خواص زردچوبه برای ایجاد پوستی درخشان

خواص زردچوبه برای ایجاد پوستی درخشان

خواص زردچوبه برای ایجاد پوستی درخشان

خواص زردچوبه برای ایجاد پوستی درخشان: پوست سالم و شاداب برای هر فردی یک رویا تلقی می شود. زردچوبه یکی از راه هایی به حساب می اید که توانسته به احیای پوست کمک نموده و به یک راه حل حفاظت از پوست تبدیل شود. گفته شده که زردچوبه یکی از قویترین ادویه های دنیا می باشد. بررسی های انجام شده نیز تاثیرات این ادویه خوب را تایید می نماید.

در این مقاله به ویژگی هایی به ثبت رسیده است زردچوبه برای پوست پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

در یک مطالعه گزارش شده است که زردچوبه می تواند به میزان 16 تا 26 درصد از نیاز هرروز شما به ویتامین های مخصوص مثل آهن و منگنز را به شما اضافه کند. همچنین ، این ادویه پرفایده یک منبع خیلی خوب برای پتاسیم، فیبر، منیزیم، ویتامین B6 و ویتامین C به حساب می اید.

کاهش علائم کشش پوست

به این دلیل که هر روز سن ما در حال افزایش است، به احتمال فراوان علامت هایی موجود می باشد که از تغییرات پوست ما خبر می دهند. برای بعضی از افراد، این نشانه ‌ها زیادتر جلب توجه می ‌کنند. یک راه‌ حل طبیعی برای کنترل ظاهر ، قرار دادن زردچوبه به این مناطق است.

زمانی که زردچوبه به خمیر تبدیل شود، می تواند تا به سطح های پوست شما نفوذ کند تا عملکرد سلول های پوستی شما را بهتر نماید.

برای تهیه خمیر خود به مواد زیر نیاز دارید:
یک قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر
یک قاشق چای خوری از زردچوبه
آب لیمو ( اختیاری )
توصیه می ‌شود که خمیر زرد چوبه را حداقل دو بار در روز، یک ‌بار صبح و یک ‌بار شب قبل از خوابیدن روی پوستتان اعمال کنید.

از بین بردن آکنه

زردچوبه برای غلبه بر آکنه بسیار خارق العاده است چون یک ضد عفونی‌کننده کامل می باشد. از آنجا که این ادویه عالی شامل خواص ضد باکتری است، توانسته گسترش باکتری‌ها را روی صورت شما متوقف نماید و امکان بروز آن ها را کم کند.

قدرت زردچوبه مقابل آکنه در صورت مخلوط شدن با دیگر محصولات طبیعی شبیه سرکه سیب می تواند بسیار بهبود یابد.

از آنجا که سرکه سیب حاوی ویژگی جمع کنندگی است ، در زمان مخلوط شدن با زردچوبه توانسته به جای یک تونر نیز عمل می کند.

خواص ضد التهابی

زردچوبه برای پوست هم حاوی خصلت های ضد التهاب و هم ضد باکتری است. این ادویه قدرتمند به خاطر خاصیت های ضد التهابی اش توانسته به کم شدن لکه ‌ها و قرمزی پوست کمک نموده و حتی قادر به تسکین شرایطی همچون پسوریازیس و اگزما نیز می باشد.

محافظت از پوست شما در برابر پیری

اگر به ترکیبات کرم های مرطوب کننده صورت دقت نمایید، عصاره زردچوبه را نیز می بینید. دلیل وجود این ماده در ترکیبات کرم این است که زرد چوبه می ‌تواند چین و چروک های پنجه کلاغی زیر چشم که به دلیل بالا رفتن سن و پیری است، را کم می کند.

استفاده از زردچوبه بر روی پوست

زمانی که زردچوبه به حالت خوراکی استفاده می شود، کورکومین یا همان جزء فعال آن نتوانسته توسط بدن جذب شود و سریعا توسط بدن متابولیزه می شود. در عوض قرار دادن زردچوبه بر روی پوست همه ی خاصیت هایی که در قسمت بالا گفته شد را برای پوست به ارمغان می آورد.

مزیت های زردچوبه در بسیاری از نمونه های پایین قرار می‌ گیرند:
کپسول
قرص
عصاره
روغن

خواص زردچوبه برای ایجاد پوستی درخشان
خواص زردچوبه برای ایجاد پوستی درخشان

تسکین پوست خشک

ویژگی های زردچوبه می تواند پوست شما را احیا و آب رسانی کند، هنگامی که علامت های خشکی پوست را نیز کم می کند. این ادویه می تواند فرایند ریختن سلول های مرده از پوست شما را بهبود ببخشد و پوستی پاک و درخشان به شما هدیه کند. این در زمانی است که زردچوبه به طور مناسب از پوست شما نگهداری می کند.

کاهش تیرگی زیر چشم

زردچوبه در زمان های گوناگون خود را به عنوان یک عامل ضد التهاب خاص به اثبات رسانده ‌است. این ادویه عالی می‌ تواند گردش خون را تحریک نموده که این کار با تیرگی زیر چشم و پفی که همراه آن است، مبارزه کرده و ان را به پایان میرساند.

ایجاد یک درخشش طبیعی روی پوست

پیش از این گفتیم که زردچوبه می تواند حالت پوست شما را بهتر کند. یکی دیگر از ویژگی های کسانی که از زردچوبه استفاده می کنند ، جوان تر به نظر رسیدن شان است.

احیای پوست به چهره ای جوان تر از آنچه به حساب می ایید یکی از مهم ترین خاصیت های زردچوبه است و قادر است به شما در رسیدن به یک درخشش طبیعی روی پوست تان کمک کند.

اگر به دنبال داشتن پوستی درخشان می باشید، از ماسک زرد چوبه مصرف کنید تا از اثرات خوب این ادویه بهره ببرید. این ها مواد مورد نیاز شما برای درست کردن ماسک زردچوبه است:
ماست یونانی
عسل
زردچوبه
کافیست همه این مواد را با هم ترکیب نمایید. حالا شما یک ماسک دارید که قرار است تابشی که در زیر سلول ‌های مرده پوست شما قرار دارد، آزاد کند.

محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید

زردچوبه می تواند لکه های قهوه ای رو پوست که به خاطر اشعه زیان بار خورشید است را کاهش دهد. همچنین این ادویه قادر بوده ویژگی آلاستیک پوست را بیشتر کند.

خطرات و عوارض جانبی زردچوبه

سازمان غذا و دارو آمریکا به همه ی مردم اعلام کرده‌ است که استفاده زرد چوبه بسیار ایمن است. با این حال، مثل تمام ترکیبات طبیعی، بعضی افراد امکان دارد با مصرف این ادویه محبوب برخی اثرات جانبی مثل آلرژی را تجربه کنند.

هنگامی که از زرد چوبه در کنار محصولات طبیعی مختلف اعمال می ‌شود، هر محصول را بصورت جداگانه بر روی پوست خود تست کنید تا مطمئن شوید که هنگام استفاده از آن در یک ترکیب، هیچ گونه عوارض جانبی نخواهید داشت.

همه محصولات حاوی زردچوبه توسط FDA آزمایش نشده اند، بنابراین شما باید اطمینان حاصل کنید که محصولی که تهیه می کنید ایمن و معتبر باشد.

اگر شرایط پزشکی زیر را دارید ، قبل از مصرف زردچوبه ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.
دیابت
فشار خون بالا
فشار خون پایین

کورکومین موجود در زردچوبه ممکن است این مشکلات را تشدید کرده و عوارض جانبی دیگری مانند موارد زیر ایجاد کند:

حالت تهوع
اسهال
افزایش خطر خونریزی
انقباض کیسه صفرا
زنان باردار ممکن است انقباضات رحمی را تجربه کنند
افزایش جریان قاعدگی

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *