تاثیرات ماسک انجیر بر روی پوست

تاثیرات ماسک انجیر بر روی پوست

تاثیرات ماسک انجیر بر روی پوست

اثرگذاری بی نظیر انجیر برای پوست و زیبایی

تاثیرات ماسک انجیر بر روی پوست: ماسک انجیر خاصیت های تغذیه کننده و بازسازی کننده و آبرسان برای پوست دارد و می تواند از تاثیرات پیری زودرس جلوگیری نموده و موجب شادابی و طراوت پوست شود.

خواص ماسک انجیر برای پوست

ماسک انجیر برای صورت یکی از ماسک های مناسب و تغذیه کننده پوست. انجیر دارای آنتی اکسیدان های قوی مانند ویتامین C، ویتامین های گروه B، ویتامین K، منیزیم و پتاسیم و کلسیم است.

کلسیم موجود در ماسک انجیر برای صورت به بازسازی سلولها کمک نموده و نقش مهمی در بهترشدن بافت پوست، خارش ، پوسته پوسته شدن ایفا کرده و مانع از پیری زودرس می شود.

منیزیم با خنثی کردن استرس اکسیداتیو که به دلیل رادیکالهای آزاد در پوست تشکیل شده، منجر به شاداب و جوان نگه داشتن پوست می شود.

پتاسیم پوست را آبرسانی نموده و موجب شده خشکی، پوسته پوسته شدن و پژمردگی پوست از بین برود.

ویتامین های گروه B و ویتامین C، با خنثی کردن تاثیر رادیکال های آزاد در پوست از تشکیل شدن چین و چروک زودرش جلوگیری می کند و از خطوط کوچک روی پوست خلاص شوید . ویتامین ث به تنفس مناسب تر پوست کمک کرده و لک های پوستی را روشن تر می کند.

ویتامین K، حلقه های تیره دور چشم را روشن تر می کند و زخم های ایجاد شده از آکنه و جراحی را بهتر می کند.

طرز تهیه ماسک انجیر برای پوست صورت

ماسک انجیر امکان دارد آلرژی زا باشد همچنین اگر برای اولین بار است که از آن مصرف می کنید میزانی از ماسک انجیر را روی بخش داخلی بازو قرار داده 20 دقیقه بماند و اگر پوستتان واکنش ندارد ، برای صورت به غیر از دور چشم استفاده کنید.

برای استفاده از خواص ماسک انجیر برای پوست، با دقت به نوع پوستتان که چرب باشد یا خشک میتوانید از ماسک انجیر هفته ای 1 دفعه تا ماهی 2 دفعه مصرف نمایید.

تاثیرات ماسک انجیر بر روی پوست
تاثیرات ماسک انجیر بر روی پوست

• ماسک انجیر و عسل برای پوست خشک

ماسک انجیر برای پوست صورت به صورت تنها می تواند به حفظ رطوبت پوست کمک کند . اما ماسک انجیر و عسل می تواند رطوبت رسان مناسب تری برای پوست باشد. این ماسک میتواند پوست هایی که دچار پوسته پوسته شود یا منجر به خارش شده را بهتر کند و عسل با داشتن قابلیت آبرسانی پوست ، پوست شما را روشن تر می کند.

3 عدد انجیر ریز را در میکسر له کرده و 2 قاشق چایخوری عسل به داخل آن بریزید و به مدت 20 دقیقه روی صورت و گردن گذاشته و بعد با آب ولرم بشویید.

• ماسک انجیر و ماست روشن کننده

3 عدد انجیر تازه را له کنید و با 2 قاشق ماست ساده ترکیب کرده و این ماسک را روی صورت و گردن مالیده و با نوک انگشتان به مدت 5 دقیقه روی صورت ماساژ دهید . 15 دقیقه صبر کنید و بعد صورت را با آب ولرم بشویید.

ماست یکی از مواد مناسب برای پوست است که ویژگی سفید کننده و لایه بردار دارد و لک های صورت را کم رنگ می کند.

• ماسک انجیر برای پوست های چرب

2 عدد انجیر رسیده را له کنید و با 1 قاشق غذاخوری ماست و عسل مخلوط نمایید و اجازه دهید 20 دقیقه روی صورت بماند. خواص ضد باکتریایی همراه با خواص لایه بردار پوست عسل موجب می شود این ماسک ضد جوش و آکنه هم باشد.

• ماسک انجیر و ماست سویا برای درخشان کردن صورت

2 عدد انجیر را له کرده با 1 قاشق غذاخوری ماست سویا وعسل ترکیب نموده و 20 دقیقه روی صورت قرار گیرد تا منافذ باز پوست بسته شده و رنگ صورت شفاف و درخشان شود.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *