5 نوشیدنی ضد پیری

5 نوشیدنی ضد پیری

پیری امری اجتناب ناپذیر است و بروز نشانه‌هایی مثل سفیدی و ریزش مو‌ها و چروک شدن پوست را به دنبال دارد. ما نمی‌توانیم جلوی پیر شدن خود را بگیریم، اما می‌توانیم کاری کنیم که نشانه‌های آن دیرتر بروز پیدا کنند. اما این کار چگونه امکان پذیر می‌شود؟ داشتن یک سبک زندگی سالم و رژیم غذایی حساب شده می‌تواند به این کار کمک کند.

نوشیدنی های باور نکردنی که شما را جوان نگه می دارد!
1- قهوه

تحقیقات جدید نشان می‌دهد کافئین از بدن در برابر التهاب مزمن محافظت می‌کند، یعنی همان مشکل رایجی که با بالا رفتن به آن گرفتار می‌شویم. به علاوه، مصرف قهوه، ریسک ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد. تحقیقی نشان داد کسانی که هر روز یک فنجان قهوه می‌نوشیدند، ریسک ابتلا به سرطان پوست غیر ملانوم در آن‌ها در حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد.

2- اسموتی ماست چکیده و میوه

با مخلوط کردن میوه‌هایی مثل موز و میوه‌های توت مانند (توت فرنگی، تمشک و غیره) با ماست چکیده، می‌توانید از یک اسموتی خوشمزه با خاصیت ضد پیری برخوردار شوید. موز‌های رسیده سرشار از ماده‌ای به نام پکتین هستند که سطح قند خون در بدن را تحت کنترل نگه می‌دارد. به علاوه، پکتین به حذف مواد سمی مضر از بدن کمک می‌کند، مسأله‌ای که برای کاهش سرعت روند پیری ضروری است. از طرفی دیگر، میوه‌های توت مانند منبع غنی‌ای از ویتامین C هستند که به حفظ انعطاف پذیری و درخشندگی پوست کمک می‌کند.

3- آب

نزدیک به ۶۵ درصد از بدن یک انسان بزرگسال را آب تشکیل می‌دهد، بنابراین، حفظ آب بدن برای عملکرد مناسب اندام‌های مختلف بدن ضروری است. پوست، بزرگ‌ترین اندام قابل مشاهده‌ی بدن است. اگر آب کافی به بدن نرسد، پوست می‌تواند خشک و چروکیده شود و پیر به نظر برسد. به علاوه، خوردن آب به ما کمک می‌کند مواد سمی مضر را از بدن خود دفع کنیم و ظاهری شاداب و جوان داشته باشیم.

4- چای

چای سبز سرشار از نوعی آنتی اکسیدان با خاصیت ضد پیری است که با بیشتر کردن فرآیند تکثیر و تقسیم سلولی، جلوی ظاهر شدن چین و چروک روی پوست را می‌گیرد. به علاوه، شما می‌توانید با ترکیب پودر چای سبز و چای سفید دم کرده، یک ماسک صورت برای خودتان درست کنید. تحقیقات مختلفی هم نشان داده کسانی که به طور منظم چای‌های سبز و سیاه مصرف می‌کنند، ریسک ابتلا به بیماری قلبی در آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

5- آب لبو

لبو سرشار از نیترات طبیعی و سالم است که طبق تحقیقی در سال ۲۰۱۱، باعث افزایش گردش خون در لوب پیشانی مغز می‌شود و در نتیجه، احتمال بروز زوال عقل و تحلیل توانایی‌های شناختی بر اثر بالا رفتن سن را کاهش می‌دهد. آنتی اکسیدان‌های موجود در لبو می‌توانند از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کنند و با چین و چروک‌ها مقابله کنند.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *