خطرات رنگ کردن مو کودکان و نوجوانان

خطرات رنگ کردن مو کودکان و نوجوانان

خطرات رنگ کردن مو کودکان و نوجوانان

خطرات رنگ کردن مو کودکان و نوجوانان:اگر کودک یا نوجوانتان برای رنگ کردن موهایش اصرار می کند ؛ احتمال دارد شما نیز برای انجام اینکار رضایت می دهید.

با خود گفته که کمی رنگ توانایی این را ندارد ضرری برای کودک من همراه داشته باشد.

اگر اینگونه باشد باید در تصمیم خود صرف نظر انجام دهید. در این تحقیق با یکی از متخصصان در مورد بی خطر بودن یا نبودن رنگ‌های مو برای کودکان صحبت میکنیم.

دکتر شاه، متخصص پوست و مو در این باره گفته: من فکر نمی‌کنم رنگ یا دکلره کردن موهای کودکان تصمیم درست و بدون ضرری برای سلامت ان ها باشد. این کار باید تا سن بلوغ یا اغاز 16 سالگی عقب بیفتد.

اینگونه که دانسته کودکان موهای نازک‌تری نسبت به بزرگسالان دارا می باشند. از آنجایی که رنگ شدن یا دکلره نمودن مو توانایی آسیب به موهای آن‌ها دارد بهتر می باشد از انجام اینکار تجدید نظر کنید.

موهای کودکان از بدو تولد تا بلوغ دچار تغییرات خواهد شد. دکتر شاه هشدار داده که موهای آن‌ها نسبت به مواد شیمیایی حساس‌تر بوده و استفاده از رنگ می‌تواند واکنش‌های آلرژی‌زای بسیاری ایجاد کند.

واکنش‌های آلرژی‌زا عموما به دلیل محتوای این محصولات می باشد. دکتر مارگاریتا لولیس در این باره توضیح داده: مواد شیمیایی داخل این رنگ‌ها توانایی اسیب به موی کودک دارد.

آمونیاک، هیدروژن پراکسید و ماده شیمیایی به نام پارا فنیلن دی آمین که در رنگ‌های شیمیایی مورد استفاده قرار گرفته می‌تواند باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک بسیار شدید و جدی می شود.

خطرات رنگ کردن مو کودکان و نوجوانان
خطرات رنگ کردن مو کودکان و نوجوانان

علاوه براین مواد شیمیایی خاصیت این را دارد بافت موی کودکان را به کلی تغییر دهد.

همچنین اگر به دنبال انجام اینکار بروید باید دانسته که آسیب بسیاری به موی کودک وارد خواهد شد.
مواد شیمیایی درون این رنگ‌ها واکنش منفی بر روی مو و پوست سر داشته باشد و موها را دچارریزش کند.

اگر کودک شما مبتلا به آسم هست شرایط بدتر می شود. اگر تصمیم داشته موهای کودکتان را در منزل رنگ نمایید، دکتر شاه پیشنهاد کرده از رنگ‌های موقتی استفاده شود.

این رنگ‌های موقت تنها شفت مو را پوشش داده و به پوست سر نفوذ نمی کنند. به همین دلیل جایگزین‌های دیگری همچون گیاهان و چای‌ها برای رنگ‌های شیمیایی هست که می‌تواند بر روی رنگ مو تاثیرگذاری داشته باشد و آسیب به موهای کودکتان را کم کند.

اگر برای رنگ نمودن موهای کودک خود مصمم می باشید، متخصصان می گویند ازراه‌هایی همچون رنگ کردن مو از روی کلاه استفاده نمایید تا نفوذ رنگ به ریشه مو کمتر شود.

قبل از اینکه رنگ کردن مو آغاز شود حتما آن را بر روی پوست امتحان بنمایید تا واکنش آلرژی زا بررسی کنید.

اگر می‌خواهید رنگ کردن مو را به یک آرایشگر بدهید از او خواسته از تکنیک بالیاژ استفاده نماید. بالیاژ یک عملکرد آرام برای هایلایت کردن مو می باشد.

اگر این روش به درستی انجام گیرد، ماده دکلره کننده ارتباط مستقیمی با پوست سر نخواهد داشت.

همین کار باعث می شود حساسیت و واکنش ایجاد شده کمتر خواهد شد. سایر راه‌های موقتی نیز توانسته برای کودکان خوب و کاربردی شود.

استفاده از رنگ‌های موقتی همچون گچ مو توانایی این را دارد که اسیب کمتری به مو برسد.

اگر در خانه کودک کم سن و سال دارید و در مورد رنگ نمودن موهای او شک داشته باشید، بهتر می باشد با یک متخصص در مورد خطرها و مضرات موجود صحبت نمایید.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *