آر.اف لاغری موضعی

آر.اف لاغری موضعی


ازامواج رادیوفرکانس بیش از 70 سال است که در دندانپزشکی، چشم پزشکی، جراحی پلاستیک و جراحی زنان و زایمان استفاده می شود و به تدریج از آن در پوست ومو، زیبایی، جراحی مغزواعصاب، قلب و عروق و جراحی های گوش و حلق وبینی استفاده گردید.
از فرکانس پایین جریان متناوب نیز در فیزیوتراپی به دلیل توانایی آن برای انقباض عضلات استفاده می شود. از آراف جراحی نیز به طور معمول (با بهره گیری از افزایش جنبش الکترون ها برای به وجود آوردن گرمای بین بافتی) برای بریدن، برداشتن ویا انعقاد بافت ها بهره می گیرند.

با این حال با پیشرفت تکنولوژی درسرد کردن گرمای امواج، ازانرژی رادیوفرکانس به صورت غیرتهاجمی برای کاهش چربی و از بین بردن سلولیت بهره می گیرند. با پیدایش تکنولوژی سرمایش می توان امواج آر اف را به لایه دوم و سوم پوست (ساب درم و دیپ درم) بدون آنکه لایه اول(اپی درم) آسیب ببیند، برسانیم. ایجاد گرما در این لایه ها بدون صدمه زدن به لایه بیرونی پوست، باعث افزایش گردش خون و دفع چربی ها از طریق سیستم لنفاوی می گردد. همچنین این گرما باعث تحریک کلاژن ها و بازسازی کلاژن ها در پوست فرد شده که درنتیجه باعث جمع شدگی (لیفتینگ) و جوانسازی پوست نیز می گردد.

مکانیسم اثر امواج رادیوفرکانس در لاغری موضعی:

با عبور امواج رادیوفرکانس از یک بافت، با مقاومت آن بافت روبرو شده که در نتیجه انرژی خود را به صورت افزایش دما درآن بافت اعمال می کند. هرچه مقاومت بافت ها دربرابر عبور جریان بیشتر باشد، میزان افزایش دما درآن بافت بیشتر خواهد بود و از آنجایی که بیشترین مقاومت مربوط به پوست و بافت چربی است، عبورجریان رادیوفرکانس موجب افزایش دما دراین بافت ها و در نتیجه لیز شدن آن می شود. همچنین افزایش جریان خون و لنف که ناشی از افزایش حرارت دربافت چربی می باشد، موجب کمک به درمان ظاهر پوست پرتقالی سلولیت و خروج چربی ها از طریق سیتم لنفاوی بدن خواهد شد.

افراد واجد شرایط:

تمامی افراد می توانند از این روش درمانی استفاده نمایند مگر در موارد زیر:
1-زنان باردار؛
2-افراد دارای مشکلات پوستی و یا عفونت در ناحیه درمان؛
3-افرادی که از دستگاه های الکتریکی مانند ضربان ساز قلب و یا ایمپلنت های فلزی و… در بدنشان استفاده شده است نمی توانند از این درمان استفاده کنند. زیرا امواج آراف باعث اختلال در عملکرد آنها و ایجاد گرمایش در مواد فلزی داخل بدن می گردد.

نحوه انجام:

بررسی دقیق دلایل انجام یک درمان پیش از انجام آن بسیار مهم می باشد. شما باید مطمئن باشید که این روش می تواند خواسته ی شما را برآورده کند و این که بعد از درمان چه شکلی خواهید شد. پزشک شما باید قادر به پاسخ به تمام این سوالات باشد.
سوابق پزشکی شما باید بررسی گردد تا پزشک مطمئن شود دلیلی برای انجام ندادن فرآیند درمانی برای شما وجود ندارد. گرفتن عکس ” قبل و بعد ” عمل درمانی برای کمک به مشاهده نتیجه درمان مفید می باشد. ممکن است (بسته به نظر پزشک) کرم های بی حسی موضعی بر روی پوست شما برای کمک به بی حسی منطقه درمان اعمال گردد.
بسته به نوع دستگاه و پزشک، قبل از انجام آراف ممکن است خطوطی روی بدن شما برای مشخص شدن محل آراف و جلوگیری از اورلب کشیده شود. همچنین از ژل مخصوصی برای جلوگیری از تماس دستگاه با بدن برروی سطح پوست اعمال می گردد(عمدتا برای جلوگیری از سایش بدن). پس از انجام معمولا یک لوسین و یا یخ خنک کننده برروی سطح پوست قرار می دهند.
بسته به نوع دستگاه و شرایط بدنی شما پزشک به شما یک دوره درمان 8 تا10 جلسه ای خواهد داد که می تواند به صورت هفته ای و یا هفته در میان انجام گردد.

نتایج عمل:

درمان با کمک انرژی آراف یک تکنولوژی جدید و امیدوار کننده برای فرم دهی بدن، بدون نیاز به جراحی و همچنین کاهش سایز چربی و سلولیت می باشد. براساس تکنولوژی آراف، اکثر افراد تحت درمان باید حداقل بهبود در جوانسازی وقوام پوست خود را مشاهده کنند. همچنین با کمترین ریسک و دوران نقاهت در مقایسه با روش های جراحی، شاهد کاهش موقت سلولیت و سایز چربی خود(معمولا بين نيم تا يک و نيم سانت در هر جلسه) باشند.

آمادگی قبل از عمل:

این روش بسیار بی خطر و بدون درد بوده و برای برای گرفتن نتیجه بهتر موارد زیر توصیه می گردد.
پیش از انجام آراف صحبت با پزشک برای مشخص شدن میزان بهبودی بسیار مهم می باشد.
گرفتن عکس قبل و بعد از درمان برای مشاهده میزان تغییرات در طول درمان بسیار مهم می باشد.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *