پی آر پی چیست؟

پی آر پی چیست؟

پی آر پی چیست؟

 

پی آر پی یا پلاسمای غنی شده از پلاکت روشی طبیعی است که با استفاده از اجزای خون خود بیمار برای تحریک سلول های بنیادی، فیبروبلاست ها و تولید کلاژن و نوسازی بافت های آسیب دیده در مناطق صورت، گردن، سر و سینه، دست ها و بدن مورد استفاده قرار می گیرد. پلاکت ها دارای چندین فاکتور رشد و سیتوکین هستند که آثار ترمیمی بر روی بافت نرم و استخوان دارند.
بهترین سن انجام پی آر پی بین 25 و 60 سال می باشد چرا که در سنین کمتر از 25 سال سلول های بنیادی بدن خودشان فعال هستند و احتیاج به تحریک شدن بیشتر ندارند و در سنین بالای 60 سال سلول های بنیادی بسیار غیر فعال هستند و پاسخ به پی آر پی ضعیف می باشد هر چند که بی تاثیر نیست .ترمیم کامل کلاژن بین 3 هفته تا 3 ماه زمان می برد در بعضی موارد بدلیل شدت آسیب های پوستی برای پاسخ دهی بهتر تعداد جلسات پی آر پی 3 جلسه انجام می شود. در درمان چین های عمیق ، افتادگی شدید پوست ، طاسی های شدید این روش نتایج مطلوبی نداشته و بهتر است از سایر روش های درمانی از قبیل هایفوتراپی ،تزریق ژل ،بوتاکس ،کاشت مو و… استفاده شود.
فواید پی آر پی چیست؟
پی آر پی در درمان مشکلات پوستی نظیر چین و چروک ناشی از افزایش سن ، چین و چروک های دینامیک،ٰ سیاهی و چروک زیر چشم ،لک های پوستی( هایپر پیگمنتیشن) اسکار آکنه و اسکار زخم های ناشی از بریدگی، سوختگی ،خطوط اخم یا خنده ،جوانسازی پشت دست، کاشت مو ،تحریک و تقویت مو استفاده می شود. ريزش ابرو مي تواند به علل مختلفي اتفاق افتد بعنوان مثال تاتوي ابرو مي تواند باعث آسيب به فوليكول مو و نهايتا ريزش ابرو شود و يا در بيماري هاي خود ايمن مثل ريزش موي سكه اي و يا در لوپوس اريتماتو ريزش موضعي در ابرو اتفاق مي افتد و يا در تغييرات هورموني مثل كم كاري تيروئيد و يا بارداري و مصرف قرص هاي پيشگيري از بارداري ريزش ابرو داريم كه همراه با درمان بيماري اوليه روش پي آر پي براي تقويت فوليكول هاي آسيب ديده استفاده مي شود.
ترکیب پی آرپی و میکرونیدلینگ چگونه است؟
در این روش پس از تزریق محلول پی ار پی برای تمام صورت و گردن میکرونیدلینگ انجام می شود تا تاثیر درمان مضاعف شود و تیرگی های زیر چشم در سطوح مختلف از بین رفته ، منافذ باز و جای جوش بسته شده و لیفتینگ کل صورت و گردن بطور موثری حاصل شود.

کاربرد های پی آر پی PRP
1. طاسی سر یا ابرو.
2. چین و چروک ناشی از افزایش سن.
3. ترمیم زخم های قدیمی ناشی از بریدگی ، سوختگی و …
4. تسریع در ترمیم شکستگی های استخوانی و یا ضایعات غضروفی مثل آرتروز.
5. ترمیم اسکارهای ناشی از جوش (آکنه)، آبله مرغان.
6. چین و چروک و پف زیر چشم.
7. ترکیب با چربی و ساختن پرکننده طبیعی برای افزایش حجم لب، گونه، سینه و باسن

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *