می خواهید لاغر شوید؟ قبل از غذا آب بنوشید

می خواهید لاغر شوید؟ قبل از غذا آب بنوشید


یکی از راه هایی که می تواند در کاهش وزن و جلوگیری از چاقی موثر باشد نوشیدن آب است، همین نکته ی ساده ای که می تواند نقش بسیار مهمی در از دست دادن وزن اضافی و کاهش چربی ها داشته باشد.

گروهی از زنان و مردان ۵۵ تا ۷۵ ساله چاق و دچار اضافه‌وزن را به ۲ گروه تقسیم کردند. به یک گروه گفته شد تا رژیم کم‌چرب و کم‌کالری را رعایت کنند و به گروه دیگر گفته شد تا همان رژیم را رعایت کنند اما قبل از صبحانه، ناهار و شام ۲ لیوان آب بخورند.

بعد از ۱۲ هفته، افرادی که قبل از وعده غذایی آب نوشیده بودند، ۷ کیلو وزن از دست دادند، در حالی که افرادی که هیچ آبی قبل از غذا مصرف نکرده بودند، ۵ کیلو یعنی نزدیک ۳۰ درصد کمتر وزن از دست دادند. به گفته محققان، وقتی افراد قبل از وعده غذایی آب مصرف می‌کنند بین ۷۵ تا ۹۵ کالری کمتر دریافت می‌کنند.

گرفتن رژیم جهت کاهش وزن برای بسیاری از افراد چاق و دچار اضافه‌وزن مشکل است اما نتایج بررسی‌ها نشان داده است افرادی که به نوشیدن آب قبل از وعده‌های غذایی مصر هستند نه تنها از وزن خود می‌کاهند بلکه این کاهش وزن به صورت ۶۸۰ گرم به طور متوسط ادامه خواهد داشت.

به گفته محققان مرکز تغذیه دانشگاه کارولینا، افرادی که مقدار بیشتری آب مصرف می‌کنند نوشیدنی‌های شیرین کمتر مصرف کرده و بیشتر میوه و سبزی که کالری کمتری هم دارند، مصرف می‌کنند.

چگونه نوشیدن آب باعث لاغری می شود؟

1- غذا را هضم می کند.

۲- متابولیسم بدن را افزایش می دهد،

۳- وزن آب بدن را کم می کند. هر چقدر کمتر آب بنوشید، بدن آب بیشتری در خودش نگه می داردبنوشد

وزن بدن بر اساس میزان آبی که می نوشید، تنظیم می شود. لذا هر چقدر آب بیشتری بنوشید، وزن بدن کمتر خواهد شد.

۴- با نوشیدن آب کافی، نیازی به نوشابه های گازدار نخواهید داشت.

۵- گرسنگی را فرو می نشاند. هر چقدر بیشتر آب بنوشید، کمتر غذا خواهید خورد. لذا سعی کنید ۱۵ دقیقه قبل از خوردن غذا، یک لیوان آب بنوشید.

۶- خیلی وقت ها هنگام احساس گرسنگی، در حقیقت بدن شما تشنه است و نیاز به آب دارد، نه غذا.

۸- میوه ها، منبع خوبی برای تامین آب هستند.

۷- با نوشیدن آب، کبد کار خود را به بهترین نحو انجام می دهد.

9- از سرما خوردگی و تب جلوگیری می کند.

10- سردرد را بهبود بخشد و تمرکز ذهنی شما را افزایش دهد.

11- پوست شما را از جوش ها پاک می کند.

* نوشیدن آب به تنهایی نمی تواند باعث کاهش وزن شود، بلکه عوامل دیگری هم در این کار موثرند که شامل ورزش کردن، رعایت اعتدال در خوردن غذاها (عادات غذایی سالم) و داشتن صبر و حوصله است.

* اثرات مصرف آب در خانم ها و آقایان متفاوت است. نوشیدن آب در آقایان میزان متابولیسم بدن را سریعا افزایش می دهد و در خانم ها ذخایر قندی (کربوهیدرات ها) را سریع تر می شکند.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *