ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی چیست؟


در این روش بیرون زدگی احشاء شکم در اثر افزایش چربی های درونی درمان می شود و اگر مشکلی در شل و آویختگی پوست باشد بهترین روش، روش ابدومینوپلاستی است.

ابدومینوپلاستی: جراحی چربی اضافه شکم
حتما برای شما نیز پیش آمده است که ورزش کردن و دراز و نشست رفتن باعث آب شدن چربی های شکمی نشود. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که چربی زیادی در شکم خود دارند و نمی‌توانند آن را با رژیم غذایی یا انجام تمرینات ورزشی آب کنند ، می‌توانید از فرایندی استفاده کنید که پزشکان به آن ابدومینوپلاستی می‌گویند. در این جراحی، چربی‌ها و پوست اضافی شکم برداشته می‌شود، عضلات موجود در دیواره شکمی سفت‌تر می‌شود و همین امر موجب می‌گردد شکمی صاف و یک دست داشته باشید. به خاطر داشته باشید که ابدومینوپلاستی با لیپوساکشن یکسان نیست. اگرچه می‌توانید برای بهبود شرایط خود لیپوساکشن را به همراه جراحی ابدومینوپلاستی انجام دهید. همانطور که می‌دانید ابدومینوپلاستی یک جراحی بزرگ است و اگر می خواهید از این شیوه برای آب کردن چربی‌های شکمی خود استفاده کنید باید قبل از هر کاری مواردی را در ذهن داشته باشید. در این مقاله همراه ما باشید تا حقایقی را در مورد ابدومینوپلاستی مورد بررسی قرار دهیم.

چه کسانی بهترین نامزد برای انجام ابدومینوپلاستی هستند؟
معمولا جراحی ابدومینوپلاستی برای مردان و زنانی که از سلامت جسمی خوبی برخوردار هستند مناسب خواهد بود. زنانی که بارداری‌های متعددی را تجربه کرده اند می توانند از این روش برای سفت تر کردن پوست شکم و کاهش چربی‌های آن استفاده کنند. همچنین جراحی ابدومینوپلاستی برای مردان و زنانی که زمانی چاق بوده اند و در حال حاضر رسوبات چربی اضافی دارند یا پوست اطراف شکمشان شل شده است می‌تواند گزینه خوبی باشد.

چه کسانی نباید از این شیوه استفاده کنند؟
اگر قصد بارداری دارید بهتر است جراحی ابدومینوپلاستی خود را تا زمانی که کودک به دنیا نیامده است به تعویق بیندازید. در طول جراحی، عضلات عمودی سفت می‌شوند و بارداری‌های اینده می‌تواند این عضلات را از هم جدا سازد. قصد دارید وزن زیادی کم کنید؟ پس جراحی ابدومینوپلاستی برای شما مناسب نخواهد بود. این جراحی باید آخرین گزینه ای باشد که به آن پناه می‌اورید. زمانی که همه راه‌های کم کردن چربی شکمی را امتحان می‌کنید و به هیچ نتیجه ای نمی‌رسید بهتر است به فکر این جراحی بیفتید. این فرآیند نباید به عنوان جایگزینی برای کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد. همچنین باید ظاهر زخم‌هایی که بعد از جراحی ایجاد می‌شود را مدنظر داشته باشید. بهتر است در مورد زخم‌ها و مدت زمان ماندگاری آن با پزشک صحبت کنید.

چگونه خود را برای جراحی ابدومینوپلاستی آماده کنیم؟
خوب اولین مرحله ای که پیش روی شما قرار دارد انتخاب جراح مناسب و مشورت گرفتن از اوست. در این جلسه، بهتر است در مورد اهداف و گزینه های زیر با پزشک صحبت کنید:

ابدومینوپلاستی کامل: در این نوع جراحی، جراح سعی می‌کند شکم شما را از استخوان لگن خاصره تا استخوان لگن خاصره ببرد و سپس پوست، بافت و عضلات را شکل ببخشد. ممکن است به مدت چند روز به لوله تخلیه نیاز داشته باشید.

ابدومینوپلاستی جزئی: این نوع جراحی اغلب بر روی افرادی انجام می‌شود که رسوبات چربی در آن‌ها زیر ناف واقع شده است. در طول این فرایند،جراح ناف را حرکت نمی‌دهد و انجام آن دو یا چند ساعت به طول می‌انجامد.

اگر سیگاری هستید ممکن است پزشک از شما بخواهد سیگار کشیدن را حداقل به مدت دو هفته قبل از جراحی و دو هفته بعد از جراحی ترک کنید. ترک سیگار در این شرایط کافی نیست. باید به طور کامل سیگار کشیدن را متوقف کنید زیرا اینکار باعث می‌شود عوارض شدیدتری بعد از جراحی ایجاد شود و فرآیند درمان کندتر شود. قبل از جراحی از رژیم‌های خودسرانه استفاده نکنید. وعده غذایی کامل و متعادل مصرف نمایید. داشتن یک رژیم غذایی سالم به شما کمک می‌کند بهبودی خوبی داشته باشید. در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید به پزشک خود اطلاع دهید. مواردی همچون داروهای تجویز شده، داروهای گیاهی و سایر مکمل‌ها باید به پزشک گفته شوند. ممکن است پزشک از شما بخواهد به مدت چند روز مصرف داروهای خاصی را متوقف کنید. قبل از انجام جراحی، منزل خود را آماده کنید. شما به موارد زیر نیاز خواهید داشت:
بسته‌های یخ
لباس راحت و شل
وازلین
صندلی مخصوص حمام
بعد از جراحی باید فردی را داشته باشید که شما را تا منزل همراهی کند. اگر تنها زندگی می‌کنید، بهتر است از دوستان خود بخواهید حداقل شب اول پیش شما باشند. برای این جراحی برنامه ریزی داشته باشید.

جراحی ابدومینوپلاستی چگونه انجام می‌شود؟
این جراحی ممکن است یک یا پنج ساعت طول بکشد. ممکن است شب در بیمارستان بمانید. این موضوع به شرایط شما بستگی دارد. بیهوشی عمومی خواهید داشت و همین امر باعث می‌شود در طول جراحی خواب باشید.

عوارض جانبی احتمالی:
ممکن است چند روز بعد از جراحی تورم و درد را در بدن خود احساس کنید. پزشک داروهایی را برای این شرایط تجویز می‌کند و نحوه مدیریت درد را توضیح می‌دهد. ممکن است به مدت چند هفته یا ماه درد داشته باشید. همچنین مواردی همچون کرختی، کبودی و خستگی در طول این مدت را ممکن است تجربه کنید. همانند سایر جراحی‌ها، این جراحی نیز ممکن است خطراتی در پی داشته باشد. عوارض جانبی اگرچه نادر است اما می تواند در برگیرنده عفونت، خونریزی زیر پوست یا لخته‌های خونی باشد. اگر جریان خون شما ضعیف باشد، مبتلا به دیابت یا بیماری‌های قلبی، ریوی یا نارسایی کبدی باشید ممکن است عوارضی بعد از جراحی تجربه نمایید. همچنین ممکن است فرایند بهبود و درمان به درستی پیش نرود. همین امر موجب می‌شود زخم بیشتری بر روی بدن بماند. اگر فرایند بهبود و درمان به کندی پیش رفت ممکن است به جراحی دوم نیاز داشته باشید. این جراحی زخم‌هایی را بر روی بدن بر جای می‌گذارد. اگرچه چنین زخم‌هایی در بیشتر موارد ناپدید می‌شود اما در برخی از موارد هرگز به طور کامل درمان نمی‌شود. جراح شما کرم‌ها یا پمادهای خاصی را تجویز می‌کند که می‌تواند به بهبود زخم کمک فراوانی بکند.

مراقبت بعد از جراحی:
جراحی ابدومینوپلاستی چه کامل باشد و چه جزئی به بخیه زدن و بانداژ نیاز خواهد داشت. باید تمامی دستورالعمل‌های جراح برای بانداژ را دنبال کنید. بانداژ برای بهبود و درمان کمک فراوانی خواهد کرد. جراح از شما می خواهد به هنگام نشستن یا دراز کشیدن موقعیت مناسبی را انتخاب کنید. همچنین حداقل برای۶ هفته باید از انجام فعالیت‌های شدید خودداری کنید. ممکن است یک یا چند ماه بعد از جراحی به استراحت نیاز داشته باشید. پزشک توصیه‌های مفیدی در این مورد ارائه خواهد کرد.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *