سلامت پوست ونقش کلاژن در آن

سلامت پوست ونقش کلاژن در آن

سلامت پوست ونقش کلاژن در آن

کلاژن یک پلی پپتید، حاوی ترکیبی از اسیدآمینه‌هایی مانند پرولین و گلاسین است که در تمام بافت همبند، غضروف، استخوان و پوست وجود دارند. این ماده اساسی و حیاتی به‌طور طبیعی در بدن انسان تولید می‌شود که با بالا رفتن سن سرعت و کیفیت تولید آن کاهش می‌یابد.
بدن انسان کلاژن را به‌طور کامل جذب نمی‌کند و ازاین‌رو، ایده مصرف مکملی که می‌تواند به‌صورت مستقیم رشد استخوان و سلامت پوست و مو را بهبود بخشد، باور غلطی است. آنچه بدن انجام می‌دهد تجزیه کلاژن در دستگاه گوارش به اسیدآمینه‌هایی است که بدن در هر جایی که به آن‌ها نیاز دارد، استفاده می‌کند، اما خودبه‌خود پوستی درخشان را برای شما به ارمغان نمی‌آورد؛ اما مصرف مکمل‌ها می‌تواند محرک ساخت کلاژن در بدن باشد.

مو :

با افزایش سن انسان، سطوح طبیعی کلاژن در بدن کاهش می‌یابند که دلیل خوبی برای استفاده از مکمل‌ها محسوب می‌شود. این ماده که به حمایت و افزایش پروتئین‌های سازنده مو کمک می‌کند، از ریزش مو پیشگیری کرده، رشد مو را تشویق می‌کند و پیدایش تارهای سفید مو را به واسطه پشتیبانی از ساختار سالم فولیکول مو، جایی که رنگ‌دانه تولید می‌شود، کاهش می‌دهد. علاوه بر این، مکمل‌ها نشان داده‌اند در درمان موهای خشک و شکننده نیز به واسطه تأمین رطوبت لازم مو بسیار مؤثر هستند.

رژیم غذایی و سبک زندگی

تنها مصرف مکمل کافی نیست. به گفته کارشناسان، ویتامین C و کلاژن باید به همراه هم مصرف شوند، زیرا اگر سطوح ویتامین C در بدن پایین باشد، کلاژن به میزان کافی تولید نخواهد شد. کاهو، میوه‌های قرمز، میوه‌های خانواده مرکبات و هویج همگی به طور طبیعی تولید کلاژن را تقویت می‌کنند. در کنار روند طبیعی کاهش تولید کلاژن در بدن به واسطه افزایش سن، عوامل سبک زندگی مدرن مانند استرس، رژیم غذایی ضعیف و عدم تعادل سلامت روده نیز می‌توانند توانایی بدن در تولید آن را کاهش دهندبرای اطلاعات بیشتر در مورد مواد غذایی که کلاژن می سازد ما این مطلب رانیز برای اطلاعات شما آماده نموده ایم لطفا مطالعه کنید.

انواع کلاژن

کلاژن و پوست زیبایی‌کلینیک پوست و مو آبنوس
کلاژن و پوست ومو _کلینیک پوست و مو آبنوس

نوع یک 90 درصد از پوست، مو، ناخن‌ها، اندام‌ها، استخوان و رباط‌ها را شامل شده و از این رو، بهترین گزینه برای پوست و زیبایی است. نوع دو با غضروف در ارتباط است، در شرایطی که نوع سه در پروتئین فیبری در استخوان، غضروف، عاج دندان، تاندون و دیگر بافت‌های همبند وجود دارد.

 

منابعی برای تامین
شما می‌توانید در اشکال مختلف این پروتئین را دریافت کنید: قرص‌ها که حاوی تا یک گرم کلاژن در هر قرص هستند و می‌توانند محتوی ویتامین C نیز باشند که به تولید کلاژن بیشتر در بدن کمک می‌کند. همچنین، پودر و مایع در دسترس هستند و برای افرادی که در خوردن قرص مشکل دارند گزینه‌هایی بهتر محسوب می‌شوند. اگر گیاهخوار یا وگان هستید نیز در حال حاضر مکمل‌های گیاهخوار پسند و وگان پسند وجود دارند که حاوی ترکیبی از اسید آمینه‌ها، عصاره‌های گندم و ویتامین‌ها به جای مواد تشکیل دهنده حیوانی هستند. با مصرف گوشت ماهی، گوشت گاو و گوشت مرغ نیز می‌توانید از رژیم غذایی خود کلاژن دریافت کنید.

از چه موادی در یک مکمل‌های کلاژن دوری کنیم
در شرایطی که ترکیب ویتامین C و اسید هیالورونیک برای افزایش فواید مکمل کلاژن خوب است، برخی مواد تشکیل دهنده وجود دارند که باید از آن‌ها دوری کنید که از آن جمله می‌توان به گلوکوزامین و آرژنین اشاره کرد. در شرایطی که به خودی خود مفید هستند، اما این مواد ارزش کمی برای مکمل‌ها دارند و تنها به هزینه خرید شما اضافه می‌کنند. همچنین، از خرید مکمل‌های حاوی پرکننده‌هایی مانند مالتودکسترین، طعم‌دهنده‌ها یا قندها، روغن‌ها و مواد مصنوعی پرهیز کنید.

اگر مایل بهجوانسازی پوست خود هستید می توانید از این لینک در متن استفاده نمایید. و ما را در مرکز پوست و مو آبنوس دنبال نمایید.ما هر روز منتظر شما هستیم .

سلامت پوست ونقش کلاژن درپوست
سلامت پوست ونقش کلاژن در آن

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *