تزریق چربی و مزایا

تزریق چربی و مزایا

هنگامی صورت یک فرد شروع به کاهش حجم و افتادگی می‌کند، چند گزینه برای رفع آن وجود دارد که برخی از آن‌ها تهاجمی‌تر و گسترده‌تر از دیگران است. برخی از مردم جراحی کشیدن صورت (لیفتینگ صورت با جراحی پلاستیک) را انتخاب می‌کنند. در طی جراحی کشیدن صورت، بافت دوباره به جایگاه اصلی خود منتقل شده و پوست اضافی برداشته می‌شود. افرادی که یک روش کمتر تهاجمی را ترجیح می‌دهند ممکن است لیپوتر انسفر یا تزریق چربی برای آن‌ها گزینه بهتری باشد.
از دست دادن حجم صورت یکی از قابل توجه‌ترین اثرات پیری است پرکننده‌ها یا فیلرها یک راه برای اصلاح این مشکل هستند.
چربی در روش لیپوتر انسفر Lipotransfer از قسمت شکم (حوالی ناف) گرفته می‌شود. سپس این چربی با PRP ترکیب شده و سپس به منطقه‌ای که حجم بیشتری مورد نیاز است تزریق می‌گردد.
در این روش از چربی خود بدن برای پر کردن مناطق تحلیل رفته استفاده می شود. از این تکنیک همچنین می‌توان برای افزایش حجم سینه‌ها و باسن استفاده کرد.
تزریق چربی یا Lipotransfer را می‌توان هم در بیماران مرد و هم زن استفاده نمود. هر شخص که تمایل به اضافه کردن حجم به قسمت‌های فرورفته بدن ناشی از پیری و یا جراحت است در می‌یابد که تزریق چربی به یک راه بسیار خوب برای انجام این کار تبدیل شده است این روش به جز افراد زیر ۱۸ سال برای هر سنی مناسب است.
معایت تزریق چربی
عوارض تزریق چربی حداقل است از جمله کبودی و تورم می باشد که گذرا است.
مراقبت‌های بعد از تزریق چربی
به فرد توصیه می‌شود که از وارد کردن فشار زیاد به محل تزریق جهت جلوگیری از جا به جایی چربی تزریق شده به مدت ۷ تا ۱۰ روز خودداری کند.
برای کاهش تورم و نیز تسریع بهبود آن در ۳ روز اول بعد از تزریق ازکیسه آب یخ آزادانه در آن نواحی از صورت که تزریق چربی انجام شده استفاده کنید.
جهت کاهش ورم بهتر است در چند روز اول بعد از تزریق چربی‌، هنگام خوابیدن زیرسرتان بلند باشد (حالت نیمه نشسته یا زاویه ۴۵ درجه ) و در صورتی که مزاحمتی برای خوابتان ایجاد نکند، بهتراست به مدت یک هفته در این حالت بخوابید.
برای کاهش ورم صورت، استفاده از نمک باید محدود شود.
در طی دوره استراحت و نقاهت خود درمنزل، از انجام فعالیت‌هایی نظیر نظافت و باغبانی که نیاز به خم شدن یا وارد کردن فشار دارند خودداری کنید، زیرا این می‌تواند باعث تشدید ورم صورت و طولانی‌تر شدن آن شود.
از انجام وزرش شدید به مدت یک هفته باید خودداری شود در صورتی که عادت به ورزش کردن منظم دارید، بعد از چند روز می‌توانید وزرش‌های سبک‌تری (به شرط آن که موجب افزایش تورم صورت نشود) انجام دهید.
در صورت لزوم ۲۴ ساعت بعد از تزریق چربی، آرایش کردن مانعی ندارد.
اگرچه عفونت نادر است آنتی بیوتیک خوراکی (نظیر سفالکسین) قبل و بعد از عمل تجویز می‌شود (از شب قبل از عمل تا ۷ روز بعد از تزریق) معمولاً برای کنترلِ درد نیازی به داروی مخدر نیست و استفاده از استامینوفن کافی خواهد بود.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *