تفاوت مزوتراپی و کربوکسی تراپی

تفاوت مزوتراپی و کربوکسی تراپی

هم مزوتراپی و هم کربوکسی تراپی از جمله درمان های تزریقی هستند که عموما با هدف زیبایی و افزایش کیفیت پوست و اعضای بدن مورد استفاده قرار می گیرند.
اما لازم است بدانید که این تکینک ها تفاوت عمده ای با هم داشته و اثرات و دلیل استفاده از هر روش منحصر به فرد است. در این مقاله تفاوت مزوتراپی و کربوکسی تراپی را بررسی می کنیم.

مزوتراپی :

عبارت مزوتراپی از دو بخش تشکیل شده است : مزو = میان، تراپیا = درمان پزشکی. این روش نوعی درمان اثربخش به گونه ای غیر از جراحی است که طی این تکنیک پزشک متخصص داروهای مفید را به نواحی مد نظر تزریق می کند. در این روش ها داروهای مورد استفاده اکثرا حاوی ماده های هومیوپاتی، ویتامین ها، مواد لازم برای حیات سلول های پوستی، عصاره گیاهان و . . . است که دوز و ماهیت هر یک با توجه به صلاح دید پزشک انتخاب میگردد.

کربوکسی تراپی :

طی درمان کربوکسی، گاز دی اکسید کربن به لایه مشخصی از پوست تزریق می شود. در پی این کار، سلول ها از خود واکنش نشان داده و متابولیسم آن ناحیه برای دفع دی اکسید کربن و جایگذاری اکسیژن به جای آن افزایش می یابد که به این ترتیب جریان خود در آن ناحیه بالا رفته و سرعت گردش خون زیاد می شود؛ با بالا رفتن سرعت گردش خون در مویرگ های لایه پوستی، ساختار کلاژن تحریک شده و مقدار زیادی از این بافت تشکیل می شود. این امر موجب بالا رفتن تونسیته و الاستیسیته پوست شده و قوام این لایه را افزایش می دهد که علاوه بر جوانسازی، روشن شدن پوست و رفع برخی از عیب و ایرادات را سبب می شود.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *