحله 4: یکی از انگشت های اشاره تان را بر روی چانه قرار داده و همانگونه لبخند پهن تان را حفظ کنید.
مرحله 5: فک خود را به سمت بالا و پایین و سرتان را به آرامی به عقب حرکت دهید.
مرحله 6: استراحت کنید، اکنون دوباره دو بار انجام دهید.

پاک کردن خطوط بینی و لب

خطوط ، تمایل بسیاری به ظاهر شدن بین بینی و لب بالایی دارند و بسیار فراوان در مسن تر به نظر رسیدن شما نقش زیادی دارند.

برای جلوگیری از این اتفاق مراحل پایین را انجام دهید:

مرحله 1: اطمینان پیدا کنید که دست هایتان پاک می باشد.
مرحله 2: انگشت شست تان را در داخل دهان تان، قسمتی نزدیک به لثه ها و مقابل لب بالایی قرار دهید.
مرحله 3: لبخندی پهن بزنید. همانگونه که این کار را می‌ کنید، لب بالایی خود را به سمت پایین فشار داده، مثل اینکه می خواهید دهان تان را ببندید و فشاری را بر روی انگشت تان وارد کنید.

سخن پایانی

تمرینات صورت یک راه عالی برای جلوگیری از ایجاد شدن چین و چروک می باشند. فقط 30 دقیقه تمرین روزانه توانسته به شما کمک نموده که جوان به نظر برسید، با روند پیری بجنگید و این کار را با یک روش آسان و کاملا رایگان انجام دهید.

کارهای گوناگون نیز وجود دارند که می ‌توانید انجام دهید و در عین حال به شما کمک می ‌کند که جوان بمانید و ریسک پیشرفت پدیدار شدن چین و چروک را کم کنید . مناسب غذا بخورید -مخصوصا غذاهای کامل و خام- و از مصرف قند، غذاهای فرآوری شده و کربوهیدرات تصفیه‌ شده دوری کنید. ورزش کردن را به طور منظم انجام دهید و به مقدار کافی بخوابید.

با سعی و تفکر مثبت، شما به زودی قادر خواهید بود پاداش ورزش های صورت منظم و زندگی آگاهانه را به دست آورید.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.