آشنایی با سابسیژن و مزایا و معایب آن

آشنایی با سابسیژن و مزایا و معایب آن

آشنایی با سابسیژن و مزایا و معایب آن
مزایای سابسیژن :

سابسیژن می تواند بسیاری از مشکلات و معضلات پوستی را درمان کند و باعث تولید کلاژن و الاستین در زیر پوست شود .با تولید کلاژن و الاستین فرم پوست تغییر کرده و ساختار آن وارد شوک خواهد شد، ترمیم زخم های پوست و البته بهبود ظاهر چین و چروک های ناشی از بالا رفتن سن و یا موروثی از نتایج تولید این هورمون بسیار مفید خواهد بود .
سابسیژن یک روش جراحی ایمن، ساده، سریع و با نتایج بسیار موثر برای از بین بردن انواع مختلف اسکار است. اسکارهای باقی مانده از آکنه، اسکار ناشی از چین و چروک‌ها یا سلولیت همگی به خوبی توسط جراحی سابسیژن درمان می‌شوند.
بیشتر افراد که از آکنه های عمیق پوست برخوردار هستند می توانند از این روش برای زیبایی پوست استفده نمایند، زیرا سابسیژن عمق این اسکارها را کاهش داده و قرمزی و التهاب آنها را از بین می برد، معمولا با یک یا دو جلسه درمان با این روش نتایج ایده آل و مناسبی را می توان دریافت کرد.
عوارض سابسیژن :

بریدن بافت فیبروتیک در مواردی ممکن است ایجاد خونریزی کند. در ضمن در این روش باید پوست را مدام به‌ صورت موضعی بیحس کرد زیرا این عمل کمی درد دارد. از سوی دیگر اگر از روش قدیمی برای انجام سابسیژن استفاده شود،ممکن است سوراخ کردن‌های مکرر پوست با سوزن‌های نوکور باعث به‌ جا گذاشتن جوشگاه‌های خطی در بسیاری از موارد شود که ظاهر خوشایندی ندارد و مشکلی به مشکلات بیمار اضافه می‌کند. بنابراین استفاده از روش قدیمی با توجه به معایبی که دارد، ایده‌آل به نظر نمی‌رسد. از حدود ۳ سال پیش، اصلاحاتی در روش‌های سابسیژن صورت گرفت که پاسخدهی‌ ابن روش را خوب کرد.
از عوارض روش جدید (استفاده از کانولا) درد و تورم در موضع می باشد که با استفاده از کمپرس سرد و مسکن قابل کنترل است. عارضه دیگر کبودی در محل است که عدم مصرف آسپرین، ایندومتاسین، وارفارین یا سایر داروهای ضد انعقاد خون یک هفته قبل از درمان از بروز این عارضه جلوگیری می کند. همچنین در مواردی نادر ممکن است باعث ایجاد یک ندول از بافت همبند در موضع شود که با تزریق ماهانه آمپول تریامسینولون رقیق شده در موضع و آنتی بیوتیک داکسی سیکلین که خواص ضد التهابی دارد ، گره کوچک شده و از بین می رود. در مجموع سابسیژن روش مطمئن و کم عارضه ای است و استفاده از کانولا به کمتر شدن عوارض جانبی از قبیل کبودی و تورم کمک کرده و زمان بهبودی را کوتاه تر می کند.
اقدامات و مراقبت های لازم قبل از انجام سابسیژن :

• شب قبل از سابسیژن حمام کنید..
• روز عمل ناشتا نباشید و غذا میل کنید.
• در صورت بارداری و یا شیردهی به پزشک اطلاع دهید
• قبل از مراجعه به مطب صورت را با آب و صابون بشویید.
• قبل از مراجعه به اتاق عمل، مسکن یا آرامبخش مصرف کنید.
• بیماران مبتال به آکنه فعال (جوش) نیاز به درمان موفق آکنه قبل از انجام سابسیژن دارند.
• در صورت ابتلا به بیماری های عفونی مانند هپاتیت، ایدز و … به پزشک معالج اطلاع دهید.
• در صورت مصرف هر گونه دارو و یا داشتن اعتیاد به مواد مخدر یا الکل به پزشک اطلاع دهید.
• اگر جزء بیماران دیالیزی، پیوندی و یا بیماران مبتلا به بیماری های خاص می باشید به پزشک اطلاع دهید.
• در صورت مصرف وارفارین، هپارین و آسپیرین، یک هفته قبل از سابسیژن پس از مشورت با پزشک مربوطه دارو را قطع کنید.
• در بیماران با سابقه تبخال، قرص آسیکلوویر به صورت پیشگیرانه تجویز می شود و مصرف قرص آسیکلوویر تا بهبود ضایعات ادامه می یابد.
• در صورت ابتلا به دیابت، فشار خون، بیماریهای خاص یا مزمن داروهای خود را پس از مشورت با پزشک معالج طبق روال قبل مصرف نمایید. .
مراقبت های بعد از عمل سابسیژن :

بعد از عمل ناحیه سوراخ شده بخیه نمی شود چرا که پوست برش داده نشده و فقط یک سوراخ کوچک ایجاد شده است و محل سوراخ بطور طبیعی ترمیم می شود یک پانسمان فشاری در موضع انجام شده و آنتی بیوتیک برای پیشگیری از عفونت تجویز می شود. ورزش های سنگین و استحمام با آب داغ تا ۴٨ ساعت مجاز نمی باشد.
بعد از سابسیژن بیمار باید به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت از تماس ۲ سوراخ ایجاد شده در طرفین صورت با آب جلوگیری کند و روی آنها پماد آنتی بیوتیک بزند؛ نیازی به ضدآفتاب نیست. کبودی بعد از عمل طبیعی است که در مدت ۸ الی ۱۰ روز بهبود می یابد. گاهی بعد از انجام جراحی سابسیژن بازهم اسکارها دیده می شوند و آن هم به دلیل نیاز به ۲ الی ۳ جلسه در این دوره درمان جای جوش است.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *