آماده سازی برای لیزر پوست

آماده سازی برای لیزر پوست

لیزر پوست با دقت و ظرافت پوست را لایه‌لایه برمی‌دارد. سلول پوست جدیدی که در دوران بهبود ایجاد می‌شود به سطح پوست ظاهری جوان‌تر و محکم‌تر می‌دهد. این عمل به تنهایی یا با حضور جراح زیبایی صورت انجام می‌شود.

آماده‌سازی برای لیزر پوست
برای اینکه مشخص شود که شما برای لیزر پوست مناسب هستید ابتدا با جراح پلاستیک یا متخصص پوست مشورت کنید.
اگر اطراف دهان تب‌خال می‌زنید، پزشک را در جریان گذارید. لیزر پوست جوش را در افراد مستعد تحریک می‌کند.
اگر تصمیم گرفته‌اید که لیزر پوست انجام دهید، پزشک از شما می‌خواهد که از 10 روز قبل از جراحی هیچ دارو یا مکملی، مانند آسپرین، ایبوپروفن یا ویتامین ای، مصرف نکنید زیرا بر انعقاد خون تأثیر می‌گذارد.
اگر سیگار می‌کشید، دو هفته قبل و بعد از عمل دست از سیگار کشیدن بردارید. سیگار کشیدن دورۀ بهبود را طولانی‌تر می‌کند.
پزشک ممکن است قبل از هر چیز داروی آنتی‌بیوتیک تجویز کند تا از عفونت باکتریایی پیشگیری کند و اگر تب‌خال می‌زنید، داروی ضدویروس به شما توصیه می‌کند.

هنگام عمل و بعد از عمل لیزر پوست
لیزر پوست توسط جراح پلاستیک یا متخصص پوست انجام می‌شود. این عمل سرپایی است و نیازی به بستری شدن ندارد.
پزشک چروک‌های اطراف چشم، دهان یا پیشانی را به طور جداگانه یا تمام صورت را درمان می‌کند. برای نواحی کوچک، پزشک از بی‌حسی موضعی یا داروی بی‌حس‌کننده استفاده می‌کند. اگر تمام صورت شما نیاز به درمان داشت، بیهوشی عمومی به کار می‌رود.
درمان بخشی از صورت 30 تا 45 دقیقه طول می‌کشد و برای کل صورت دو ساعت زمان لازم است.
پس از عمل لیزر، پزشک نواحی درمان‌شده را باندپیچی می‌کند. پس از 24 ساعت باید منطقۀ درمان‌شده را 4 تا 5 بار در روز تمیز کنید و برای پیشگیری از ایجاد زخم یا دلمه، پمادی مانند وازلین را استعمال کنید.

تورم بعد از انجام لیزر طبیعی است. پزشک برای درمان تورم دور چشم استروئید تجویز می‌کند.
هنگام خوابیدن در شب استفاده از بالش اضافی تورم را کاهش می‌دهد.
ممکن است 12 تا 72 ساعت پس از لیزر احساس خارش یا گزش داشته باشید. 5 تا 7 روز پس از لیزر، پوست شما خشک و کنده می‌شود.
دورۀ درمان، برحسب مشکلی که درمان شده است، معمولاً 10 تا 21 روز طول می‌کشد. وقتی پوست بهبود پیدا می‌کند می‌توانید از مواد آرایشی بدون چربی برای کاهش قرمزی استفاده کنید. این قرمزی معمولاً 2 تا 3 ماه بعد از بین می‌رود.

شما احتمالاً توجه کرده‌اید که پوست شما بعد از عمل روشن‌تر می‌شود. بعد از عمل، استفاده از کرم ضدآفتاب طیف وسیع که پوست شما را در برابر اشعۀ فرابنفش A و B محافظت کند اهمیت دارد. هنگام انتخاب ضدآفتاب، به دنبال فرمولی باشید که مخصوص صورت باشد و عامل محافظ خورشید یا SPF در آن 50 و بالاتر باشد.
مرطوب نگه داشتن پوست جدید نیز مهم است. اگر از محصولات رتین آ یا اسیدگلیکولیک استفاده می‌کنید، باید مصرف دوبارۀ آنها را بعد از 6 هفته پس از عمل یا زمانی که پزشک تأیید کرد از سر گیرید.

مزایا و خطرات لیزر پوست
با اینکه لیزر پوست یک پوست کاملاً بی‌نقص ایجاد نمی‌کند اما ظاهر پوست را می‌تواند بهبود ببخشد. خطرات احتمالی این عمل عبارت‌اند از:

سوزش یا آسیب‌های دیگر بر اثر گرمای لیزر
زخم
تغییر در رنگدانه‌های پوست، شامل نواحی تیره‌تر یا روشن‌تر پوست
فعال شدن مجدد هرپس تب‌خال
عفونت باکتریایی

هزینۀ لیزر پوست
هزینۀ لیزر بر حسب ناحیه‌ای که قرار است لیزر شود متغیر است. از آنجا که لیزر پوست یک جراحی زیبایی در نظر گرفته می‌شود، بیشتر شرکت‌های بیمه هزینۀ آن را پوشش نمی‌دهند. اگر این عمل برای ترمیم زخم یا غدد پیش‌سرطانی پوست باشد، موردی استثناء است که شامل بیمه می‌شود. قبل از انجام عمل، با پزشک و شرکت بیمه در مورد هزینه‌هایی که شما باید بپردازید و مبلغی که بیمه می‌پردازد صحبت کنید. بیشتر پزشکان گزینه‌های تأمین مالی را پیشنهاد می‌کنند.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *