میوه های خشک مفید برای لاغری

میوه های خشک مفید برای لاغری

تحقیقات جدید نشان داده اند خوردن میوه های خشک با رژیمی سالم و کاهش چاقی در ارتباط است:

بادام: یک میان وعده کم کالری محسوب می شود و 100 گرم از آن حاوی 576 کیلو کالری است. مصرف روزانه 20 تا 30 گرم بادام برای بهره بردن از منافع سلامتی آن کافی است. بادام به کاهش سطح ال دی ال یا کلسترول بد کمک می کند و ویتامین ای موجود در آن برای کاهش وزن مفید است.

گردو: حاوی 654 کیلوکالری در هر 100 گرم است. این میزان گردو 2 و نیم گرم اسیدهای چرب امگا 3، 4 گرم پروتئین و 2 گرم فیبر به بدن می رساند. یکی از بهترین میوه های خشک برای کاهش وزن، گردو است.

فندق: یک منبع غنی از فیبرهای غذایی و چربی های سالمی است که در کاهش وزن مشهور هستند. 100 گرم از این محصول 628کیلوکالری و 10 گرم فیبر دارد.

زردآلوی خشک: زردآلوی خشک می تواند جلوگی گرسنگی شما را تا حداقل 5 ساعت بگیرد. این میوه خشک همچنین سرشار از کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. 100 گرم زردآلوی خشک تنها 200 کیلوکالری دارد و یکی از بهترین میوه های خشک برای کاهش وزن است.

خرما: خرما غنی از ویتامین ب 5 برای افزایش استقامت است. هر 100 گرم خرمای خشک تنها 282 کیلو کالری دارد و یک میان وعده خوب برای کسانی است که قصد کاهش وزن دارند و می خواهند از پرخوری جلوگیری کنند.

پسته: سرشار از پروتئین، ویتامین ها، چربی های سالم، آهن، منیزیم و … است و هر 100 گرم از آن 562 کیلوکالری به بدن می رساند. تقریبا نیم فنجان پسته 170 کیلو کالری دارد.

آلوی خشک: حاوی الیافی برای بهبود دستگاه گوارش و حفظ سلامت روده است و به بدن برای رهایی از مواد سمی کمک می کند و باعث کاهش وزن می شود. هر 100 گرم از این محصول 240 کیلو کالری دارد.

کشمش: یکی از محبوب ترین محصولات خشک شده برای کاهش وزن است. کشمش غنی از ید است و می تواند میان وعده ای مفید و کم نمک باشد. هر 100 گرم از این محصول 299 کیلو کالری دارد و تنها حاوی 0.5 گرم چربی است.

بادام زمینی: یک انتخاب فوق العاده برای کاهش وزن است زیرا منبع سرشار از پروتئین بوده و می تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد. هر 100 گرم بادام زمینی 553 کیلوکالری دارد و می تواند یک سوم نیاز روزانه به آهن و یک پنجم نیاز به ویتامین ب 6 را تامین کند.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *