روش های مختلف بیرون کشیدن چربی شکم

روش های مختلف بیرون کشیدن چربی شکم

امروزه به دلیل فراگیر شده معضل چاقی و افزایش وزن راه های زیادی برای کاهش وزن و رسیدن به اندام مطلوب بکار می رود. کاهش حجم چربی های موضعی با روش هایی مثل لیزر لیپولیز مزوتراپی, کاویتیشن, کرایولیپولیز, RF و …انجام می شود که با این روش ها و طی جلسات متعدد فرد میتواند بصورت محدودی تقییر سایز بدهد، اما همچنان لیپوساکشن موثرترین گزینه به تنهایی یا در ترکیب با روش های دیگر برای رفع چاقی موضعی می باشد.

کشیدن چربی (لیپوساکشن)

تقریبا دو دهه است که جراحی لیپوساکشن به عنوان روشی جهت رفع و کشیدن چربی های موضعی و چربی های شکم بکار می رود. هر سال دهها هزار مورد از این جراحی در سرتاسر دنیا انجام می شود. روش های انجام آن و لوازم و دستگاههای بکار گرفته در این عمل در طی سالها پیشرفت زیادی کرده است و بنظر میرسد که لیزر لیپولیز آخرین پیشرفت در حال حاضر باشد. ولی همیشه یک اصل اساسی در مورد لیپوساکشن وجود دارد که مورد قبول همه جراحان است که لیپو ساکشن روشی جهت کاهش وزن نمی باشد.

لیپوساکشن روشی برای برداشتن چربی مازاد از نقاط مختلف بدن مانند شکم، باسن، ران، بازو، گردن و چانه و زیر چانه است، لیپوساکشن یا کشیدن چربی برای شکم‌های چاقی که افتاده نیستند و برجستگی‌های کناره پا، ثمربخش است.

لیپوساکشن یا بیرون کشیدن چربی‌ شکم و یا سایر قسمتها یکی از پرطرفدارترین جراحی‌ها در جهان است. جراحان می‌توانند به کمک این لیپوساکشن یا کشیدن چربی های اضافی، چربی‌های زیر پوست بدن را بیرون بکشند.

با این تعریف مشخص است که لیپوساکشن برای افرادی که در نقاط خاصی از بدنشان، تراکم چربی دارند اما با این وجود، وزن‌شان خیلی بالاتر از حد طبیعی نیست مناسب است و به‌هیچ وجه لیپوساکشن یا کشیدن چربی، شیوه‌ مناسبی برای کاهش وزن نیست.

ابدومینوپلاستی یا کشیدن چربی شکم

در عمل جراحی ابدومینوپلاستی (کشیدن چربی شکم) برشی در قسمت تحتانی شکم (مثل برش سزارین ولی طویل تر از آن) روی پوست شکم داده میشود و تمام پوست و چربی جدار شکم در پایین ناف برداشته شده و ناف طبیعی بیمار حفظ می شود تا بعدا از سوراخ جدیدی در پوست خارج شود سپس پوست باقی مانده شکم در بالاتر از ناف تا حدودی از عضلات جدار شکم جدا می شود تا اجازه دهد که پوست باقی مانده را بتوانیم به اندازه کافی بکشیم تا بتوانیم آن را به لبه پایینی برش شکم متصل کنیم. در طی این عمل چنانچه عضلات جدار شکم بخصوص در خط وسط در بالا و پایین ناف شل شده باشد (این وضعیت بیشتر در خانم هایی شایع است یک یا چند بار حاملگی داشته اند) ترمیم می شود.

لیپوساکشن یا لیپولیزر روشی برای کشیدن چربی شکم

در این روش مقدار معینی از سرم حاوی ترکیبات خاص (محلول تاموسنت) را به داخل چربی های زیر پوست تزریق وسپس مایع و چربی را با استفاده از لوله های مخصوصی با ایجاد سوراخهای کوچک در پوست خارج میکنیم. مقدار این مایع تزریقی بر اساس وزن فرد و وضعیت سلامتی او برای هر کسی متفاوت است و مقدار چربی خارج شده هم به مقدار مایع تزریق شده بستگی دارد و حتی در بهترین شرایط هم نمیتوان بیشتر از چند لیتر چربی در یک جلسه خارج کرد.

پس در افراد با چربی ضخیم دور شکم و پهلو ممکن است بیش از یک جلسه نیاز باشد. این روش برای افرادی مناسب است که شکم آنها چاق است ولی پوست اضافه و افتادگی شکم ندارند و یا در حد جزئی است و کیفیت پوست آنها خوب است و ترک پوست کمی دارند. اینها اکثرا خانمهای جوانی هستند که حاملگی نداشته اند و یا آقایانی که از چاقی شکم و پهلو رنج می برند. همچنین افرادی که تمایلی به جراحی وسیع ندارند و اصلاح افتادگی شکم مد نظرشان نیست و فقط میخواهند چاقی شکمشان برطرف شود از این روش سود می برند.

ترکیب دو روش لیپوساکشن و لیپولیزر برای کشیدن چربی شکم

در افرادی که چاقی موضعی در بالای شکم و پهلوها دارند و هم قسمت پایین شکمشان افتاده است با ترکیب دو روش بالا می توان به نتایج مطلوبی دست یافت .

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *