روش های پاک کردن تاتو

روش های پاک کردن تاتو

برای پاک کردن تاتو از روی بدن و از بین بردن جوهر تاتو از روی پوست یکی از متداول ترین کارها انجام لیزر است. در این روش لیزر ذره های جوهر را می شکند و این ذره های جوهر توسط پوست بدن جذب می شود و به مرور با نورخورشید بطور طبیعی از روی پوست پاک می شود. در این مطلب روش های پاک شدن تاتو از روی پوست شرح داده شده است.

لیزر تتو باید بتواند انرژی کافی را که توسط طیف های نوری جذب شده که توسط پیگمانته ها جذب شده صادرکند. پیگمانته های خاص تاتو مانند جوهر های زرد ،سبز، فلورسانس یا شب نما سخت تر از پیگمانته ها ی تیره تر یا آبی از بین خواهد رفت زیرا آنها داری طیف های جذب شده هستند که به لبه یا بیرون طیف های صادر شده موجود سقوط میکنند. رنگ های جوهری خفیف که داری قدرت تمرکز بالای دیوکسید تیتانیوم titanium dioxide هستندکه دارای رفلکس ها وبازتاب های بالایی میباشد. بدلیل اینکه جوهرهای کم رنگ انرژی نوری خاصی را به بیرون از پوست بازتاب می کند پاک کردن آن ها بسیار دشوار است . به طور گسترده درمان های گسترده که برای پاک کردن تاتو با لیزر انجام می شود باید چندین مرتبه تکرار شود.

سازمان بین المللی سلامت اعلام کرده که لیزرهای کیو سوئیچ جدید Q-switched که برای رفع تاتو استفاده می شود به ندرت باعث ایجاد جراحت می شود و اگر هم انجام شد باید بیمار کاملا بیهوش شود. جراحت در نواحی پوستی افراد نازک بیشتر از جراحت در نواحی پوستی افراد با پوست های ضخیم میباشد.چندین نوع لیزر کیو سوئیچ Q-switched وجوددارد که هرکدام مناسب برای ازبین بردن یک طیف رنگی میباشد .لیزر بعد از سال 2006 به چندین طول موج متفاوت توسعه داده شد و میتواند دردرمان ردیف های وسیع تر پیگمانته های تاتو موفق تر از قبل باشد. متاسفانه ، سیستم های رنگی که نتایج طول موج ها راتغییر می دهند مثل استفاده از طول موج های چندکاره برای از بین بردن پیگمانته های رنگی باید براساس استاندارد طلایی باشد . بهترین روش از بین بردن تاتو با لیزر می باشد.

پاک کردن تاتو و ضایعات پیگمانته با لیزر

لیزر رفع تاتو بوسیله معاینات فیزیکی و با کمترین درد انجام میشود. لیزر اشعه های نوری با شدت بالا، رنگ پیگمانته ها را تغییر می دهد. رفع تاتو بوسیله روش های قدیمی مثل سوزاندن ،به هم زدن و یا شکستن تاتو بوده است .حتی انجام لیزرهای اولیه ،تاتو را به جای بیرنگ کردن می سوزاند.جای جراحت های آن بسیار بدتر از پاک کردن آن بود الترالایت یاگ Taltra lightq yag ،لیزر کیو سوئیچ Q-Switch می باشد.لیزرکیو سوئیچ Q-Switch یکی از بهترین روش از بین بردن تاتو با لیزر می باشد که کمترین جراحت را برروی پوست ایجاد میکند.

پیگمانته های مشکی رنگ ،همه طول موج های لیزر را جذب می کنند وبه راحتی ازببن می روند.رنگ های دیگر به وسیله لیزرهایی که برای ضایعات پیگمانته رنگی استفاده می شود از بین خواهد رفت .

چون طراحی هر تتو خاص است .تکنیک هایی که برای رفع هر طراحی انتخاب میشود باید متناسب با نوع آن باشد.در قدیم برای پاک کردن تاتو از روش های زیادی استفاده می شد اما جای زخم حاصل از این روش ها خیلی نامطلوب تر از خود تاتو بود.

افرادی که روش های قدیمی تاتو را انجام داده اند یکی از انتخاب های از بین بردن تاتو با لیزر هستند.تاتوهایی که با انجام روش های قبلی و یا درمان های خانگی ازبین نرفته اند انجام لیزر بسیار برای آنها نتیجه بخش خواهد بود ومانند روش های قدیمی هیچ جای جراحتی بر روی پوست شما باقی نخواهد ماند.

براساس اندازه و رنگ تاتو،درمان های متفاوتی انجام می شود.یک تاتو ممکن است بین 2 تا 3 بار مراجعه افراد ازبین برود و تاتوی دیگر بیشتر از 10 جلسه نیاز به انجام لیزر داشته باشد تا کاملا از بین رود.برای شما هنگام از بین بردن تاتو با لیزر باید یک جلسه مشاوره هماهنگ شود تا شرایط شما ارزیابی شود واینکه چه زمانی شما برای از بین بردن تاتو با لیزر مراجعه کنید.

از بین بردن تاتو با لیزر از یک بیمار به بیمار دیگر براساس فاکتورهای چون سن ،اندازه تاتو،نوع آن (پیشرفته ،غیر حرفه ای)متفاوت میباشد.رنگ پوست بیمار مانندافزایش پیگمانته های تاتو در رفع تاتو با لیزر موثر است.

از بین بردن تاتو های قدیمی

آیا شما تاتویی قدیمی را روی پوست خود دارید که میخواهید آن را پاک کنید ؟ شما شغل جدیدی پیداکرده اید یا شریک زندگیتان از این تاتو ها خوشش نمی آید ویا مایل نیستید تاتوها کاملا ازبین بروند وفقط یک حالت سایه روشن روی پوستتان داشته باشد.به هر دلیلی رفع تاتو با لیزر بهترین روش برای پاک کردن تاتو های قدیمی میباشد.

تعداد جلسات مورد نیاز برای رفع تاتو با لیزر

فرایند پاک کردن خالکوبی با لیزر با یک جلسه مشاوره رایگان شروع می‌شود. در جلسه مشاوره، یک تکنسین با تجربه و کارآزموده خالکوبی شما را بررسی می‌کند و روش‌های درمانی شما را توضیح می‌دهند.عوامل زیادی در پاک سازی خالکوبی با لیزر تاثیرگذار هستند، از جمله نوع جوهر مورد استفاده، عمق، عمر خالکوبی، نوع و اندازه پوستی که خالکوبی روی آن انجام شده است.

روش پاک سازی خالکوبی با لیزر برای هر بیمار تفاوت دارد و به سن، اندازه و نوع خالکوبی (آماتور یا حرفه‌ای) بستگی دارد. رنگ پوست بیمار و همچنین عمقی که رنگدانه خالکوبی گسترش پیدا کرده نیز بر روش رفع تاتو تاثیرگذار است. به طور کلی، در طول یک جلسه پاک کردن تاتو با لیزرهای جدید اقدامات زیر صورت می‌گیرد:

بیمار محافظ چشم بر روی چشم‌های خود قرار می‌دهد.

برای تعیین بیشترین انرژی موثر برای انجام این روش، واکنش پوست به لیزر مورد آزمایش قرار می‌گیرد. برای از بین بردن تاتو با لیزر ، چند جلسه نیاز است و حداقل یک فاصله هفت هفته ای ایجاد شود.درمان ها بیشتر از هفت هفته ،نتیجه مخالف دارد و میزان جذب جوهر را افزایش می دهد

در هر جلسه حذف تاتو از روی بدن ،تعدادی ازبخش های پیگمانته ها و نه همه آن ها شکسته می شوند و بدن کوچکترین بخش آن را طی چندین هفته از بین می برد.در نهایت تاتو با مرور زمان روشن ترمی شود.بخش های بزرگتر باقیمانده پیگمانته های تاتو به جلسات بعدی نیاز دارند تا عملیات روشن سازی بیشتر روی آن ها انجام شود.

تعداد جلسات و فاصله بین از بین بردن تاتو با لیزر بستگی به پارامترهایی چون میزان فضایی که تاتوشده و رنگ پوست دارد.از بین بردن تاتو با لیزر درمحل هایی چون زانوها زمان بیشتری نیاز دارد. زمانیکه تاتوها از بین رفتند کلینیک از بیماران درخواست میکند که درمقابل جذب شدن جوهرها بوسیله بدن واثرات جانبی درمان صبور باشند وباید ماه ها تحمل کنند.

زمانی که برای از بین بردن تاتو با لیزر نیاز است و موفقیت در رفع تاتو برای هر بیمار متفاوت میباشد. مواردی که در این عمل موثر می باشند شامل نوع پوست ، ناحیه تاتوشده، رنگ ، میزان جوهر روی پوست، جراحات وتغییرات بافتی ، ولایه های پوستی میب اشد.درگذشته پزشکان به راحتی براساس فاکتورهای فوق می توانستند حدس بزنند که کدامیک از درمان ها برای بیمار نتیجه بخش نیست .نوع پوست ، ناحیه تاتو شده،رنگ ، میزان جوهر روی پوست، جراحات وتغییرات بافتی و لایه های پوستی.

پارامترهای ذکر شده امتیازاتی هستند که می توان حدس زد چه درمانی برای رفع تاتو با لیزر برای بیمار نیاز می باشد.متخصصین توصیه می کنند که معیار کربای دیزای Kirby-Desai که در گذشته کارورهای لیزر برای از بین بردن تاتو با لیزر استفاده می کردند می تواند برای تشخیص تعداد درمان های که برای بیمار لازم است و موفقیت در درمان لیزر به کارورهای امروزی کمک کند.

از بین بردن تاتو با لیزر با رنگ های خاص بسیار سخت تر از رنگ های دیگر است . واین زمانی اتفاق می افتد که طول موج های رنگی که لیزر برای رفع آن ها استفاده می کند اشتبا ه میشود.اگر به جوهر سبزنگاه کنید مشاهده خواهید کرد که کیفیت آن پایین تر از رنگ های دیگر می باشد و این به دلیل این است که اندازه مولکول های این رنگ از دیگر رنگ ها کوچکتر می باشد و به همین علت پاک کردن آن آسان تر می باشد.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *