درمان سلولیت در منزل

درمان سلولیت در منزل

درمان سلولیت در منزل

درمان سلولیت در منزل: تقریباً همه خانم‌ها در طول زندگی سلولیت را تجربه می‌کنند. اگر سعی در پنهان کردن این مناطق برآمده و فرورفته پوست دارید، می‌توانید به سادگی در خانه ظاهر آن را بهتر کنید. ببینید چگونه رژیم غذایی، درمان‌های خانگی و چند کار ساده دیگر به عادی تر شدن ظاهر آن کمک می‌کند. تجمع بافت چربی در ناحیه ای از بدن را چاقی موضعی و یا به عبارت دیگر سلولیت می نامند. سلولیت اصطلاحی است که برای مشخص کردن توده هایی از چربی که معمولاً در باسن، ران و قسمت تحتانی بدن زنان می باشد، به کار برده می شود. چربی ” سلولیت ” از نظر فیزیولوژیک مشابه چربی طبیعی بدن است. این تجمع چربی معمولاً به صورت فرورفتگی هایی روی پوست نواحی خاصی از بدن مانند بین زانو و استخوان مفصل ران و بین ران و کفل ظاهر می شود

 

تخم کتان

تخم کتان به افزایش سطح استروژن و رشد کلاژن کمک می‌کند. کلاژن عنصر اصلی بافت متصل‌کننده است که از طریق تقویت پوست می‌تواند به کاهش ظاهر سلولیت کمک کند. هر روز دو قاشق غذاخوری از آن را روی املت، کورن‌فلکس صبحانه یا ماست بریزید و یا خود دانه‌ها را میل کنید.

 

برس خشک

با استفاده از یک برس فیبری نسبتاً خشک، پوست را با حرکات بلند به سمت بالا و به سمت قلب برس بکشید. این‌کار پوست مرده را برمی‌دارد، گردش خون را بهبود می‌بخشد، به سیستم لنفاوی کمک می‌کند، پوست را پر می‌کند و ظاهر سلولیت را بهبود می‌بخشد. برای بدست آوردن بهترین نتیجه، قبل از حمام صبحگاهی حدود ۵ دقیقه پوست خشک را برس بکشید.

 

چای

مطالعات نشان می‌دهد هورمون‌ها به‌خصوص انسولین و کورتیزول (که استرس را افزایش می‌دهد) نحوه عملکرد سلول‌های چربی را تغییر می‌دهند. جالب است بدانید گروهی از مولکول‌ها به نام کاتچین که در چای سبز و سفید یافت می‌شود، مقاومت به انسولین را در سلول چربی کاهش می‌دهد. بنابراین وقتی اضطراب دارید پنج دقیقه‌ای وقت بگذارید و چای بنوشید.

درمان سلولیت در منزل
درمان سلولیت در منزل

مایعات

نوشیدن ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز به تامین آب بدن شما کمک می‌کند و زیر پوست را پر می‌کند، بنابراین فرورفتگی‌ها کمتر مشخص می‌شوند. غذاهایی که حاوی مقدار آب بیشتری هستند، آب پوست را بهتر تامین می‌کنند. میوه و سبزیجات تازه به‌خصوص خربزه، هندوانه، خیار و سبزیجات سبز مقدار آب بیشتر و کالری کمتری دارند که به کنترل وزن کمک کرده و بنابراین در کنترل چربی نیز تاثیر دارند.

 

رب گوجه

رب گوجه حاوی دوز زیاد لیکوپن، حتی بیش از لیکوپن خود گوجه است. مطالعات نشان می‌دهد این آنتی‌اکسیدان می‌تواند در کاهش آسیب اشعه UV خورشید و کمک به پیشگیری از شکست کلاژن موثر باشد. شما با حفظ کلاژن بدنتان یک لایه ضخیم بر روی لایه چربی بدنتان خواهید داشت که حالت کیسه‌ای سلول‌های چربی زیرین را کاهش می‌دهد و در نتیجه باعث می‌شود سلولیت کمتر دیده شود.

 

جلبک دریایی

ماسک و اسکراب خانگی جلبک دریایی راهی موثر و کم‌هزینه برای درمان سلولیت است. جلبک دریایی که یک لایه‌بردار طبیعی است، می‌تواند به بهبود گردش خون و پاک شدن سموم کمک کند که در نتیجه باعث بهتر شدن ظاهر سلولیت می‌شود. پودر جلبک دریایی، پایه فوق‌العاده‌ای برای اسکراب خانگی است که می‌توان آن را با گل رس، آبلیمو و عسل مخلوط کرد و اثر رطوبت‌دهی آن مساوی اسپا است.

مشاوره

در صورت نیاز به هرگونه مشاوره به ما در ارتباط باشید

مشاوره با آبنوس

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *