آبدومینوپلاستی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

آبدومینوپلاستی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

زمانی که دیگر رژیم,ورزش و تغدیه سالم کمکی برای رسیدن به اندام ایده التان نکرد باید یه فکر راد دیگری برای کاهش وزن باشید.یکی از روش های پیشنهادی برای خلاص شدن از چربی های شکم آبدومینوپلاستی است.


جراحی باز شکم (آبدومینوپلاستی )چیست؟

آبدومینوپلاستی یک نوع جراحی پلاستیک شکمی است که چربی و پوست اضافه را بر­می­دارد و در بیشتر موارد می­تواند ماهیچه ­های ضعیف­ شده یا جدا­شده را دوباره بسازد که صاف تر و سفت ­تر از قبل از جراحی خواهندشد.

چه کسانی کاندید مناسبی برای روش های جراحی باز شکم (آبدومینوپلاستی) هستند؟

افرادی که در ناحیه شکم با شلی بیش از اندازه و چربی اضافه مواجه هستند بهترین گزینه برای روش های آبدومینوپلاستی اند. تقریباً اکثر بانوان بعد از زایمان، ماهیچه­ شکمشان کمی دچار شلی و افتادگی می شود که هرچه تعداد دفعات زایمان بیشتر باشد این شلی بیشتر خواهد بود. جراحی باز شکم گزینه­ی خوبی برای این دسته از افراد است:

از لحاظ فیزیکی سالم هستند و وزن ثابتی دارند
انتظارات واقع­گرایانه ه­ای دارند
سیگار نمی­کشند
از بزرگی شکمشان رنج می برند
با این حال بهترین راه برای تشخیص این که آیا برای انجام جراحی باز شکم (آبدومینوپلاستی) گزینه مناسبی هستید یا نه؟! داشتن یک جلسه مشاوره با جراح متخصص در این زمینه هست. شما می توانید با جراحان کلینیک زیبایی ابنوس این جلسه مشاوره را داشته باشید

آبدومینوپلاستی کامل
برای انجام یک جراحی آبدومینوپلاستی کامل به یک برش روی خط موی شرمگاهی، یک برش دور ناف و سفت کردن ماهیچه ­های شکمی سمت راست نیاز است (جفت ماهیچه ­هایی که به صورت عمودی روی دیوار جلویی شکم قرار دارند). سفت کردن ماهیچه و همچنین برداشتن پوست، مهمترین مرحله در بهبود کانتور شکم است. لیپوساکشن همزمان با جراحی باز شکم کامل ممکن است انجام شود.
آبدومینوپلاستی جزئی یا کوچک:
آبدومینوپلاستی کوچک روی بیمارانی انجام می­شود که تغیرات کانتور شکم ملایمی دارند. همچنین پوست اضافی شان تقریباً اندک است و کمی ضعف دیوار شکمی دارند. در انجام جراحی آبدومینوپلاستی کوچک از برش ناف اجتناب می­شود. در زمان جراحی آبدومینوپلاستی کوچک لیپوساکشن هم ممکن است انجام شود.
آبدومینوپلاستی محیطی:
شلی پوست و افتادگی پوست یک موضوع سه بعدی است و نه تنها شامل ناحیه­ شکمی بلکه شامل ناحیه­ پشت هم می شود. وقتی چربی زیاد در ناحیه­ پشت وجود دارد، آبدومینوپلاستی می تواند همراه با لیپوساکشن در این ناحیه انجام شود که به آن آبدومینوپلاستی محیطی گفته می شود. یکی از فایده جراحی آبدومینوپلاستی محیطی این است که هم پوست و هم چربی در لگن و قسمت پشت می­ توانند برداشته شوند و باعث بهبود کانتور بدن فرد به صورت سه بعدی می شود.
چه نتایجی می­توانم انتظار داشته باشم؟
بعد از جراحی باز شکم (آبدومینوپلاستی):
فرقی نمی کندجراحی باز شکم جزئی انجام داده اید یا کامل در هر صورت نتیجه­ کلی شکمی صاف تر و سفت ­تر است که با وزن بدنتان هماهنگ ­تر خواهد بود. نتایج نهایی شما بلافاصله بعد از جراحی پلاستیک شکمی ممکن است در ابتدا به دلیل وجود ورم زیاد نمایان نباشد؛ اما بعد از یک الی دو هفته شما می توانید نتیجه مطلوب را مشاهده کنید. با این حال برای دیدن کیفی نتایج نهایی هفته ­ها یا حتی ماه­ها زمان نیاز است.

بعد از جراحی باز شکم (آبدومینوپلاستی):
بعد از جراحی باز شکم، محل برش بخیه و بانداژ می­شود. جراح پلاستیک شما ممکن است از شما بخواهد که یا بانداژ ارتجاعی یا یک پوشش کمپرس بپوشید تا ورم را به حداقل برساند و شکمتان را تا زمانی که ترمیم شود محکم نگه دارد.دنبال کردن راهنمایی های جراحتان در مورد پوشیدن این پوشش (اگر به شما داده شد) و در مورد بانداژ در روزهای بعد از جراحی مهم است. جراح شما همچنین شما را راهنمایی خواهد کرد که چطور بشینید یا دراز بکشید که درد کمتری را احساس کنید.
جراحی باز شکم اغلب به عنوان جراحی سرپایی یا با یک شب بستری کلینیک زیبایی سعادت آباد انجام خواهد شد. اگر جراحی باز شکم شما به عنوان عملی سرپایی انجام شد، کسی را با خودتان بیاورید که شما را به خانه برگرداند یا حداقل شب اول بعد از جراحی در کنار شما باشد.
شما باید با کمک انجام ورزش های سخت بین چهار تا شش هفته وزنتان را کاهش دهید. از آنجایی که در حال ترمیم هستید بهتر است یک ماه بعد از جراحی مرخصی بگیرید تا ریکاوری و نتایجش قطعی شود. جراح زیبایی شما به شما کمک می­کند که یک ریکاوری مناسب بر اساس موقعیت شخصی خود داشته باشید.
عوارض جراحی باز شکم (آبدومینوپلاستی) ؟

همه­ جراحی ها ممکن است با عوارضی همراه باشند.

خونرریزی (غده خونی)
عفونت
انباشتگی مایعات
ترمیم ضعیف زخم
از دست دادن پوست
رد زخم نامطلوب
خطر بیهوشی
کرختی یا دیگر تغییرات در حس پوست
بدون رنگ شدن پوست یا ورم طولانی مدت
بافت چرب که در عمق پوست یافت می­شود ممکن است بمیرد (نکروسیس چربی)
بازشدگی زیاد زخم
ناهمگونی
شل شدن مکرر پوست
درد (احتمالا مداوم)
ترومبوسیس عمیق رگ، (لخته­ های خون) پیچیدگی های قلبی و ریوی
ورم مداوم در پاها
آسیب عصب
امکان جراحی مجدد

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *