تزریق ژل زیر چشم چگونه انجام می شود؟

تزریق ژل زیر چشم چگونه انجام می شود؟

فیلر حاوی اسید هیالورونیک در انژکتورهای استریل و آماده، نگهداری می شود. در صورت لزوم، دکتر زیبایی فیلر را در نقاط مورد نیاز و در مقادیر مناسب اعمال می کند. فیلر در زیر بافت ها و روی استخوان تزریق می شود. فیلر را باید به صورت یکنواخت تزریق کرد. متخصص پوست بعد از تزریق شروع به ماساژ دادن دور چشم می کند.


آیا هنگام تزریق فیلر زیر چشم، دردی احساس می شود؟

تزریق دور چشم با استفاده از یک انژکتور ظریف توسط جراح پلاستیک یا متخصص زیبایی انجام می شود. برای کاهش درد، قبل از تزریق به محل مورد نظر، کرم بی حسی اعمال می شود. تغییر بلافاصله پس از تزریق فیلر، دیده خواهد شد، اما نتیجه ی دقیق معمولا بعد از یک هفته به دست می آید.

آیا تزریق فیلر به زیر چشم عوارض جانبی دارد؟

اگر تزریق توسط متخصص پوست، تحت شرایط استریل انجام شود، عوارض جانبی وجود نخواهد داشت. پس از درمان ممکن است در محل تزریق کبودی خفیف و قرمزی دیده شود. با استفاده از کمپرس یخ، عوارض تزریق فیلر زیر چشم به شدت کاهش می یابد. ممکن است علائم آلرژیک به ندرت در برخی از افراد مشاهده شود، در این مورد، متخصص شما با تمام کردن تزریق، اقدامات لازم را انجام می دهد. زیر چشم ، یکی از حساس ترین قسمت ها برای تزریق است. زیرا منطقه ای است که تمایل به احتباس آب و تورم دارد. بنابراین، دراین قسمت نباید بیش از حد فیلر تزریق شود. یک متخصص باتجربه، مقدار مناسب را می داند.

ماندگاری نتایج تزریق فیلر زیر چشم چقدر است؟

تزریق زیر چشم یک روش ماندگار و دائمی نیست. اما زمانی که تزریق تکرار شود، نتایج ماندگارتر خواهد بود. با توجه به شرایط هر فرد، ماندگاری نتایج تزریق از ۱ماه تا ۳ سال متغیر خواهد بود. در پایان این دوره، تزریق باید تکرار شود.

بافتهای زیرجلدی که پوست ما را جوان نشان می دهند، معمولا با افزایش سن و شروع پیدایش چین و چروک صورت در اطراف خط لبخند، و قسمت هایی که حرکت عضلانی رخ می دهد، آسیب می بینند. این حالت ممکن است ژنتیکی باشد اما در هر حال نشانه ای از پیری است. با تزریق فیلرهایی مانند Restylane، Juvederm یا Radiesse، به بافت های نرم می توان چین و چروک های صورت را حذف و یا کاهش داد. فیلرهایی مانند Juvederm یا Restylane را می توان به تنهایی یا همراه با روش هایی مانند لیزر و لیفت صورت استفاده کرد. تزریق فیلر می تواند به درمان چین و چروک های عمیق صورت، گونه ها، حلقه های سیاه و گودی دور چشم کمک کند.

جذب مواد فیلر زیر چشم، مانند هیالورونیک اسید بسیار آهسته است و در صورت لزوم می توان این تزریق را تکرار کرد.

از کدام مواد برای تزریق استفاده می شود؟

شایع ترین فیلر مورد استفاده برای زیر چشم از ماده ای به نام اسید هیالورونیک ساخته شده است. اسید هیالورونیک متشکل از زنجیرهای قندی متقاطع است که یک قوام ژل مانند ایجاد می کند. هیالورونیک اسید به طور طبیعی می تواند در پوست، چشم و مفاصل بدن یافت می شود. یکی از مزایای ژل اسید هیالورونیک، برگشت پذیری آنهاست.

نکاتی که قبل از تزریق باید رعایت کرد

چند روز قبل از تزریق از مصرف الکل و داروهایی مثل آسپرین و موترین که باعث رقیق شدن خون می شود خودداری کنید. تزریق زیر چشم بدون درد است و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد.

تغذیه: در هفته قبل از هر نوع تزریقی، پیروی از یک رژیم غذایی سالم، بسیار مفید است. تغذیه مناسب دوره بهبودی را سرعت می بخشد و خطر عفونت را به حداقل می رساند. مخصوصا خوردن میوه، سبزیجات و پروتئین های کم چرب مفید است.
داروها: قبل از تزریق، بیماران باید یک لیست از تمام داروهایی که مصرف می کنند تهیه کرده و در اختیار متخصص زیبایی خود قرار دهند. بعضی از داروها می توانند قبل یا بعد از تزریق، مشکلاتی را ایجاد کنند. متخصص زیبایی ممکن است، به طور موقت استفاده از داروهای بیمار را متوقف کند یا یک داروی جایگزین مناسب تر را پیشنهاد کند. مخصوصا بیماران نباید داروهایی مثل آسپرین که باعث رقیق شدن خون می شود، مصرف کنند.
سیگار کشیدن: مصرف سیگار میزان جریان خون را در کل بدن کاهش می دهد. از آنجا که اکسیژن نمی تواند به سرعت به محل تزریق برسد، ممکن است دوره بهبود در افراد سیگاری بیشتر باشد و خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد. باید حداقل دو هفته قبل از تزریق از سیگار استفاده نکنید.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *